• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (Oi)
    Letitia skrev 2015-01-24 06:07:17 följande:
    Är DU här igen..? Sluta sprida lögner och skrocka andra kvinnor. Gå i terapi och läk dig själv i stället.
    Jag är ej i behov av terapi och det är ingen skrock att ca 50% drabbas. Sluta sprida lögner om att det är få som drabbas. Och sluta upp med att sprida din _enorma_ okunnighet.

"Nästan varannan kvinna som fött vaginalt får någon form av komplikation efter förlossningen, det visar en ny avhandling från Sahlgrenska Akademin i Göteborg.

31 KOMMENTARER DELA

? Urinläckage, framfall och tarmläckage är något som många kvinnor bär på utan att tala om det för sjukvården, och man måste se detta som ett av de riktigt stora kvinnliga folkhälsoproblemen, säger Maria Gyhagen, överläkare vid Sahlgrenskas kvinnoklinik, som arbetat med studien.

Avhandlingen har följt upp över 5000 kvinnor tjugo år efter förlossningen, och är den första riktigt stora svenska kartläggningen av förlossningskomplikationer på lång sikt.

Studien visar att det är betydligt större risk att drabbas av komplikationer för de som fött vaginalt jämfört med kontrollgruppen, som består av kvinnor som fött med kejsarsnitt.

Nästan hälften av kvinnorna som fött vaginalt har alltså drabbats av urininkontinens, avföringsläckage eller framfall, som innebär inbuktande slidväggar. Även i de fall där själva förlossningen varit problemfri, ökar riskerna för att i framtiden drabbas av dessa komplikationer.

Risken att drabbas av avföringsläckage ökar med nästan 50 procent om kvinnan förlöses vaginalt. Där finns det dock ingrepp som minskar risken."

Men du vet ju säkert mer än en överläkare som gjort den första stora avhandlingen inom Svensk förlossningsvård i modern tid. Letitia på föräldraliv liksom...
  • Morsan 027
    Letitia skrev 2015-01-24 08:28:16 följande:
    Jämfört med katolska kyrkan, anglikanska kyrkan eller Svenska kyrkan t.ex.. Etablerade stats- och folkkyrkor i Europa. 

Som sagt - jag är inte så insatt i koptiska kyrkan, och ämnar inte diskutera den vidare. Det var ett sidospår i den här tråden.
    Nej, du är ju inte det. Insatt i den koptiska kyrkan, alltså.
  • Anonym (Oi)
    Morsan 027 skrev 2015-01-24 09:38:41 följande:
    Nej, du är ju inte det. Insatt i den koptiska kyrkan, alltså.
    Hon är inte värst insatt i förlossningskomplikationer heller :)
  • ölburk2
    Letitia skrev 2015-01-24 08:26:25 följande:
    Nä, men om en kvinna smittats med en könssjukdom av sin make som varit hos en prostituerad på affärsresan, och därigenom fått igenkloggade äggledare - så är det väl inte HENNES fel att hon inte kan få barn på naturligt sätt..? Inte heller säger det något om hennes gener eller hennes lämplighet att fostra barn.
    Du är ta-mig-fan den mest ondskefulla människa jag stött på, här på FL.
    Men forsätt gärna skriva, du bidrar tacksamt till att folk får upp ögonen för vilket vidrigt rasistiskt parti SD i grunden är.

Förresten, vilken hemsk kyrka/religion tillhör du, att det inte är svenska kyrkan det framgår klart, för därifrån hade du blivit utslängd.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (FL's åsikt i det hela)

Bara en rasist kan vara emot att könsstympade människor får hjälp och att det är baserat på att det är just invandrare.

Ts min herre/dam, du är en rasist

Ser hellre att skattepangar går till detta än att det går till alkoslistvård eller lungvård hos många av de rasister som dessutom utnyttjar socialbidrag pga av lathet. Fördomar? Javisst men så länge den här uppenbart rasidtiska och fördomsfulla tråden får stå kvar av FL så bör även fördomar mot rasister få stå kvar.

Räcker det inte snart FL? Hur länge ska ni tillåta rasist propagnda på Familjeliv

• KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 09:09:40 följande:
    Om det bara var svarta i Afrika söder om Sahara som omskar sina döttrar, så skulle man kunna tro det, ja. Att det var en del av deras gamla stamreligioner, som bara fått följa med efter islamiseringen. MEN frågan är då hur det hamnade hos araberna i Nordafrika och Mellanöstern? Det är ju inte direkt så att araberna har beundrat de svarta och velat ta efter deras seder, utan utvecklingen har alltid gått åt andra hållet. Dessutom undrar man varför seden stannade just i de muslimska länderna, om det nu inte hade samband med islam, och inte fortsatte uppåt de katolska länderna i sydeuropa, eller till de buddhistiska i Asien ifrån Mellanöstern..?

Nä, vad du än vill tro, så är den kvinnliga omskärelsen något som distinkt hör hemma i den muslimska världen...

I oförstånd försöker du skapa en koppling mellan kvinnlig omskärelse och islam.

Kvinnlig omskärelse har en historia på  flera tusen år och har pågått långt före både kristendomen och islams tillkomst. I Etiopien som är ett av världens äldsta kristna länder, där kristendomen är i majoritet, är 70-90 % av kvinnorna omskurna.

Som tidigare har nämnts så återfinns bland de omskurna kvinnorna både katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister. Så frågan är varför du driver din tes om att Kvinnlig omskärelse skulle vara kopplat till Islam?

När vi ändå diskuterar kopplingar så kan jag nämna att Sverigedemokraterna för mindre än 20 år sedan höll tal i naziuniformer och med röda hakkorsprydda flaggor hängande bakom sig. Där har vi en tydlig koppling om någon.

• Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 20:50:13 följande:
    Misstaget som du och andra vänsterextremister gör är att ni inte vet vad ni snackar om. Kan du flytta till Thailand, få bidrag för att bo där och gratis sjukvård? Det är då imponerande när inte ens landets egen befolkning får det.

Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter.
    Ett gott råd. Nu ska du få ett av mig: Följ det!
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:00:25 följande:
    TRor du på fullaste allvar att jag vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag? Bara för attt Sveriges idioter tror att våra skattepengar kan hålla hela världens befolkning med pengar. Ni är ju fullkomligt sinnessjuka om ni tror något sådant. Det är ju lågstadiematte at det inte går ihop. Så det där kan du fortsätta drömma om. TRöstar mig med att idioterna inte kommer att sitta vid rodret länge till i Sverige. Sedan blir det annat ljud i skällan. VÄnsterfascister och andra ekonomiskt imbecilla som är solidariska med alla andras pengar än sina egna, de har ju inga, kommer nog att ha det skojsigt då. Gläder mig åt det. SD nästa.
    Här visar du ju hur mycket du vet och förstår. Jag tror säkert du menar vad du säger när du säger att du inte "vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag".

Som alla andra rasister inbillar du dig att alla egentligen tycker så här, att ingen egentligen vill betala för att hjälpa andra. Kort sagt; du är förvissad om att alla har samma kassa människosyn som du. Exempelvis brukar sd-vurmarna hävda att "alla" egentigen håller med SD i invandringsfrågan.

Är det då inte lite konstigt att SD bara har 13% av väljarstödet? Om "alla" tycker som de borde de väl ha 100%?

Kan det vara så att de allra flesta ändå tycker vi har ett bra system, att de allra flesta  faktiskt vill hjälpa mindre lyckligt lottade människor - även om de kommer från andra länder än "vårt"? Kan det vara så att du och de andra rasisterna lurar er själva när ni inbillar er att "alla" tycker som ni, egentigen, och att ni febrilt försöker lura alla andra också att tro det?

Om alla verkligen tänkte som du skulle Sverige ha en helt annan politik i dag. Vi skulle inte ta emot särskilt många flyktingar och de som eventuellt togs emot skulle verkligen inte få tak över huvudet, mat i magen, bidrag och vård för dessa saker skulle endast svenskar få, de som "förtjänat" det.

Men så är det inte. Vi tar emot flyktingar, vi hjälper dem på alla sätt vi kan och vi ger dem till och med vård - därför att det är vad majoriteten av svenskarna vill göra. Ville vi inte det skulle vi för länge sedan haft en SD-regering (eller kanske rentav en nazistregering).

Det kanske är dags att inse att du är mer ensam om dina åsikter än du tror. Det kanske är dags att sluta prata som om du är den som har rätt egentligen och istället ta dig en titt på verkligheten. Den är nämligen helt annorlunda än den du säger att alla vill ha.

Det är helt orealistiskt att vilja ändra på vårt flyktingmottagande, Sverige har förbundit sig att ta emot ett visst antal flyktingar per år och vi måste fullgöra det åtagandet. Skulle vi helt sonika bryta sådana överenskommelser skulle det kunna innebära sanktioner mot Sverige, kraftigt minskad export och minskat BNP. Det går alltså inte att bara säga att nu vill vi inte längre. Det är den krassa verkligheten, det är vad du och andra rasister har att förhålla er till.

Ni kan ju alltid göra som en del av er drömt om, nämligen flytta till ett land där man inte tar emot invandrare.

Så än en gång, detta: "Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter" är ett utmärkt råd. Ta nu och följ det.
    You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • Anonym (men själklart)
    Lady Godiva skrev 2015-01-24 12:04:46 följande:
    Ett gott råd. Nu ska du få ett av mig: Följ det!
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:00:25 följande:
    TRor du på fullaste allvar att jag vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag? Bara för attt Sveriges idioter tror att våra skattepengar kan hålla hela världens befolkning med pengar. Ni är ju fullkomligt sinnessjuka om ni tror något sådant. Det är ju lågstadiematte at det inte går ihop. Så det där kan du fortsätta drömma om. TRöstar mig med att idioterna inte kommer att sitta vid rodret länge till i Sverige. Sedan blir det annat ljud i skällan. VÄnsterfascister och andra ekonomiskt imbecilla som är solidariska med alla andras pengar än sina egna, de har ju inga, kommer nog att ha det skojsigt då. Gläder mig åt det. SD nästa.
    Här visar du ju hur mycket du vet och förstår. Jag tror säkert du menar vad du säger när du säger att du inte "vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag".

Som alla andra rasister inbillar du dig att alla egentligen tycker så här, att ingen egentligen vill betala för att hjälpa andra. Kort sagt; du är förvissad om att alla har samma kassa människosyn som du. Exempelvis brukar sd-vurmarna hävda att "alla" egentigen håller med SD i invandringsfrågan.

Är det då inte lite konstigt att SD bara har 13% av väljarstödet? Om "alla" tycker som de borde de väl ha 100%?

Kan det vara så att de allra flesta ändå tycker vi har ett bra system, att de allra flesta  faktiskt vill hjälpa mindre lyckligt lottade människor - även om de kommer från andra länder än "vårt"? Kan det vara så att du och de andra rasisterna lurar er själva när ni inbillar er att "alla" tycker som ni, egentigen, och att ni febrilt försöker lura alla andra också att tro det?

Om alla verkligen tänkte som du skulle Sverige ha en helt annan politik i dag. Vi skulle inte ta emot särskilt många flyktingar och de som eventuellt togs emot skulle verkligen inte få tak över huvudet, mat i magen, bidrag och vård för dessa saker skulle endast svenskar få, de som "förtjänat" det.

Men så är det inte. Vi tar emot flyktingar, vi hjälper dem på alla sätt vi kan och vi ger dem till och med vård - därför att det är vad majoriteten av svenskarna vill göra. Ville vi inte det skulle vi för länge sedan haft en SD-regering (eller kanske rentav en nazistregering).

Det kanske är dags att inse att du är mer ensam om dina åsikter än du tror. Det kanske är dags att sluta prata som om du är den som har rätt egentligen och istället ta dig en titt på verkligheten. Den är nämligen helt annorlunda än den du säger att alla vill ha.

Det är helt orealistiskt att vilja ändra på vårt flyktingmottagande, Sverige har förbundit sig att ta emot ett visst antal flyktingar per år och vi måste fullgöra det åtagandet. Skulle vi helt sonika bryta sådana överenskommelser skulle det kunna innebära sanktioner mot Sverige, kraftigt minskad export och minskat BNP. Det går alltså inte att bara säga att nu vill vi inte längre. Det är den krassa verkligheten, det är vad du och andra rasister har att förhålla er till.

Ni kan ju alltid göra som en del av er drömt om, nämligen flytta till ett land där man inte tar emot invandrare.

Så än en gång, detta: "Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter" är ett utmärkt råd. Ta nu och följ det.
    Eller  så är det för att man röstar på andra frågor men vill ha bättre sjukvård eller mindre i skatt eller höjt barnbidrag. Med din logik så kan man vända på det 7 procent  röstar på MP som vill ha fri invandring. 7 procent röstar på  V. Är alla andra svenskar utom de 14 procenten då rasister plus alla andra EU länder, usa, japan men flera som har en invandringspolitik som är som den förespråkar eller hårdare ?
  • KillBill
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:27:18 följande:
    Eller  så är det för att man röstar på andra frågor men vill ha bättre sjukvård eller mindre i skatt eller höjt barnbidrag. Med din logik så kan man vända på det 7 procent  röstar på MP som vill ha fri invandring. 7 procent röstar på  V. Är alla andra svenskar utom de 14 procenten då rasister plus alla andra EU länder, usa, japan men flera som har en invandringspolitik som är som den förespråkar eller hårdare ?

Jag förstår inte var du får allt ifrån.

14%?  Sverigedemokraterna fick 12,8% av rösterna i det senaste valet. det avrundas till 13%.

Sedan var de övriga partierna,  dvs 87% av riksdagen, inför valet, väldigt nära varandra i invandringsfrågan.  Vilka var var skiljelinjerna menar du?

Varför tror du att SD vill bunta ihop alla partier (inkl mp) och kalla dem för 7-klövern om de inte drev en gemensam invandringspolitik?

• Anonym (men själklart)
    KillBill skrev 2015-01-24 12:41:43 följande:

Jag förstår inte var du får allt ifrån.

14%?  Sverigedemokraterna fick 12,8% av rösterna i det senaste valet. det avrundas till 13%.

Sedan var de övriga partierna,  dvs 87% av riksdagen, inför valet, väldigt nära varandra i invandringsfrågan.  Vilka var var skiljelinjerna menar du?

Varför tror du att SD vill bunta ihop alla partier (inkl mp) och kalla dem för 7-klövern om de inte drev en gemensam invandringspolitik?

så alla som röstar  röstar för eller emot invandring  ? OK trodde att det fanns fler saker att gå  till val på.  Har inte sagt att sd hade 14 procent. Jag sa att mp och v hade ungefär 7 procent var och det blir 14 ihop.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?