• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (men själklart)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 22:09:07 följande:

OT men här. Drygt 1/3 av landet är skogsområden

www.norden.org/da/fakta-om-norden/de-nordiske-lande-og-faeroeerne-groenland-og-aaland/fakta-om-norge  

Det här blir mitt  sista inlägg i den här tråden.

Tack för ett trevligt och intressant samtal Ha det fortsatt fintGlad

Ödsla inte för mycket  tid eller energi i den här tråden eller liknande, jag har själv gjort det misstaget innan. För att inse att det är bättre att  ägna sig åt saker som ger än något, satsa på personer man gillar. Man har inte så mycket för att prata med personer man inte gillar, eller har helt andra åsikter  som.

TACK.
  • KillBill
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:45:32 följande:
    så alla som röstar  röstar för eller emot invandring  ? OK trodde att det fanns fler saker att gå  till val på.  Har inte sagt att sd hade 14 procent. Jag sa att mp och v hade ungefär 7 procent var och det blir 14 ihop.
    Sorry läste lite snabbt där :-/

Jag vidhåller emellertid att alla partier utom SD drivet en relativt lik invandringspolitik så jag förstår ändå inte vad du menar.
  • Donum
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:45:32 följande:

så alla som röstar  röstar för eller emot invandring  ? OK trodde att det fanns fler saker att gå  till val på.  Har inte sagt att sd hade 14 procent. Jag sa att mp och v hade ungefär 7 procent var och det blir 14 ihop.

Uppenbarligen anser inte de 87% att mer begränsad invandring är en så viktig fråga att de ids rösta i enlighet med det.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Emeli skrev 2015-01-24 02:16:45 följande:
    Är du dum på riktigt?

En snipa är en båt. Om du menar flickors könsorgan brukar man kall det SNIPPA. med två p. Men det förstod du tydligen inte utan var tvungen att ta till det vulgära f-ordet. LÄR DIG STAVA!
    Imponerande bedrift. Av allt det som skrivs i hela tråden, fullt med felstavning, felformulering, utebliven interpunktion, syftningsfel o.s.v., fastnar du för ett enda ord i ett enda inlägg, nämligen mitt. Låt mig göra en vild gissning. Ditt upprörda och otrevliga inlägg har mer med det faktum att göra att min åsikt inte passar dig än att jag kallar en fitta för en liten gädda. Icke speciellt subtilt, måste jag säga.
  • Lady Godiva

Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 21:08:39 följande:
    Vad har Thailand med detta att göra? Könsstympar man kvinnor i Thailand?

Självklart ska svenska medborgare ha rätt till vård. Att medborgare i andra länder inte får vård är inget vi i Sverige ska eftersträva. Fast du vill kanske att Sverige ska bli ett odemokratiskt land som styrs av en militärjunta, som Thailand?

Jag undrar vem som inte är upplyst. Ni avslöjar er alltid, när ni kallar alla som inte håller med er för vänsterextremister. Ert ordförråd är aningen begränsat.
    Exakt. Vänsterextremist eller PK, uppseendeväckande ofta bägge delar. Hur det nu kan anses som PK att vara extrem åt något håll...

Någon, minns tyvärr inte nicket, skriver i sin signatur: "PK - vuxenspråk för du är dum" och det är otroligt klockrent.
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:09:51 följande:
    Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Snipan eller skyddandet av brottslingar.
    Det är inte en kompromiss, det är villkorad vård och blir fortfarande lika fel. För vad händer om man inte hittar den skyldige och inget skadestånd kan utkrävas? Eller om den skyldige helt enkelt inte kan betala skadestånd? Och vem ska betala rättegångskostnaderna? Din "kompromiss" innebär bara ännu mer arbete och ännu fler kostnader.

OT: En snipa är en båt. Det stavas snippa, och det är barnspråk. Vi vuxna kan väl använda vuxenspråk.
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 21:25:52 följande:
    Du kan alltså inte svara på frågan?

Är jag förvånad? Nej.
    Nej, det kan hon inte.
    Nej, det är man inte.

Inget nytt under rasistsolen.

You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Letitia skrev 2015-01-24 05:07:36 följande:
    Fast det är ju ingen här som säger, att det där inte är en barbarisk, primitiv sedvänja. Jag tycker snarare, att den sedvänjan bevisar att vi tar in människor här som är barbariska och primitiva - för de som beslutar om att flickor ska könsstympas har ju också följt med in här. DET är det stora problemet för OSS - att vi har tagit in dessa människor här (alltså förövarna). 

Dessutom är förövare och offer ofta samma personer när det gäller just detta, och det komplicerar frågan. Det är nämligen ofta kvinnor som själva är omskurna, som driver på att deras döttrar och sondöttrar också ska omskäras. Antagligen för att de in i det sista vill hålla fast vid, att deras eget lidande inte var onödigt. Och då offrar man sin dotter eller sondotter. DET är också grymt, hjärtlöst och egoistiskt. Vill vi ha sådana människor här i landet..?
    Det där lär du inte få ett vettigt svar på för det krävs åtminstone en basal logik för att förstå problemställningen
  • Hoppentoss

Svar till ts. Ja jag betalar gärna. Jag betalar Hellre till dessa kvinnor än till bortskämda asylsökande män som kommer in i landen och bara kräver saker typ dessa män som vägrade gå ur bussen.

Jag undrar vart alla barn och kvinnor är som behöver hjälp?

• Anonym (Fritzygirl)
    ölburk2 skrev 2015-01-24 09:21:46 följande:
    Grattis! Du har just nu kvalat in till utnämningen "Årets svenska rövhål".
    Jaha och det baserar du på vadå? Har du mycket problem med avundsjuka?
  • KillBill

Jag tycker att det är bra att några här i tråden, Sverigedemokrater etc. så tydligt är emot att hjälpa kvinnor som blivit könsstympade. En absolut majoritet av det svenska folket hyser mycket empati för dessa kvinnor och vill hjälpa dem.

Tack för ni hjälper människor att välja rätt väg i framtiden.

• Anonym (Fritzygirl)
    Lady Godiva skrev 2015-01-24 12:04:46 följande:
    Ett gott råd. Nu ska du få ett av mig: Följ det!
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:00:25 följande:
    TRor du på fullaste allvar att jag vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag? Bara för attt Sveriges idioter tror att våra skattepengar kan hålla hela världens befolkning med pengar. Ni är ju fullkomligt sinnessjuka om ni tror något sådant. Det är ju lågstadiematte at det inte går ihop. Så det där kan du fortsätta drömma om. TRöstar mig med att idioterna inte kommer att sitta vid rodret länge till i Sverige. Sedan blir det annat ljud i skällan. VÄnsterfascister och andra ekonomiskt imbecilla som är solidariska med alla andras pengar än sina egna, de har ju inga, kommer nog att ha det skojsigt då. Gläder mig åt det. SD nästa.
    Här visar du ju hur mycket du vet och förstår. Jag tror säkert du menar vad du säger när du säger att du inte "vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag".

Som alla andra rasister inbillar du dig att alla egentligen tycker så här, att ingen egentligen vill betala för att hjälpa andra. Kort sagt; du är förvissad om att alla har samma kassa människosyn som du. Exempelvis brukar sd-vurmarna hävda att "alla" egentigen håller med SD i invandringsfrågan.

Är det då inte lite konstigt att SD bara har 13% av väljarstödet? Om "alla" tycker som de borde de väl ha 100%?

Kan det vara så att de allra flesta ändå tycker vi har ett bra system, att de allra flesta  faktiskt vill hjälpa mindre lyckligt lottade människor - även om de kommer från andra länder än "vårt"? Kan det vara så att du och de andra rasisterna lurar er själva när ni inbillar er att "alla" tycker som ni, egentigen, och att ni febrilt försöker lura alla andra också att tro det?

Om alla verkligen tänkte som du skulle Sverige ha en helt annan politik i dag. Vi skulle inte ta emot särskilt många flyktingar och de som eventuellt togs emot skulle verkligen inte få tak över huvudet, mat i magen, bidrag och vård för dessa saker skulle endast svenskar få, de som "förtjänat" det.

Men så är det inte. Vi tar emot flyktingar, vi hjälper dem på alla sätt vi kan och vi ger dem till och med vård - därför att det är vad majoriteten av svenskarna vill göra. Ville vi inte det skulle vi för länge sedan haft en SD-regering (eller kanske rentav en nazistregering).

Det kanske är dags att inse att du är mer ensam om dina åsikter än du tror. Det kanske är dags att sluta prata som om du är den som har rätt egentligen och istället ta dig en titt på verkligheten. Den är nämligen helt annorlunda än den du säger att alla vill ha.

Det är helt orealistiskt att vilja ändra på vårt flyktingmottagande, Sverige har förbundit sig att ta emot ett visst antal flyktingar per år och vi måste fullgöra det åtagandet. Skulle vi helt sonika bryta sådana överenskommelser skulle det kunna innebära sanktioner mot Sverige, kraftigt minskad export och minskat BNP. Det går alltså inte att bara säga att nu vill vi inte längre. Det är den krassa verkligheten, det är vad du och andra rasister har att förhålla er till.

Ni kan ju alltid göra som en del av er drömt om, nämligen flytta till ett land där man inte tar emot invandrare.

Så än en gång, detta: "Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter" är ett utmärkt råd. Ta nu och följ det.
    Här är det ett gott råd tillbaka. Låt bli att pracka din vänster och Stalinvurmande propaganda på mig i vilken solidaritet betyder att vänsterfascister inte behöver arbeta utan bara uttala sig positivt om allt som inte rör svenskar och som tack för det ska vi andra hålla dem, deras ungar och alla som de ivrar för så mycket, med pengar. Vi har nämligen förmånen att ha fötts i ett rikt (nåja, det är historia) land och för det ska vi gå genom livet tacksamt bugande och slavande för alla som haft mindre tur.

Den där gruppen inbegriper, men inskränker sig inte till, sådana som har det så dåligt i sina hemländer att de fullt munderade i dyra märkeskläder och med dyra mobiler flyr hela vägen till Sverige för en inte så liten summa pengar för att vi, arbetande svenskar, som inte innefattas av vänsterfascisterna favorit PK-yttryck "allas lika värde", ska betala för vissas studieresor till sina gamla hemländer innefattande praktik hos IS. Lite praktik har ju aldrig skadat någon. Ja, förutom de fattiga i de länderna som inte har råd att ta sig någonstans och ännu mindre till Sverige. Men det spelar ju ingen roll för det ser ju inte vänsterdårarna och därme finns det inte.

Så, några fler råd du vill ge mig?
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?