Lady Godiva skrev 2015-01-24 12:04:46 följande:
Ett gott råd. Nu ska du få ett av mig: Följ det!
Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:00:25 följande:
TRor du på fullaste allvar att jag vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag? Bara för attt Sveriges idioter tror att våra skattepengar kan hålla hela världens befolkning med pengar. Ni är ju fullkomligt sinnessjuka om ni tror något sådant. Det är ju lågstadiematte at det inte går ihop. Så det där kan du fortsätta drömma om. TRöstar mig med att idioterna inte kommer att sitta vid rodret länge till i Sverige. Sedan blir det annat ljud i skällan. VÄnsterfascister och andra ekonomiskt imbecilla som är solidariska med alla andras pengar än sina egna, de har ju inga, kommer nog att ha det skojsigt då. Gläder mig åt det. SD nästa.
Här visar du ju hur mycket du vet och förstår. Jag tror säkert du menar vad du säger när du säger att du inte "vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag".
Som alla andra rasister inbillar du dig att alla egentligen tycker så här, att ingen egentligen vill betala för att hjälpa andra. Kort sagt; du är förvissad om att alla har samma kassa människosyn som du. Exempelvis brukar sd-vurmarna hävda att "alla" egentigen håller med SD i invandringsfrågan.
Är det då inte lite konstigt att SD bara har 13% av väljarstödet? Om "alla" tycker som de borde de väl ha 100%?
Kan det vara så att de allra flesta ändå tycker vi har ett bra system, att de allra flesta faktiskt vill hjälpa mindre lyckligt lottade människor - även om de kommer från andra länder än "vårt"? Kan det vara så att du och de andra rasisterna lurar er själva när ni inbillar er att "alla" tycker som ni, egentigen, och att ni febrilt försöker lura alla andra också att tro det?
Om alla verkligen tänkte som du skulle Sverige ha en helt annan politik i dag. Vi skulle inte ta emot särskilt många flyktingar och de som eventuellt togs emot skulle verkligen inte få tak över huvudet, mat i magen, bidrag och vård för dessa saker skulle endast svenskar få, de som "förtjänat" det.
Men så är det inte. Vi tar emot flyktingar, vi hjälper dem på alla sätt vi kan och vi ger dem till och med vård - därför att det är vad majoriteten av svenskarna vill göra. Ville vi inte det skulle vi för länge sedan haft en SD-regering (eller kanske rentav en nazistregering).
Det kanske är dags att inse att du är mer ensam om dina åsikter än du tror. Det kanske är dags att sluta prata som om du är den som har rätt egentligen och istället ta dig en titt på verkligheten. Den är nämligen helt annorlunda än den du säger att alla vill ha.
Det är helt orealistiskt att vilja ändra på vårt flyktingmottagande, Sverige har förbundit sig att ta emot ett visst antal flyktingar per år och vi måste fullgöra det åtagandet. Skulle vi helt sonika bryta sådana överenskommelser skulle det kunna innebära sanktioner mot Sverige, kraftigt minskad export och minskat BNP. Det går alltså inte att bara säga att nu vill vi inte längre. Det är den krassa verkligheten, det är vad du och andra rasister har att förhålla er till.
Ni kan ju alltid göra som en del av er drömt om, nämligen flytta till ett land där man inte tar emot invandrare.
Så än en gång, detta: "Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter" är ett utmärkt råd. Ta nu och följ det.
Här är det ett gott råd tillbaka. Låt bli att pracka din vänster och Stalinvurmande propaganda på mig i vilken solidaritet betyder att vänsterfascister inte behöver arbeta utan bara uttala sig positivt om allt som inte rör svenskar och som tack för det ska vi andra hålla dem, deras ungar och alla som de ivrar för så mycket, med pengar. Vi har nämligen förmånen att ha fötts i ett rikt (nåja, det är historia) land och för det ska vi gå genom livet tacksamt bugande och slavande för alla som haft mindre tur.
Den där gruppen inbegriper, men inskränker sig inte till, sådana som har det så dåligt i sina hemländer att de fullt munderade i dyra märkeskläder och med dyra mobiler flyr hela vägen till Sverige för en inte så liten summa pengar för att vi, arbetande svenskar, som inte innefattas av vänsterfascisterna favorit PK-yttryck "allas lika värde", ska betala för vissas studieresor till sina gamla hemländer innefattande praktik hos IS. Lite praktik har ju aldrig skadat någon. Ja, förutom de fattiga i de länderna som inte har råd att ta sig någonstans och ännu mindre till Sverige. Men det spelar ju ingen roll för det ser ju inte vänsterdårarna och därme finns det inte.
Så, några fler råd du vill ge mig?