• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • ölburk2
    Anonym (Läsare) skrev 2015-01-28 01:34:17 följande:
    SD vill dra ner de gigantiska kostnaderna för asylinvandringen och hjälpa fler i närområdet som har det eländigt nu, som S och M ville innan det blev allians, samt alla partier utom C och Mp talar om nu. Kan det vara fel?
    Iaf blev det fel, om vi ser till vad Alliansen åstadkommit under deras tid vid makten.., som ex så har Sverige haft den sämsta tillväxten på mycket länge, mellan åren 2007 till 2014, undantaget ett enda år.
    Så även om Alliansen trott sig göra sitt bästa, så blev med facit i hand, mest bara fel.

Sen finns det inga gigantiska kostnader för invandring, eller har du en uträkning som kan visa på det?
    Alltså en sammanställning på de primära utgifterna vs de inkomster som genereras sekundärt över.., låt säga en 20 års period.

Nää, som de flesta partier å politiker tycker å förstår, så är invandringen ett väldigt billigt sätt att få fler vuxna i arbetsför ålder till Sverige, många dessutom välutbidade som vi svenskar inte har kostat på en enda krona., billigare än så blir det inte. 
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • EnAnonumius
    Anonym (Läsare) skrev 2015-01-28 01:30:57 följande:
    Nej det är inte jämförbart då kvinnan känner mest i vaginan när man knullar, klittan smeks och onaneras. Fixar man klittan får de "mer makt".
    Nu är du helt ute och cyklar.
    Jo det är jämförbart med att skära av ollonet på mannen, som att stympa en klitta.

Nej det är knappast "vaginan" som  vi kvinnor känner mest i när man knullar. 
    Många kvinnor behöver klitoris stimulans för att överhuvudtaget för att kunna få orgasm.
    Då mannens snopp är motsvarigheten till kvinnas klitoris. Det är där alla känselnerver sitter på snoppen/klittan som ger upphovet till orgasm.
    Mycket få kvinnor kan få en s.k vaginal orgasm.
    Dock så spekuleras det i om det har med att dessa kvinnor som kan få det har tunnare slidvägg på "magsidan" så de kommer även i kontakt med klittans nervändar den vägen.
    För klittan är lika stort organ som mannens snopp, till volym, men ligger mer inbäddad i kroppen.

För om man läser könsorgans uppbyggnad så är mannens snopp inget annat än än förlängd klitoris.

Alla foster är flickor de första veckorna till SRY-genen aktiveras vilket gör då att det som skulle bli klittan på en kvinna, växer längre i stället och bildar mannens snopp.
    SRY-genen på Y-Kromosomen är det som gör att det bildas män..  Är det en genetisk defekt så att SRY-genen inte aktiveras så skapas det en kvinna med kromosomuppsättningen XY.

Kvinnor har lika mycket nervtrådar på sin klitorisknopp under klitoriskappan (klitoriskappan motsvara snoppens förhud) som mannen har på sitt ollon.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Bra argument)
    Det Donum skrev 2015-01-27 17:40:57 följande:
    Nej, du vet bevisligen inte vad du pratar om eftersom du nu flera gånger har hänvisat till siffror och förhållanden som de facto inte stämmer. Eftersom socialtjänsten inte omhändertar mer än 170 barn per år enligt LVU så faller din ekonomiska beräkning fullständigt och det är på den du har byggt upp din argumentation. Att argumentera för att vi har råd med invandring (vilket jag definitivt också anser att vi har) utifrån att det omhändertas så ofantliga mängder barn att om socialtjänsten inte omhändertog så många så skulle vi ha pengar - det är ett osedvanligt uselt argument.
    Jag har läst Lady Godivas inlägg. och tycker inte hennes argument är uselt alls. Det är snarare du som tolkar väldigt konstigt.

"År 2013 omhändertogs knappt 30 000 barn och ungdomar för att få vård utanför hemmet, i till exempel familjehem eller HVB-hem. "

Omhändertogs och var omhändertagna är två helt olika saker, hur kan du få den meningen till att  betyda att 32 000 barn och ungdomar var omhändertagna? JAg är mycket tveksam till att det ska tolkas så.

Argumentet om antal familjehem har Lady Godiva redan svarat bra på (trots att hon råkade  missa '), även om många barn omhändertas varje år så förvinner många "ur systemet" varje år också.

Du hävdar att ca 170 barn enligt LVU varje år. I så fall är det bara barn från Västerbotten och Jämtlands län som LVU.as:

"148 fall enligt LVU inkom till förvaltningsrätten från kommunerna i Västernorrlands och Jämtlands län under 2012. Året innan var siffran 124."
    Källa: http://www.allehanda.se/angermanland/ornskoldsvik/fler-barn-och-unga-omhandertas-med-tvang

148 fall innebär ofta betydligt fler barn än 148, då det kan vara fråga om flerbarnsfamiljer i många fall. Det kan mycket väl ha varit fråga om fler än 170 barn enbart i de länen. Om 170 barn LVU:as per år uppfylls ju "kvoten" i Västerbotten och Jämtlands län.  Det är förstås möjligt att föräldrar i de länen är sämre föräldrar i andra län, dock tror jag snarare att siffran är betydligt högre än 170 barn per år.

Nu "vinner" inte soc alla fall i Förvaltningsrätten, men faktum är att FR oftast går på soc linje och oftast dömer till LVU.

Men det kvittar om det är SoL eller LVU, ersättningen till familjehemmen är likadan i bägge fallen. 

Ersättning till familjehem vid placering av barn och ungdomar enligt SoL, LVU och LSS

Omkostnadsersättning            Förhöjd omkostnadsersättning
     0-12 år                  3 814:-                                    5 568:-
    13-19 år                 4 450:-                                    6 304:-

Arvode

Ålder               Arvode                              Exempel på förhöjt arvode
      0-12 år            5 630:-                           8 981:  10 671:-  12 632:-

13-19 år            7 303:-                           8 981:- 10 671:-  12 632:-

Källa: http://familjehemmet.se/ersattning_familjehem.php

Det är alltså inga småsummor det rör sig om. Och det här är rekommenderade summor, man kan alltid förhandla till sig höger ersättning/arvode, vilket många också gör. Det är ju inte så att folk tar emot familjehemsplaceringar av sitt hjärtas godhet.

Det här är enbart familjehemsersättning, är det jourhem ökar ersättningar och arvode. Jag har länkat till alla siffror bara att gå in och läsa eländet.

Så man behöver inte vara något mattesnille för att räkna ut att det blir stora summor pengar. Pengar som skulle kunna användas mycket bättre.

Även om du inte tycker det verkar Lady Godiva i allra högsta grad veta vad hon talar om. Du försökte trycka ner henne med att kalla henne världsfrånvänd och förlöjliga det hon sa, men faktum är att hon har rätt i det hon säger om soc.

Lady Godiva skrev 2015-01-27 17:20:37 följande:

Där kom den. Jag är verklighetsfrånvänd. Jag vet inte vad jag pratar om. Soc är felfria, måna om allas väl och ve och gör alltid objektiva, rättvisa och oantastliga bedömningar. Och dristar man sig att säga att det faktiskt inte alltid ser ut så i verkligheten, ja då påstår man att "socialtjänsten springer och gladeligen omhändertar barn utan anledning stup i kvarten..." (det var ju ordagrant vad jag påstod...).

Sådana lysande argument kan man ju inte sätta emot, det är bara att erkänna att jag inte vet ett sk*t, alla de LVU-utredningar och - domar jag haft insyn i de senaste åren var nog kanske påhittade av någon annan foliehatt som helt verklighetsfrånvänt talar illa om vår perfekta socialtjänst.

Alla placeringar; SoL och LVU är naturligtvis också gratis och kostar inte alls samhället något.

Jag vet vad det betyder. Jag missade att det var ett ' där.

Anonym (anonym) skrev 2015-01-27 08:35:12 följande:
    Siffran  30 000 betyder att en stor del av dessa barn får insatser år efter år det är alltså samma barn som får heldygnsinsatser år 2009, 2020, 2011, 2012, 2013 och 2014 en del av dessa är de unga som dömts till sluten ungdomsvård för brott de begått.
    Skulle det varit nya insatser på kring 30 000 skulle det efter 10 år innebära att 300 000 var omhändertagna.

Nu är det ju tack och lov inte så att alla som omhändertas år 2009 fortsätter vara omhändertagna resten av livet. En del; inte många förvisso, kommer hem igen, andra blir myndiga. Men som sagt, jag vet inte ett sk*t om sådant här, jag är ju bara verklighetsfrånvänd.

.

Det är så typiskt vissa människor att tro att soc aldrig gör fel, att det alltid är rätt att omhänderta barn osv. Dessutom vill de hemskt gärna få det till att det inte alls är särskilt många barn och ungdomar som omhändertas, när det i själva verket är väldigt många.

Att tjafsa om huruvida det är SoL eller LVU är ju löjligt, det kostar samhället lika mycket oavsett vilken form av placering det är fråga om.

Du har helt rätt i det du skriver, låt ingen trycka ner dig med härskarmetoder. Bara för att vissa är naiva behöver inte vi andra vara det.

Kram!

• Anonym (Bra argument)

Donum: Jag ska erkänna att du kanske har rätt, när det står att X antal barn och ungdomar omhändertogs kan det mycket väl betyda att de var omhändertagna sedan innan. Beror ju på hur man menar. Men man skiljer på omhändertagna och nytillkomna:

"Under 2011 omhändertogs 6300 barn för vård enligt LVU, av dem var 1200 barn nytillkomna."

Källa: https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/32035/1/gupea_2077_32035_1.pdf

Detta kan ju ändå inte tolkas på annat sätt än att 1 200 omhändertogs enligt LVU under det året. 1 200 är en aning fler än 170, inte sant?

Och som sagt, det spelar egentligen ingen roll eftersom det kostar lika mycket oavsett om barnet/den unge är omhändertaget enligt SoL eller LVU. Diskussionen är alltså onödig.
  • Anonym (Strösslamedegnapengar!)

Kan alla sluta prata om er egen åsikt kring hur "vi kvinnor" njuter bäst av sex tack, vi är inte alla lika eller stöpta i samma form!

• Lady Godiva
    Anonym (anonym) skrev 2015-01-27 16:04:51 följande:
    Så det gör inget om kvinnor bara känner obehag vid sex det blir bra relationer, bra psykisk hälsa om man inte när det finns möjlighet åtgärdar en stympad kropp? Det blir billigare med livlånga fysiska och psykiska besvär som påverkar familjeliv och arbetsliv än att laga något som är trasigt.
    Det är ju helt otroligt hur en del tolkar det man skriver... Jag påpekade bara att fertiliteten inte påverkas av att kvinnan är omskuren.

Hade du läst ett enda av mina andra inlägg hade du vetat att jag är för dessa operationer.

You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • omjaghinner

Jag är beredd att betala när även pojkar får det alternativet. 

• Lady Godiva
    Anonym (Läsare) skrev 2015-01-28 01:36:33 följande:
    Vad f-n har LVU med klitoris att göra?
    De som är emot de här operationerna klagar över att det är dyrt, jag sade då att det finnas andra saker som är dyrare (och onödigare) än att hjälpa könsstympade kvinnor. Omhändertaganden av barn och ungdomar, exempelvis, både enligt SoL och LVU.

Jag menade på att man kan spara in en hel där.

Det var förstås väldigt OT, och blev det än mer när det skulle diskuteras hur många omhändertaganden som sker enligt LVU. Det kvittar eftersom alla omhändertaganden som sagt är oerhört dyra.

@Anonym(Bra argument): Tack så mycket!

• Anonym (Strösslamedegnapengar!)
    Lady Godiva skrev 2015-01-28 16:57:29 följande:
    De som är emot de här operationerna klagar över att det är dyrt, jag sade då att det finnas andra saker som är dyrare (och onödigare) än att hjälpa könsstympade kvinnor. Omhändertaganden av barn och ungdomar, exempelvis, både enligt SoL och LVU.

Jag menade på att man kan spara in en hel där.

Det var förstås väldigt OT, och blev det än mer när det skulle diskuteras hur många omhändertaganden som sker enligt LVU. Det kvittar eftersom alla omhändertaganden som sagt är oerhört dyra.

@Anonym(Bra argument): Tack så mycket!
    Det var ett riktigt skitargument.
  • Lady Godiva
    omjaghinner skrev 2015-01-28 16:54:15 följande:

Jag är beredd att betala när även pojkar får det alternativet. 

Omskärelse av pojkar får inte samma konsekvenser som könsstympning av kvinnor, så det är en rätt dum jämförelse.

Men om det kommer hit pojkar som fått klitoris och blygdläppar bortskurna är jag säker på att de också erbjuds operation.

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?