• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • ölburk2

Ett går iaf att slå fast med den här tråden, det att samhällsekonomi inte verkar finnas som ämne i grundskolans läroplan.
    Men det syns ju även i trådar, där invandrarfientliga ventilerar sin okunskap i ämnet samhällsekonomi.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Letitia
    KillBill skrev 2015-01-23 10:00:49 följande:

Så du tycker att vi bör ifrågasätta FN:s barnfond  eftersom du inte tror på dem?

Är det inte mer rimligt att du lägger fram bevis för din tes? Här duger självklart inte dina spekulationer eller länkad information från exv. Avpixlat. Jag ser fram emot att du lägger fram (vetenskapliga) bevis  för din tes.

Det är grundläggande att den som vill bevisa ATT något finns har bevisbördan. Inte den som anser att något INTE finns. Det är väldigt svårt att bevisa att något INTE finns, men OM det finns så är det väldigt lätt att hitta åtminstone NÅGOT exempel!
  • Letitia
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 09:45:06 följande:
    Eftersom det tydligen är väldigt svårt för dig att förstå innebörden i en text där det står "snipa" istället för "fitta" ska jag skriva om så att t.o.m. du förstår. Och så ett litet tips - ett ord kan ha flera olika betydelser. Vilken klass går du i undrar jag, eftersom du verkar inte ha kommit så långt i svenskan där det behandlas.

Här är inlägget, där jag ersatt "snipa" som du trodde var en båt med "fitta" som du då inte kan tro är en båt. Lycka till.

"Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Fittan eller skyddandet av brottslingar"
    Din kompromiss är bra, men sannolikheten att det ska finnas inkomster att utmäta hos kvinnans far, mor eller vem som nu beslutade om detta, är ju väldigt liten.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym ( ) skrev 2015-01-23 09:53:41 följande:

Fast snipa betyder ju båt och inget annat. Du menar snippa. :) Eftersom du missade den dagen i klassrummet kan du få en länk som förklarar det:

www.kjellstaffans.fi/material/lang-och-kort-vokal-2/regelsammanfattning/

Jepp, du har rätt. Tack för förklaringen.

Brukar inte använda "snipa" för fitta i normala fall heller. Använder vagina eller kön. Snipa använder jag vid fiske eller vid finmiddag hos svärmor. Typ.

Dessutom gick nog inlägget att förstå, det var bara en som skulle göra sig smart men misslyckades och uppnådde fullkomligt omvänd effekt.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Letitia skrev 2015-01-23 10:20:30 följande:
    Din kompromiss är bra, men sannolikheten att det ska finnas inkomster att utmäta hos kvinnans far, mor eller vem som nu beslutade om detta, är ju väldigt liten.
    Då kan de åtminstone åka i fängelse. Men oftast är det kvinnorna som håller på. Finns massor med material. Räcker med att söka på "national geographic female genital mutilation"
  • KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 10:18:58 följande:
    Det är grundläggande att den som vill bevisa ATT något finns har bevisbördan. Inte den som anser att något INTE finns. Det är väldigt svårt att bevisa att något INTE finns, men OM det finns så är det väldigt lätt att hitta åtminstone NÅGOT exempel!
    Det är du som påstår att kvinnlig omskärelse bara finns inom Islam.

FN måste anses som en hyffsat tillförlitlig källa. Dessutom tog det mig bara några minuter att få fram annan data som bevisar  det FN påstår.

I Etiopien är mer än 70%  av alla kvinnor könsstympade medan antalet muslimer i landet uppgår till drygt 30% (Ortodoxa Kristna, protestanter samt katoliker uppgår till drygt 60%). Med enkel matematik kan jag alltså fastslå att du har fel.

Genom några enkla googlingar kommer du att finna samma sak.

• YokohamaNr2

Gärna! sen kan vi skära ner på onödiga bröstförstoringar eller andra skönhetsopoerationer som folk verkar få genom skatten!

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?