• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • mr me

Jag tycker jag betalat tillräckligt för det mångkulturella eländet och vill inte betala en krona mer.

Skicka hem dem, allihop.

• Donum
    Anonym (Bra argument) skrev 2015-01-28 15:44:21 följande:

Donum: Jag ska erkänna att du kanske har rätt, när det står att X antal barn och ungdomar omhändertogs kan det mycket väl betyda att de var omhändertagna sedan innan. Beror ju på hur man menar. Men man skiljer på omhändertagna och nytillkomna:

"Under 2011 omhändertogs 6300 barn för vård enligt LVU, av dem var 1200 barn nytillkomna."

Källa: gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/32035/1/gupea_2077_32035_1.pdf

Detta kan ju ändå inte tolkas på annat sätt än att 1 200 omhändertogs enligt LVU under det året. 1 200 är en aning fler än 170, inte sant?

Och som sagt, det spelar egentligen ingen roll eftersom det kostar lika mycket oavsett om barnet/den unge är omhändertaget enligt SoL eller LVU. Diskussionen är alltså onödig.

Enligt socialstyrelsen var det 170 nytillkomna LVU, däremot 1200 omedelbara. De omedelbara håller inte mer än 7 dagar så kostnaden för de evt 7 dagarna (de släpps ju tidigare också) bör vara ganska låg.

Klart att detta är OT men nu valde du att ta upp den här frågan och jag vill gärna nyansera bilden av att socialtjänsten omhändertar barn i tid och otid. Skulle nog säga att 95-99% av socialtjänstens arbete innehåller helt andra saker än tvångsåtgärder. Enligt min mening (jag har jobbat som konsult i många kommuner i Sverige) så är det sällan någon socialtjänst önskar att LVU:a någon. Om inte för något annat, så för att det kostar både mer tid och pengar att tvångsomhänderta än att lyckas motivera föräldrarna till frivilliga insatser. Sedan hör det lite till sakens natur att de föräldrar vars barn omhändertagits på miljö inte anser att det är riktigt för hade de ansett att de behövde stöd så hade de inte vägrat frivilliga insatser. Jag har haft ärenden där barnen blivit förfärligt utsatta och där t o m tingsrätten har dömt föräldrarna till långa fängelsestraff, men föräldrarna och deras anhöriga, ja, t o m hela samhällen, anser ändå att barnen ska bo hemma. Och det ÄR inte lätt att få igenom ett LVU. Socialtjänsten har både föräldrarnas och barnets ombud emot sig, samt rätten, och den som företräder nämnden är som regel varken jurist eller advokat. Man blir ganska grillad och kan man inte ge hållbara svar så är man rätt körd.

Jag tycker att det finns betydligt bättre saker att angripa än socialtjänstens omhändertaganden som motivering till att vi visst har råd att hjälpa stympade kvinnor att i någon mån bli återställda.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Rataxes
    mr me skrev 2015-01-28 18:25:27 följande:
    Jag tycker jag betalat tillräckligt för det mångkulturella eländet och vill inte betala en krona mer.

Skicka hem dem, allihop.
    Problemet är att ni inte kan släppa välfärdsstaten. I USA får en asylsökande statlig hjälp 3 månader, sen förväntas denne klara sig själv eller mha frivillig organisationer. När svenskar utvandrade till USA för 100-150 år sedan fick de inget av staten.
    Det är här kortslutningen sker, varför ska staten betala?
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-28 18:21:44 följande:
    Men flytta till ett land där pojkarna är värda mer.
    Tja måste ju säga att det är bara fel att tillåta könsstympning på pojkar i ett land som vill sitta och profileras sig som ett av världens mest jämställda land. Pojkar skall ingå i samma könsstympningslag som flickor har, så att det även skall klassas som kriminellt att åka utomlands för att klippa krage av en svensk medborgare utomlands som är under 18år.

Jag anser att det skall aldrig ske könsstympning varken av pojkar eller flickor om det inte finns försvarbara medicinska skäl. För pojkar exempelvis trång förhud.
    På flickor exempelvis om de har sammanväxta blygdläppar (tog bara detta som EXEMPEL för att få en medicinsk orsak) på flickor..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • mr me
    Rataxes skrev 2015-01-28 18:31:44 följande:
    Problemet är att ni inte kan släppa välfärdsstaten. I USA får en asylsökande statlig hjälp 3 månader, sen förväntas denne klara sig själv eller mha frivillig organisationer. När svenskar utvandrade till USA för 100-150 år sedan fick de inget av staten.
    Det är här kortslutningen sker, varför ska staten betala?
    Jag kan släppa välfärdsstaten, absolut! Dra in bidragen bara, för alla!
  • Rataxes
    mr me skrev 2015-01-28 18:34:05 följande:
    Jag kan släppa välfärdsstaten, absolut! Dra in bidragen bara, för alla!
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Anonym (Läsare)
    Rataxes skrev 2015-01-28 18:35:24 följande:
    I ny FL kan man rösta tummen upp utan att kopiera
  • Anonym (Läsare)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-28 07:27:04 följande:
    Den logiken är ungefär lika smart som att vilja avskaffa akutmottagningar, för vaddå, tänk på alla de som INTE har bil eller som INTE kan ringa efter ambulans när de får infarkt, propp eller liknande... "hur mänskligt är det?"
    När pengamängden är begränsad måste man välja sina egna behov först och sedan se hur överskottet gynnar flest.
  • Anonym (Läsare)
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-28 07:33:09 följande:
    Nej det vill de inte. Det är bara skitsnack för att minska invandringen.
    Minska asylinvandringen vill de flesta här, inte vanlig invandring som vi alltid haft. Men är det verkligen rätt att ge ½ miljard till 52 miljoner flyktingar och minst 100 ggr mer till de som kommer hit, när vi inte ens har råd med vanlig akutvård?
  • Anonym (Läsare)
    Anonym (Eh?) skrev 2015-01-28 07:50:34 följande:
    Herregud, jag är kvinna. Kvinnor får nästan enbart orgasm via klitorisstimulering. Varför vill du inte att kvinnor ska kunna få orgasm? Om du inte tycker att det är viktigt är det ju inget problem om någon skär av dig ditt ollon eller hur?
    Man knullar med det ena men inte det andra och smeker klittan
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?