• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (men själklart)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 21:26:58 följande:
    Ja, du har ju rätt. Men jag har bott i USA ett tag, var inte mycket brott där vi bodde. Och så har man ju rätt att ha vapen (inte lika lätt som utlänning dock). Folk var hjälpsamma och trevliga och inte tappade på huvudet som små som många av Sverige kommunistsympatisörer idag. De accepterar inte heller att utlänningar ska komma dit och kräva en massa och tala om för den inhemska befolkningen hur de ska leva. Toleransnivån är hög men det är ju mycket för att alla för sköta sina egna angelägenheter som de behagar. Enligt dem, när de hörde oss berätta om vissa saker i Sverige, är Sverige nära nog ett kommunistland. Visst tyckte de att det var bra med gratis sjukvård och allt annat skattefinansierat ända tills de fick reda på nackdelarna. För enligt amerikanerna där vi bodde arbetar man. Inte sitter på rumpan och förväntar sig att andra håller en med pengar.

Men du har rätt, Norge är helt OK, politiken är vettigare, de är inte med i EU och ser om sitt eget hus först och främst. Naturen i Norge är ju mer eller mindre som i Sverige, i vissa delar av Sverige då. Kanske inte som Skåne och Blekinge just men det mesta av Skåne är ändå inget att eftersträva. Och så är det ju inte lika fritt fram med allemansrätten och inte heller snöskoterkörning. Men det hade jag nog överlevt
    Som sagt gillar deras mentalitet  med omvänd avundsjuka. Man blir avundsjuk och försöker bli bättre än den man blir avundsjuk på, istället för som här där man gör allt för att den andra ska få det sämre än vad man själv har det....  Men där bor lite för många  olika folkgrupper som jag inte är så förtjust i.  Samt att även idioter i usa får bära vapen, och gör man ett fel så kan man bli stämd så man får ångra sig resten av livet.  

skulle sakna skog  i Norge som jag inbillar mig inte finns så mycket av ?
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 21:53:40 följande:
    Som sagt gillar deras mentalitet  med omvänd avundsjuka. Man blir avundsjuk och försöker bli bättre än den man blir avundsjuk på, istället för som här där man gör allt för att den andra ska få det sämre än vad man själv har det....  Men där bor lite för många  olika folkgrupper som jag inte är så förtjust i.  Samt att även idioter i usa får bära vapen, och gör man ett fel så kan man bli stämd så man får ångra sig resten av livet.  

skulle sakna skog  i Norge som jag inbillar mig inte finns så mycket av ?
    Jodå, Norge har både skog och fjäll och vidder. Samt hav och fjordar. Det är olika för olika delar av Norge hur topologin ser ut. Har ingift släkt lite här och var i Norge.
  • Anonym (Pelleskutt)

Lille gulliplutt ts då. Det är klart vi ska betala för primärvård. Precis som vi betalar för dig när du har fått utslag av din upprördhet. Inte plutta nu lilla vännen, men de flesta håller inte med dig. Pluttimuppen då!

• Anonym (j)

Var ska dessa pengar tas ifrån då?

• Anonym (Pelleskutt)
    Anonym (j) skrev 2015-01-23 22:33:34 följande:

Var ska dessa pengar tas ifrån då?

Av dig din lille pluttenutta!
  • Morsan 027
    Letitia skrev 2015-01-23 18:37:47 följande:
    Ja, och jag VET det. Det var därför jag skrev "katolsk eller protestantisk flicka". Kopterna har ju precis som de kristna syrianerna en väldigt speciell form av kristendom, som till stor del är influerad av islam.
    Så spännande! Har du någon extern källa till hur den koptiska kyrkan influerats av islam?
  • Anonym (j)
    Anonym (Pelleskutt) skrev 2015-01-23 22:36:28 följande:
    Av dig din lille pluttenutta!
    Ja, psykvården utav dig lär ju inte ha många kronor över.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (j) skrev 2015-01-23 22:50:19 följande:
    Ja, psykvården utav dig lär ju inte ha många kronor över.
    Hahaha, tänkte just detsamma faktiskt
  • Emeli
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 09:45:06 följande:

Eftersom det tydligen är väldigt svårt för dig att förstå innebörden i en text där det står "snipa" istället för "fitta" ska jag skriva om så att t.o.m. du förstår. Och så ett litet tips - ett ord kan ha flera olika betydelser. Vilken klass går du i undrar jag, eftersom du verkar inte ha kommit så långt i svenskan där det behandlas.

Här är inlägget, där jag ersatt "snipa" som du trodde var en båt med "fitta" som du då inte kan tro är en båt. Lycka till.

"Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Fittan eller skyddandet av brottslingar"

Är du dum på riktigt?

En snipa är en båt. Om du menar flickors könsorgan brukar man kall det SNIPPA. med två p. Men det förstod du tydligen inte utan var tvungen att ta till det vulgära f-ordet. LÄR DIG STAVA!
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?