• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 16:59:56 följande:

Jag konstaterar bara att SD, valde att rösta för en budget som gav mindre pengar till vården och mot en budget som minskade straffbeskattningen av pensionärerna.

Ja, likt en majoritet i riksdagen, pga av finansieringen.

Jag kan bara konstatera att du röstade emot höjda-löner inom kvinnodominerade yrken.
  • KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 17:04:17 följande:
    Ja, likt en majoritet i riksdagen, pga av finansieringen.

Jag kan bara konstatera att du röstade emot höjda-löner inom kvinnodominerade yrken.

Jag konstaterar bara att du erkänner att SD röstade emot mer pengar till sjukvården och att du har dragit felaktiga slutsatser när du påstår att jag röstat emot höjda löner inom kvinnodominerade yrken. Ska du påstå att SD är ett feministiskt parti nu också?

• Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 17:10:06 följande:

Jag konstaterar bara att du erkänner att SD röstade emot mer pengar till sjukvården och att du har dragit felaktiga slutsatser när du påstår att jag röstat emot höjda löner inom kvinnodominerade yrken. Ska du påstå att SD är ett feministiskt parti nu också?

Jag påstår bara att de ville höja kvinno-lönerna med 4 miljarder, vilket inga andra partier är intresserade av. Och att de ville finansera sjukvården samt lägre skatt för pensionärer på ett annat sett, inget annat.
  • KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 17:20:09 följande:
    Jag påstår bara att de ville höja kvinno-lönerna med 4 miljarder, vilket inga andra partier är intresserade av. Och att de ville finansera sjukvården samt lägre skatt för pensionärer på ett annat sett, inget annat.

Och jag tror att SDs trovärdighet, bland en absolut majoritet bland kvinnorna, sjönk som en sten när ni röstade emot mer pengar till vården. 

Jag tycker att vi kan konstatera att vi tycker olika och jag föreslår att går vidare med våra liv.

• Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 17:39:19 följande:

Och jag tror att SDs trovärdighet, bland en absolut majoritet bland kvinnorna, sjönk som en sten när ni röstade emot mer pengar till vården. 

Jag tycker att vi kan konstatera att vi tycker olika och jag föreslår att går vidare med våra liv.

Ja, om samtliga har din logik, vilket jag dock starkt-betvivlar.

Jag röstar inte ens Sd, men blir mörkrädd när jag läser dina/ era logiska slutsatser .
  • Donum
    Anonym (to late) skrev 2015-01-25 16:41:36 följande:

Är det så illa?

Att dom tog in vem som visste jag men att det är så pass katastrofalt en fjärdedel skulle vara import visste jag inte. har du nån länk för jag har svårt att tro det.

Stötte sedan på vissa av dom, en skällde ut mig för jag sökte vård för en brännskadat fot, flera stycken förstod jag bara inte, deras "svenska" var fantasifullt.

Har läst om flera som har dött på grund av just kommunikationssvårigheter, en läkare som inte kan göra sig förstådd eller inte kan förstå patienten gör bättre insats i att städa toaletter.

Länk till att ca 10 000 av Sveriges läkare ursprungligen kommer från andra länder?

Nej, det har jag inte. Det var på P1 och där berättade läkarförbundet (vågar inte säga vilken funktion just han som uttalade sig har) att det finns ca 40 000 läkare i Sverige och 10 000 av dem kommer från andra länder. Programmet handlade om vikten av att utbildade läkare snabbt ska få legitimation. Idag tar det 2-3 år och det största hindret är att få göra praktiktjänstgöring I samband med utbildningen för att få legitimation. Sök på P1:s hemsida. Jag tror att det var Tendens.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 18:10:22 följande:
    Ja, om samtliga har din logik, vilket jag dock starkt-betvivlar.

Jag röstar inte ens Sd, men blir mörkrädd när jag läser dina/ era logiska slutsatser .

Då är vi också överens om att SD har tappat i trovädighet hos kvinnor som delar min logik! Brukar du argumentera för partier du inte röstar på? 
  • nihka
    Anonym (to late) skrev 2015-01-25 16:41:36 följande:
    Donum skrev 2015-01-25 16:34:11 följande:
    Agreed. Jag känner inte alls igen bilden av att svensk sjukvård har raserats. Jag tycker att den är otroligt bra. Däremot hade den förmodligen raserat om vi inte hade haft invandring. Av Sveriges 40 000 läkare är 10 000 invandrare, om jag hörde rätt i en intervju med läkarförbundet härförleden.

Är det så illa?

Att dom tog in vem som visste jag men att det är så pass katastrofalt en fjärdedel skulle vara import visste jag inte. har du nån länk för jag har svårt att tro det.

Stötte sedan på vissa av dom, en skällde ut mig för jag sökte vård för en brännskadat fot, flera stycken förstod jag bara inte, deras "svenska" var fantasifullt.
    Har läst om flera som har dött på grund av just kommunikationssvårigheter, en läkare som inte kan göra sig förstådd eller inte kan förstå patienten gör bättre insats i att städa toaletter.

Det är bara för dig att utbilda dig till läkare om du tröttnat på att städa toaletter.
    Anonym (to late) skrev 2015-01-25 17:00:54 följande:

Med demokratin borta är det skitsamma vem man har röstat på i den sista farsen.

Inte all personal, men har stött på fler och fler element som borde städa toaletter eller fösa kameler för en kontor där man tar in folk man inte förstår eller skiter i ska dom inte ha.

Jaha. Du tycker utländska läkare ska fösa kameler isf att ta emot sjuka människor för att du inte förstår vad de säger.

Du kanske fick svar efter hur du uttryckte dig. Jag förstår näppeligen vad du skriver, betyder det att du bör fösa älgar?
  • Dorian Ertymexx
    KillBill skrev 2015-01-25 15:59:02 följande:

Jag har, i närtid, personlig erfarenhet av svensk sjukvård när ett av mina barn drabbades av en dödlig sjukdom. Allt gick bra och jag har mött en helt fantastisk sjukvård. Vad har du för erfarenhet av Svensk sjukvård?

Vad tycker du förresten om att Sverigedemokraterna röstade ner en budget som skulle ha gett mer pengar till sjukvården? Man är inte trovärdig om man först röstar nej till mer pengar till sjukvården och därefter påstår att vården inte har resurser att hjälpa befolkningen.

Trovärdighet och logik är inte SDs ledord. De röstar emot förbättringar och skyller sedan det dåliga på andra. Och folk sväljer det som om det vore extra sockras semla. Stört.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • ölburk2
    Rataxes skrev 2015-01-25 11:46:49 följande:
    Jag har aldrig förnekat att det förekommit nazister i SD's historia, det Ölburken med en druckens envishet hävdar är att det idag sitter nazister och styr SD i hemlighet.

Nej, jag håller inte med om Mein Kampf... Jag läste denna oerhört tråkiga bok (som i tråkighet endast överträffas av koranen) innan SD ens var aktuella. Men jag antar att man hittar vad man själv vill se i dessa tråkiga böcker.
    Då tycker jag du ska läsa om den å jmf med SD:s partiprogram å hur SD i övrigt agerar.

Tråkig? Inte alls tycker jag, inte för att den är nåt välskrivet mästerverk i litterär bemärkelse, utan istället ett dugligt historiskt bevis på människans galenskap, upphängt på religon å rasbiologi, nedmalt till en politisk, fanatisk smörja, avsedd att visa på de renrasigas överlägsenhet, å ge dessa en särställning gentemot alla andra människor. 

Sen finns faktisk saker som är värda att tänka över, både en å två ggr, som att ur förnedring å hat, så växer extremismen fram.
    Det går att se tydliga paralleller mellan den extremism vi ser i dag, å ursprunget till nazismen.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?