• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • KillBill
    Anonym (skit) skrev 2015-01-25 11:53:22 följande:

Offerkofta verkar ha blivit argument på samma nivå som rasistkortet.

Faktum kvarstår att det spelar ingen roll vad vi anser eller vill, så fort dom kommer hit och givetvis får stanna så får dom rätt till vår vård, den har inte kollapsat helt än så dom kommer få det dom kräver.
    Vi tar notan, ingen talan där.

Nu har du fel. Offerkofta har blivit ett argument på samma nivå som PK.

Men kom igen nu, sitter du och funderar på att du ska få lida när vi pratar om att hjälpa könsstympade kvinnor? Rynkar på näsan

• Anonym (skit)
    KillBill skrev 2015-01-25 12:35:18 följande:

Nu har du fel. Offerkofta har blivit ett argument på samma nivå som PK.

Men kom igen nu, sitter du och funderar på att du ska få lida när vi pratar om att hjälpa könsstympade kvinnor? Rynkar på näsan

Jag konstaterar mer faktum att vi har inte råd att erbjuda världen vård, det räcker inte både till oss och dom.

Så vi blir alla lidande när man erbjuder mer än man har råd med.

• KillBill
    Anonym (skit) skrev 2015-01-25 12:40:03 följande:

Jag konstaterar mer faktum att vi har inte råd att erbjuda världen vård, det räcker inte både till oss och dom.

Så du menar att Sverige, ett av värdens rikaste länder, inte har råd att hjälpa könsstympade kvinnor som kommit till vårt land?

Jag är inte orolig för att jag får lida p.g.a. detta men det är alltså du? 

• Donum
    Anonym (skit) skrev 2015-01-25 12:40:03 följande:

Fast vi erbjuder inte "världen" vård. Bara de som kommer hit.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Dorian Ertymexx
    Donum skrev 2015-01-25 12:47:47 följande:
    Fast vi erbjuder inte "världen" vård. Bara de som kommer hit.
    Men det vet du väl att hela världen vill hit. Varenda kines, afrikan, brasilienare, jänkare, britt och tysk vill komma hit för att snylta på just oss. Hela världen är emot oss!!!!!!! Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Donum
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-25 15:22:07 följande:

Men det vet du väl att hela världen vill hit. Varenda kines, afrikan, brasilienare, jänkare, britt och tysk vill komma hit för att snylta på just oss. Hela världen är emot oss!!!!!!!

Amerikanerna borde ju stå i kö hit för all gratis välfärd.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (to late)
    KillBill skrev 2015-01-25 12:46:57 följande:

Så du menar att Sverige, ett av värdens rikaste länder, inte har råd att hjälpa könsstympade kvinnor som kommit till vårt land?

Jag är inte orolig för att jag får lida p.g.a. detta men det är alltså du? 

Leva på minnen kan man men så som det ser ut nu har vi inte ens råd att hjälpa oss själva.

Såna som dig kommer leva i förnekelse fram tills ni själva drabbas direkt bara det att när det drabbar er direkt då kommer det inte finnas mycket kvar av välfärden att bevara.

• Donum
    Anonym (to late) skrev 2015-01-25 15:34:55 följande:

Leva på minnen kan man men så som det ser ut nu har vi inte ens råd att hjälpa oss själva.

Såna som dig kommer leva i förnekelse fram tills ni själva drabbas direkt bara det att när det drabbar er direkt då kommer det inte finnas mycket kvar av välfärden att bevara.

Vad är det du behöver hjälp med som är i paritet med ett sönderskuret underliv?
  • KillBill
    Anonym (to late) skrev 2015-01-25 15:34:55 följande:

Jag har, i närtid, personlig erfarenhet av svensk sjukvård när ett av mina barn drabbades av en dödlig sjukdom. Allt gick bra och jag har mött en helt fantastisk sjukvård. Vad har du för erfarenhet av Svensk sjukvård?

Vad tycker du förresten om att Sverigedemokraterna röstade ner en budget som skulle ha gett mer pengar till sjukvården? Man är inte trovärdig om man först röstar nej till mer pengar till sjukvården och därefter påstår att vården inte har resurser att hjälpa befolkningen.

• Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 15:59:02 följande:

Jag har, i närtid, personlig erfarenhet av svensk sjukvård när ett av mina barn drabbades av en dödlig sjukdom. Allt gick bra och jag har mött en helt fantastisk sjukvård. Vad har du för erfarenhet av Svensk sjukvård?

Vad tycker du förresten om att Sverigedemokraterna röstade ner en budget som skulle ha gett mer pengar till sjukvården? Man är inte trovärdig om man först röstar nej till mer pengar till sjukvården och därefter påstår att vården inte har resurser att hjälpa befolkningen.

Sd ville inte bekosta det med pengar från höjd arbetsgivare-avgift för unga under 25 och höjda skatter från arbetande pensionärer.

Utan med pengar som skall gå till människor som ej finns i Sverige idag.

HALLÅ! Förstår du skillnaden???????
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?