• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Letitia
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 17:19:51 följande:
    Det är därför jag inte längre arbetar i Sverige. På det här viset är det enbart en mindre procent av mina inbetalda skattepengar som går tillbaka till Sverige. Men jag använder vägarna, sjukvården och andra skattefinansierade förmåner. Jag är nämligen lika mycket värd som andra som vägrar arbeta och därför tänker jag inte hålla dem med pengar. Jag är ingens slav. Ser till att göra mit bästa för att ha pengar själv men också at bidra till att landets frikostiga bidragspolitik och invandringspolitik havererar. Det är nämligen enda sättet som folk kommer att förstå att vi inte har råd. Nämligen när det inte blir mer barnbidrag, bostadsbidrag, socbidrag, de får betala för vården, inget subventionerat dagis, o.s.v.

DÅ som först, när vanlige svennebananen får känna på verkligheten och upptäcka att där inte finns någon bottenlös skattkista kommer det att bli ändring. Problemet är dock den mänskliga naturen. Svenskarna är av naturen avundsjuka och då kommer de att vilja hitta en syndabock. Så DÅ kommer man att få se på riktiga rasister. Jag kommer bara att sitta och skratta åt eländet och tänka "vad var det vi sade? Vi som bara skulle ha en förnuftig invandrings- och integrationspolitik utan att för dess skull vara rasister". Knock yourselves out mina vänner och pröjsa för hela världens problem. Det blir säkert så bra så.
    Bravo! Helt rätt tänkt!
  • Letitia
    YokohamaNr2 skrev 2015-01-23 11:41:27 följande:

Gärna! sen kan vi skära ner på onödiga bröstförstoringar eller andra skönhetsopoerationer som folk verkar få genom skatten!

Det är mycket svårt att få skönhetsoperationer genom landstinget. Det är nästan alltid så, att det måste vara något med FUNKTIONEN som stör dessutom - t.ex. att brösten är så tunga att kvinnan får ont i axlarna, eller att det finns så mycket lös hud på och ovanför ögonlocken, att den skymmer sikten för personen. Dock vet jag att HELT plattbystade kvinnor kunnat genomdriva en förstoring, med hjälp av en psykolog som intygat att det finns suicidrisk om hon inte får den.

Jag har träffat flera mammor som absolut, i min mening, borde få bukplastik p.g.a. att magen hänger ner på ett väldigt fult sätt (efter många graviditeter eller tvillinggraviditeter), eller att det finns ett fult överhäng över ett kejsarsnittsärr. Men de har bara fått höra att det är naturligt att se ut så efter X antal graviditeter/kejsarsnitt, och är de inte nöjda får de betala ur egen ficka...

Det finns även svenska kvinnor som blivit felaktigt ihopsydda i stressen efter en förlossning där de spruckit mycket, och som fått bråka i flera år för att få detta tillrättat av en kirurg... Men jag antar att DERAS problem med urin, avföring och sex är mycket mindre behjärtansvärda än en somalisk kvinnas problem med desamma...
  • Letitia
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-23 12:55:07 följande:
    Om du är höginkomsttagare ja,

Annars räcker dina skatte-pengar inte ens till för att betala för dina egna kostnader i livet.
    Exakt. Det där är också något jag irriterar mig väldigt mycket på: vänsterpacket som vill vara så generösa med våra skattepengar, bidrar oftast inte med mycket (om ens något) själva...
  • Letitia
    Morsan 027 skrev 2015-01-23 13:02:39 följande:
    Jag har tyvärr ingen länk, men jag har träffat en handfull eritreanska kvinnor som blivit omskurna.
    De är kristna kopter.
    Ja, och jag VET det. Det var därför jag skrev "katolsk eller protestantisk flicka". Kopterna har ju precis som de kristna syrianerna en väldigt speciell form av kristendom, som till stor del är influerad av islam.
  • Anonym (JA)
    Letitia skrev 2015-01-23 18:33:54 följande:
    Det är mycket svårt att få skönhetsoperationer genom landstinget. Det är nästan alltid så, att det måste vara något med FUNKTIONEN som stör dessutom - t.ex. att brösten är så tunga att kvinnan får ont i axlarna, eller att det finns så mycket lös hud på och ovanför ögonlocken, att den skymmer sikten för personen. Dock vet jag att HELT plattbystade kvinnor kunnat genomdriva en förstoring, med hjälp av en psykolog som intygat att det finns suicidrisk om hon inte får den.

Jag har träffat flera mammor som absolut, i min mening, borde få bukplastik p.g.a. att magen hänger ner på ett väldigt fult sätt (efter många graviditeter eller tvillinggraviditeter), eller att det finns ett fult överhäng över ett kejsarsnittsärr. Men de har bara fått höra att det är naturligt att se ut så efter X antal graviditeter/kejsarsnitt, och är de inte nöjda får de betala ur egen ficka...

Det finns även svenska kvinnor som blivit felaktigt ihopsydda i stressen efter en förlossning där de spruckit mycket, och som fått bråka i flera år för att få detta tillrättat av en kirurg... Men jag antar att DERAS problem med urin, avföring och sex är mycket mindre behjärtansvärda än en somalisk kvinnas problem med desamma...
    I andra trådar brukar du hävda att svenska kvinnor nästan aldrig blir så skadade vid vaginal förlossning att de behöver hjälp, nu är de plötsligt en stor grupp att ta hänsyn till bara för att du ställer dem emot könsstympade kvinnor, somaliska dessutom som du avskyr så mycket. Hmmm.

Jag tycker ett välfärdsland som Sverige ska ta hand om både könsstympade kvinnor som flytt hit och infödda kvinnor som blivit skadade vid förlossning. Något annat är enbart barbariskt och inte värdigt ett land som Sverige. 
  • Letitia
    KillBill skrev 2015-01-23 13:42:04 följande:

Och vad vill du säga med det inlägget?

Tycker att det borde vara tvärt om (högre skatt för de som tjänar lite och lägre för de som tjänar mer)?

Det var det väl ingen som sa? Vilket skattesystem man än har - platt eller progressivt - så betalar höginkomsttagare mycket mera skatt än låginkomsttagare. Om du bara betalar låt oss säga 6000 kr i månaden, så äts det beloppet snabbt upp av dina egna sjukdagar, läkarbesök, sjukhusvistelser, arbetslöshetsperioder, vabbdagar, föräldraledighetsår, dina barns daghem och skolor, din MVC, BVC och förlossningsvård vid alla dina barn... Kvar blir INGET till ANDRAS dagisbarn, skolbarn, äldrevården, försvaret, polisen, räddningsväsendet, kriminalvården, rättssystemet, universiteten, eller asylboendena och socialbidragskostnaderna för invandrare...
  • Letitia
    Anonym (JA) skrev 2015-01-23 18:41:13 följande:
    I andra trådar brukar du hävda att svenska kvinnor nästan aldrig blir så skadade vid vaginal förlossning att de behöver hjälp, nu är de plötsligt en stor grupp att ta hänsyn till bara för att du ställer dem emot könsstympade kvinnor, somaliska dessutom som du avskyr så mycket. Hmmm.

Jag tycker ett välfärdsland som Sverige ska ta hand om både könsstympade kvinnor som flytt hit och infödda kvinnor som blivit skadade vid förlossning. Något annat är enbart barbariskt och inte värdigt ett land som Sverige. 
    Fast jag säger inte nu heller att de är MÅNGA, för det är de inte. (Och man skulle kunna få ner antalet ännu mer med fler barnmorskor och mindre stress att skynda på förlossningarna och avsluta dem för snabbt - men även det kräver ju skattepengar.) Jag säger att de FINNS.
  • Anonym (Oi)
    Letitia skrev 2015-01-23 18:44:38 följande:
    Fast jag säger inte nu heller att de är MÅNGA, för det är de inte. (Och man skulle kunna få ner antalet ännu mer med fler barnmorskor och mindre stress att skynda på förlossningarna och avsluta dem för snabbt - men även det kräver ju skattepengar.) Jag säger att de FINNS.
    Är det inte många? Cirka 50% får bestående men efter en vaginal förlossning. Med bestående men menas att problemen fortfarande återstår efter 20 år. Exempel på bestående men kan vara framfall, urinläckage, analläckade och sexuella störningar.

Men visst, 50% är ju "inte många"...
  • KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 18:42:35 följande:
    Det var det väl ingen som sa? Vilket skattesystem man än har - platt eller progressivt - så betalar höginkomsttagare mycket mera skatt än låginkomsttagare. Om du bara betalar låt oss säga 6000 kr i månaden, så äts det beloppet snabbt upp av dina egna sjukdagar, läkarbesök, sjukhusvistelser, arbetslöshetsperioder, vabbdagar, föräldraledighetsår, dina barns daghem och skolor, din MVC, BVC och förlossningsvård vid alla dina barn... Kvar blir INGET till ANDRAS dagisbarn, skolbarn, äldrevården, försvaret, polisen, räddningsväsendet, kriminalvården, rättssystemet, universiteten, eller asylboendena och socialbidragskostnaderna för invandrare...
    Ja men vad bryr det dig? Du sitter ju i denna tråd och applåderar folk som skaffat jobb och betalar skatt utomlands men som kommer hem och profiterar på den svenska välfärden, vägar etc.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?