• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Meh01
    Anonym (annan åsikt) skrev 2015-01-22 06:21:59 följande:

Det mest tragiska i diskussionen är att sådana som TS utmålas som de vidrigaste i sammanhanget, missförstå mig inte, ts har en skruvad åsikt och är oempatisk, men den värsta skurken är de som faktiskt könsstympar.

Fokusera ert missnöje där, rikta ert ogillande mot dem, inte mot förvirrade oempatiska lightrasister. De enda de gjort sig skyldiga till är att tycka fel, inte att faktiskt könsstympa.

Usch, sluta försvara TS genom att kalla honom/henne förvirrad. 
  • aldrigmer

Du är obehaglig. Det är min åsikt. Vi har råd att hjälpa de som vill och där det är möjligt att hjälpa.

• Anonym (annan åsikt)
    Meh01 skrev 2015-01-22 06:37:12 följande:
    Usch, sluta försvara TS genom att kalla honom/henne förvirrad. 
    Usch, sluta fokusera på sådana som TS som bara gjort sig skyldiga till att tycka fel och sluta stick huvudet i sanden för de som gör fel.
  • Meh01
    Anonym (annan åsikt) skrev 2015-01-22 06:54:06 följande:
    Usch, sluta fokusera på sådana som TS som bara gjort sig skyldiga till att tycka fel och sluta stick huvudet i sanden för de som gör fel.
    Vad vet du om vad jag gör eller inte gör? Gör inte lösa antaganden och ta någon slags moral high ground när du inte vet ett skit om mig. Man är fullt kapabel som människa att vara upprörd över flera saker. Jag kan tycka att det är fruktansvärt att flickor könsstympas och skänka pengar till Amnesty, och jag kan också tycka att TS är ett äckligt drägg som sparkar på dem som redan ligger. Kan du bara ha en tanke i huvudet åt gången eller vad är det frågan om?
  • segelvind
    Letitia skrev 2015-01-22 04:25:06 följande:

Jag väljer att vara öppen emot våra gamla, våra fysiskt och psykiskt sjuka, våra barn som är i behov av en utredning på barnhabiliteringen, våra...

Du förstår inte poängen, va..? Att man retar sig på att samhället skär ner ÖVERALLT, och att det drabbar våra allra svagaste. Samtidigt som det ALLTID ALLTID är invandrare/flyktingar som ska prioriteras på alla möjliga sätt - det ena mer bisarrt än det andra... Då får det kosta HUR MYCKET SOM HELST.

Hur många poäng i nationalekonomi har du?Jag har bara läst det ett år som en del av en examen men inser att du måste läst på högre nivå än jag? Vi har nämligen helt olika bild av hur samhällsekonomin fungerar. Berätta gärna mer om hur nedskärningarna och de så kallade prioriteringarna ser ut. Det är alltid kul att lära sig något nytt.
  • Förtryckt

Det där låter som en självklar "betala själv - operation".

Helt givet.

Jag tar för givet att de som röstat för betalning är väl medvetna om hur det ser ut på våra sjukhus och akutmottagningar nuförtiden. Och att de bara går mot strömmen på skämt. Tufft å va ball på internet så att säga.

• Dr Mupp
    Förtryckt skrev 2015-01-22 08:06:13 följande:

Det där låter som en självklar "betala själv - operation".

Helt givet.

Jag tar för givet att de som röstat för betalning är väl medvetna om hur det ser ut på våra sjukhus och akutmottagningar nuförtiden. Och att de bara går mot strömmen på skämt. Tufft å va ball på internet så att säga.

Ja självklart ska de betala och kvinnor som fött barn och trasat sönderunderlivet ska också betala själva och de som tvingats amputera kroppsdelar ska fan inte få skattefinanserad protes. Sjukvården ska hjälpa sjuka, inte ge folk livkvalité, de får de betala själva.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Sunnan
    Letitia skrev 2015-01-22 05:03:20 följande:

Men - de resurserna måste ju tas NÅGON ANNANSTANS i så fall. Och vården är redan hårt ansträngd! VAR tycker du att vi ska ta de resurserna - äldrevården, psykvården, den somatiska vården, akutvården, ambulansen, annat nämligen vad..?

Vet du hur många gamla som hinner dö nu innan de hinner fram i kön för grå starr-operation eller en ny höftled..? De får sina sista år förstörda, då de inte kan gå utanför dörren med sin utslitna höft, inte läsa eller se på TV eller handarbeta eller titta i fotoalbumen med sin grumliga syn...

Vet du hur stressigt och överbelagt det är på förlossnings- och BB-avdelningarna nu, och vad det innebär för mammornas och barnens säkerhet? För att inte tala om hur personalen mår...

Jag jobbar på sjukhus så jag vet precis hur det ser ut. Vet du det? På riktigt, eller läser du bara i media?

Dina frågeställningar talar tydligt om att du vet mycket lite om hur resursfördelning fungerar i sjukvården. Planerade gynoperationer kommer inte ta resurser från varken akutsjukvården, psyk, ögonop, ambulans eller BB/förlossningen.

Och bara för att man satsar på att nå ut till dessa kvinnor betyder inte det att man kommer lägga allt annat på is och plötsligt bara göra rekonstruktionskirurgi. Vi utför redan de här operationerna, det är inget nytt påhitt. Så lugna ner dig och gå en kurs i empati istället. Och läs på lite om vad kvinnlig könsstympning innebär - jag skulle placera det betydligt högre på lidande skalan än grå starr (men de operationerna konkurrerar inte med varandra alls).
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?