• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Förtryckt
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:19:43 följande:
    Omdu inte et vad Thailand har med saken att göra har du inte läst det jag svarat på och då är mitt svar till dig "facepalm"
    Du menar att sjukvården inte är gratis i Thailand, eller hur? Det är den inte i många länder.

Folk kan säga vad de vill, jag tycker ÄNDÅ inte att svenska staten ska ge sig in i ett veritabelt ormbo och slåss mot något som är genetiskt och religiöst betingat, och som FORTSÄTTER HÄNDA VARJE DAG, även med svenska medborgare!
  • Anonym (Fritzygirl)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 21:27:50 följande:

Du menar att sjukvården inte är gratis i Thailand, eller hur? Det är den inte i många länder.

Folk kan säga vad de vill, jag tycker ÄNDÅ inte att svenska staten ska ge sig in i ett veritabelt ormbo och slåss mot något som är genetiskt och religiöst betingat, och som FORTSÄTTER HÄNDA VARJE DAG, även med svenska medborgare!

Det där som den ickeläskunniga personen svarade på var ett direkt svar till en som hävdade att bara för att man själv anser sig ha rätt att flytta till t.e.x. Thailand ska svensk sjukvård finansiera kreti och pleti pga globaliseringen. Så då menar jag att jag, som svensk, kan inte bara flytta till ett annat land och förvänta mig att mitt uppehälle och min sjukvård finansieras. Jag kan säkert flytta men jag får pröjsa själv. DEt är skillnaden. Medan vi i Sverige ska betala för varenda en som vil flytta hit och utnyttja oss. ENbart vänsterfascister kan försvara något sådant. Och andra idioter.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:34:00 följande:
    Nämen lilla vän då. BLev du ledsen? Då ska jag hjälpa dig serru. LÄs inlägg 6.
    Ledsen, för vad då? Jag bor i ett demokratiskt land där alla medborgare har samma rätt till vård. Jag behöver inte spy galla med mitt hat, som du verkar göra.

Men jag förstår dig, det går ju inte SD:s väg nu. De fick sina 5 minuter i rampljuset, och gjorde bort sig. Tillbaka i kylan. Men du kan ju föreslå att de driver denna fråga, den passar ju SD perfekt. Slå på dom som redan ligger.

Ta nu inte i så du kräks när du svarar. Dit hat biter inte på mig. 
  • elyse

Ja, jag tycker att samhället kan vara med och finansiera plastikoperationer av totalförstörda underliv. Det brukar inte bara vara klitoris som är borta. Om det finns kvinnor som vågar träda fram och vill få hjälp så att de kan kissa och menstruera utan problem och kanske t.o.m. få klitoris återskapad - absolut!

• Förtryckt
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:37:58 följande:
    Det där som den ickeläskunniga personen svarade på var ett direkt svar till en som hävdade att bara för att man själv anser sig ha rätt att flytta till t.e.x. Thailand ska svensk sjukvård finansiera kreti och pleti pga globaliseringen. Så då menar jag att jag, som svensk, kan inte bara flytta till ett annat land och förvänta mig att mitt uppehälle och min sjukvård finansieras. Jag kan säkert flytta men jag får pröjsa själv. DEt är skillnaden. Medan vi i Sverige ska betala för varenda en som vil flytta hit och utnyttja oss. ENbart vänsterfascister kan försvara något sådant. Och andra idioter.

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

• Emeli

En till som skriver förvirrat om båtar.

Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:09:51 följande:

Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Snipan eller skyddandet av brottslingar.

• Anonym (mor)

Om en kvinna könsstympats en gång så är väl risken stor att hon stympas igen?........när svenska läkare har opererat färdigt så är det rakblad fram(?) 

• Letitia
    Dr Mupp skrev 2015-01-22 08:34:06 följande:
    Ja självklart ska de betala och kvinnor som fött barn och trasat sönderunderlivet ska också betala själva och de som tvingats amputera kroppsdelar ska fan inte få skattefinanserad protes. Sjukvården ska hjälpa sjuka, inte ge folk livkvalité, de får de betala själva.
    Jag antar att du är ironisk nu och svarar utifrån det. Man kan inte jämföra en olyckshändelse med ett bruk som förekommer allmänt i större delen av den muslimska världen. Med något som personens egna åsamkat henne, enligt gamla traditioner. ÄVEN om det är en högst beklaglig tradition, naturligtvis. Men det kan inte vara VÅRT ansvar - ett litet kargt land vid polcirkeln - att rätta till bruk som görs allmänt i ökenländerna... Däremot tycker jag absolut att vi ska ha vara med på ett hörn, i att arbeta för att bruket upphör. PÅ PLATS.
  • Anonym (mor)
    Letitia skrev 2015-01-23 05:04:06 följande:
    Jag antar att du är ironisk nu och svarar utifrån det. Man kan inte jämföra en olyckshändelse med ett bruk som förekommer allmänt i större delen av den muslimska världen. Med något som personens egna åsamkat henne, enligt gamla traditioner. ÄVEN om det är en högst beklaglig tradition, naturligtvis. Men det kan inte vara VÅRT ansvar - ett litet kargt land vid polcirkeln - att rätta till bruk som görs allmänt i ökenländerna... Däremot tycker jag absolut att vi ska ha vara med på ett hörn, i att arbeta för att bruket upphör. PÅ PLATS.
  • Letitia
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-22 13:13:45 följande:
    Könsstympning är inte självinducerat.
    Nä men det är inom deras kultur och får lösas inom deras kultur också.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?