• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (B)

Med tanke på hur mycket skattepengar som går till idoter som skjuter eller knivhugger varandra så är detta en piss i nilen! Kriminella borde få stå för sina egna sjukvårdskostnader och deras fängelsevistelse!

Dessa stackars flickor och kvinnor som utsatts för detta fasanfulla dåd ska givetsvis få den hjälp de behöver, kan andra få hjälp för sina ahndikapp kan dessa kvinnor absolut få den hjälp de behöver!

• Rocket Mania
    KillBill skrev 2015-01-23 11:29:16 följande:
    Det är du som påstår att kvinnlig omskärelse bara finns inom Islam.

FN måste anses som en hyffsat tillförlitlig källa. Dessutom tog det mig bara några minuter att få fram annan data som bevisar  det FN påstår.

I Etiopien är mer än 70%  av alla kvinnor könsstympade medan antalet muslimer i landet uppgår till drygt 30% (Ortodoxa Kristna, protestanter samt katoliker uppgår till drygt 60%). Med enkel matematik kan jag alltså fastslå att du har fel.

Genom några enkla googlingar kommer du att finna samma sak.

Näää inte kan väl FN klassas som en mer pålitlig källa än det Letitia läst i islamofobiska trådar på FL?! 

• cotton

Klart vi ska hjälpa dessa flickor/kvinnor!

Tycker också hårdare grepp mot dem som utför dessa operationer / tvingar sina döttrar till dem, bör utdömas. Men det är en annan fråga.

• Anonym (Lugna ner dig)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 23:21:57 följande:

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

Andras pengar? Jag betalar också skatt, gör inte du det?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-23 12:43:05 följande:

Andras pengar? Jag betalar också skatt, gör inte du det?

Om du är höginkomsttagare ja,

Annars räcker dina skatte-pengar inte ens till för att betala för dina egna kostnader i livet.
  • Anonym (Jo)
    ölburk2 skrev 2015-01-23 10:02:28 följande:

Ett går iaf att slå fast med den här tråden, det att samhällsekonomi inte verkar finnas som ämne i grundskolans läroplan.
    Men det syns ju även i trådar, där invandrarfientliga ventilerar sin okunskap i ämnet samhällsekonomi.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
    Samhällsekonomi finns visst i grundskolans läroplan, man har det i 9:an. ;)
  • Drottningen70

Man måste vara bra rutten i själen för att ha något emot att kvinnor med sönderskurna underliv får hjälp av sjukvården när de är hemmahörande i Sverige. Genomrutten...

• Morsan 027
    Letitia skrev 2015-01-23 09:24:14 följande:
    Det där har citerats förut, men det är fortfarande ingen som har kunnat länka till ett konkret exempel på någon katolsk eller protestantisk flicka som blivit omskuren. Det borde ju finnas, även bland dem, sådana som gick ut och pratade om det som vuxna. OM de finns överhuvudtaget.

Jag vet ETT enda fall i den kristna världen som jag läst om, och det var ett par galningar i USA som hade fått en läkare att göra klitorisektomi på deras fyraåriga dotter. Detta hände på 1940- eller 50-talet. SÅ ovanligt är det.
    Jag har tyvärr ingen länk, men jag har träffat en handfull eritreanska kvinnor som blivit omskurna.
    De är kristna kopter.
  • Förtryckt
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-23 12:55:07 följande:
    Om du är höginkomsttagare ja,

Annars räcker dina skatte-pengar inte ens till för att betala för dina egna kostnader i livet.
    Precis.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?