• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • asta66
    nr62 skrev 2015-01-24 17:15:17 följande:
    Så länge jag har möjlighet att bidra till de som har det sämre (på bekostnad utav min egen inkomst) så är jag nöjd. Jag har mat på bordet, mina barn har en trygg uppväxt och det är allt jag egentligen begär.

Men idag vet alla att den verkligheten kan kastas omkull när som helst. Företag går i konkurs, företagen talar sällan om att de går i konkurs utan det händer över en dag. Man måste dock fortsätta tänka på hur barnen ska få mat på bordet även månaden efter.

Det finns en anledning till att länder som förkastar social trygghet också är de som dras med högst kriminalitet, största samhällsklyftorna, lägst utbildnings-nivå/person, fattigdom osv...
    Kan bara hålla med. Och att bygga upp ett välfärdssamhälle är betydligt dyrare och besvärliga än att behålla det. Men idag raseras det fort.
  • Lady Godiva
    Anonym (Jo) skrev 2015-01-23 12:58:26 följande:
    Samhällsekonomi finns visst i grundskolans läroplan, man har det i 9:an. ;)
    Den enda logiska slutsatsen blir att de flesta SD-sympatisörer inte gått ut grundskolan. Det förklarar ju en hel del.
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 12:58:53 följande:

Man måste vara bra rutten i själen för att ha något emot att kvinnor med sönderskurna underliv får hjälp av sjukvården när de är hemmahörande i Sverige. Genomrutten...

Tja, de är ju SD:are...
    Förtryckt skrev 2015-01-23 13:30:30 följande:
    Precis.
    Så bra att du håller med om det. Då kanske du kan sluta tjafsa om att "dina" pengar används på ett sätt du inte gillar.

You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • nr62
    asta66 skrev 2015-01-24 17:17:34 följande:
    Kan bara hålla med. Och att bygga upp ett välfärdssamhälle är betydligt dyrare och besvärliga än att behålla det. Men idag raseras det fort.
    Det går alltid fortare att riva något som någon annan har byggt upp. Tyvärr...
  • nr62

Att ta allt på för stort allvar blev pinsamt tydligt att det inte är en fördel, även om det verkar uppfriskande för stunden.

"Vi kommer att fälla varenda regering som inte väljer att tänka som oss, vi är i minoritet och vi tänker INTE acceptera vad majoriteten tycker."

• Lady Godiva
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
     Förvånad  I vilket landsting kostar astmamedicin tusen kronor i månaden? Jag trodde samtliga landsting hade högkostnadsskydd?

Jag har en del dyra mediciner, men jag betalar max 2 200:-, sedan får jag ett frikort som gäller ganska länge (om jag te x betalar första uttaget den 1/3 och får frikort den 6/7 gäller frikortet till och med den 1/3).

Summorna varierar i olika landsting, här i Stockholm är det som sagt 2 200:-. Sedan finns det förstås mediciner som inte omfattas av läkemedelsförmånen, men oftast kan man ju be att få byta.

Att köerna är timslånga på akuten beror knappast på att sjukhusen svämmas över av könsstympade kvinnor, det beror på en massa andra sker. Bland annat att man dragit ner på antalet medicinska sekreterare ("läkarsekreterare") så läkarna måste ägna en massa tid åt pappersarbete och allmän personalbrist, samt att en massa idioter söker akut vård för sådant som vårdcentralerna ska ta hand om (typiskt exempel är den som har ont i halsen i två veckor men inte anser sig ha tid att gå till läkaren på vardagar, så han bestämmer sig för att åka till akuten en lördag). Vidare beror det på att folk slår/knivhugger varandra halvt fördärvade på fyllan.

Det finns som sagt mängder av skäl till de långa köerna, könsstympade kvinnor är dock inte ett av skälen. Viktigast av allt är ändå att de korrigerande operationerna är gynekologiska, och påverkar alltså inte akutmedicinen alls.

Och det är verkligen inte lyx att återställa underlivet så kvinnor kan gå på toaletten, menstruera, föda barn osv. Vilket arrogant, ignorant och oempatiskt inlägg! Skrikandes

Det är landstingspolitikerna som ställt till det mesta, och det är dem du ska gorma på. Men det är klart, det här är ju fakta och inte åsikter, och fakta är oftast totalt ointressanta för SD:are.

Jag tror inte vi kan hjälpa könsstympade kvinnor, jag vet att vi kan det.
    Du verkar inte särskilt insatt i hur det fungerar inom vården, men du har onekligen starka åsikter. Dock är åsikter inte fakta (men det är lugnt, jag vet att fakta sällan är populära hos SD:are och annat löst folk).

• Lady Godiva
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
     Förvånad  I vilket landsting kostar astmamedicin tusen kronor i månaden? Jag trodde samtliga landsting hade högkostnadsskydd?

Jag har en del dyra mediciner, men jag betalar max 2 200:-, sedan får jag ett frikort som gäller ganska länge (om jag te x betalar första uttaget den 1/3 och får frikort den 6/7 gäller frikortet till och med den 1/3).

Summorna varierar i olika landsting, här i Stockholm är det som sagt 2 200:-. Sedan finns det förstås mediciner som inte omfattas av läkemedelsförmånen, men oftast kan man ju be att få byta.

Att köerna är timslånga på akuten beror knappast på att sjukhusen svämmas över av könsstympade kvinnor, det beror på en massa andra sker. Bland annat att man dragit ner på antalet medicinska sekreterare ("läkarsekreterare") så läkarna måste ägna en massa tid åt pappersarbete och allmän personalbrist, samt att en massa idioter söker akut vård för sådant som vårdcentralerna ska ta hand om (typiskt exempel är den som har ont i halsen i två veckor men inte anser sig ha tid att gå till läkaren på vardagar, så han bestämmer sig för att åka till akuten en lördag). Vidare beror det på att folk slår/knivhugger varandra halvt fördärvade på fyllan.

Det finns som sagt mängder av skäl till de långa köerna, könsstympade kvinnor är dock inte ett av skälen. Viktigast av allt är ändå att de korrigerande operationerna är gynekologiska, och påverkar alltså inte akutmedicinen alls.

Och det är verkligen inte lyx att återställa underlivet så kvinnor kan gå på toaletten, menstruera, föda barn osv. Vilket arrogant, ignorant och oempatiskt inlägg! Skrikandes

Det är landstingspolitikerna som ställt till det mesta, och det är dem du ska gorma på. Men det är klart, det här är ju fakta och inte åsikter, och fakta är oftast totalt ointressanta för SD:are.

Jag tror inte vi kan hjälpa könsstympade kvinnor, jag vet att vi kan det.
    Du verkar inte särskilt insatt i hur det fungerar inom vården, men du har onekligen starka åsikter. Dock är åsikter inte fakta (men det är lugnt, jag vet att fakta sällan är populära hos SD:are och annat löst folk).

• Lady Godiva
    Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:
    Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
    Ingen hindrar dig från att pipa ner till Afrika och ta dem som könsstympar i örat. Varsågod, åk du!

Bojkott och andra sanktioner brukar inte fungera så bra, i alla fall inte om länderna ifråga inte har någon större export. Men naturligtvis ska det bekämpas på alla sätt, och ingen har sagt att det är synd om de som utför könsstympningar. Var inte så förbannat löjlig!

Dock har vi åtagit oss att ta emot flyktingar, och när vi gör det måste vi också ta hand om dem och ge dem vård när och om behovet uppstår. Att dessa kvinnor är i skriande behov av vård är uppenbart för alla med minsta begåvning och empati. Vilket av det saknar du? Bägge delar, kanske?

Det är det klassiska SD-argumentet "Vi ska hjälpa plats" i ny tappning. Men jag har aldrig sett en enda SD:are åka och hjälpa på plats. Sanningen är naturligtvis att SD egentligen inte vill hjälpa någon över huvud taget, men de har inte stake nog att erkänna det utan kommer med sitt "hjälpa på plats" för att framstå som goda. Några arma sänken har uppenbarligen gått på det..

• nr62

Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:

Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
    Inom en globaliserad värld finns det inga direkta medel att angripa kärnan till problemet. I en globaliserad värld, kan vi alla redan nu säga "hej då och tack för 500-års kämpande, men nu är vi en del utav det globala samhället redan idag!"

Folk har bytts ut emot länder och detta är, lustigt nog, något 'folket' ännu inte har insett...
  • ölburk2

SD är det mest patetiska politiska parti som finns i Sverige å det parti som är lättast att genomskåda deras syfte med.

Läs Adolf Hitler:s Mein Kampf, å ni kommer att häpna över hur ordagrant SD kopierat allt som A H säger.., hela SD:s partiprogram finns där, hur det ska läggas fram för folket, hur det usla i det alltid ska förnekas, hur det ska ljugas om allt som är negativt för partiet, allt allt allt som SD gör, finns väl beskrivet, enda skillnaden är att SD pekar ut Muslimerna istället för Judarna, men all annan rasism å förakt för oliktänkande, är rakt av kopierat från Mein Kampf.

Så att SD är bildat av nazister, för nazister, med nazister som i bakgrunden är de som verkligen styr, är ingen tillfällighet, utan det hela med SD är noga genomtänkt.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Rataxes
    ölburk2 skrev 2015-01-24 18:14:24 följande:

SD är det mest patetiska politiska parti som finns i Sverige å det parti som är lättast att genomskåda deras syfte med.

Läs Adolf Hitler:s Mein Kampf, å ni kommer att häpna över hur ordagrant SD kopierat allt som A H säger.., hela SD:s partiprogram finns där, hur det ska läggas fram för folket, hur det usla i det alltid ska förnekas, hur det ska ljugas om allt som är negativt för partiet, allt allt allt som SD gör, finns väl beskrivet, enda skillnaden är att SD pekar ut Muslimerna istället för Judarna, men all annan rasism å förakt för oliktänkande, är rakt av kopierat från Mein Kampf.

Så att SD är bildat av nazister, för nazister, med nazister som i bakgrunden är de som verkligen styr, är ingen tillfällighet, utan det hela med SD är noga genomtänkt.

Har du några belägg för att det sitter nazister och styr SD i hemlighet, eller är det något du "tror"?

De nazister som ev. funnits i SD har gått över till SvP för länge sedan.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?