• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • KillBill
    puss skrev 2015-01-24 15:32:53 följande:
    Just det!! Precis tvärt om vad alla andra partier anser.

Alla andra partier VILL ha en invandring som hotar vår välfärd. Så är det. Jupp. Alla andra partier tycker så. Hela tiden.
    Passa dig för satir. 12,8% av trådens läsare förstår det inte och tar dig på orden..
  • puss
    KillBill skrev 2015-01-24 15:37:25 följande:
    Passa dig för satir. 12,8% av trådens läsare förstår det inte och tar dig på orden..
    Ska de tafsa mig på les mots?? Det förvånar mig inte!
  • asta66
    Letitia skrev 2015-01-24 04:51:51 följande:
    Fast högkostnadsskyddet hjälper ju inte FÖRSTA gången på det nya högkostnadskortet för året. Då måste du ut med pengarna på Apoteket - annars får du inte din medicin. Och många lever på marginalerna idag - i synnerhet sjukliga människor.
    Jag är fullt medveten om det. Jag lever med en astmatiker. Och vi betalar nästan 2000kr för astmamedicinen vid nytt högkostnadsskydd. Men vi vet ju när det är dags och planerar för det. Så jag vet vilken utgift det är. Och vi har bara en i familjen som har dyr medicin.
  • Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:37:58 följande:
    Det där som den ickeläskunniga personen svarade på var ett direkt svar till en som hävdade att bara för att man själv anser sig ha rätt att flytta till t.e.x. Thailand ska svensk sjukvård finansiera kreti och pleti pga globaliseringen. Så då menar jag att jag, som svensk, kan inte bara flytta till ett annat land och förvänta mig att mitt uppehälle och min sjukvård finansieras. Jag kan säkert flytta men jag får pröjsa själv. DEt är skillnaden. Medan vi i Sverige ska betala för varenda en som vil flytta hit och utnyttja oss. ENbart vänsterfascister kan försvara något sådant. Och andra idioter.
    Det är möjligt att det finns folk som tycker vi ska betala för sådana som kommer hit och utnyttjar oss, men det tycker inte jag. Däremot anser jag att vi ska ge flyktingar och andra som kommer hit vård vid behov. Det är inte extremistiskt på något sätt, det är vanligt jäkla hyfs och anständighet att man tar hand om dem som kommer hit från hemska förhållanden i sina hemländer.

Däremot är det jäkligt extremt att inte vilja ge somliga människor vård och behandling bara för att de inte är födda i Sverige eller har betalat skatt, men SD är ju ett extremistiskt parti så det är inte förvånande att du hyser de åsikterna. Med tanke på att väldigt många SD-sympatisörer är arbetslösa eller låginkomsttagare borde de ju föregå med gott exempel och inte kräva vård när de blir sjuka - de har ju inte gjort sig förtjänta av det. De kostar bara samhället pengar.

Dock tycker ju jag inte att det man har betalat (eller inte betalat) i skatt ska styra om man får vård eller ej utan behovet ska styra, men eftersom SD-sympatisörer tycks ha så starka åsikter om att endast de som betalat skatt hela sitt liv har gjort sig förtjänta av vård borde de som sagt också föregå med gott exempel. Men att många SD:are är hycklare vet ju alla.
    Förtryckt skrev 2015-01-22 23:21:57 följande:

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

Nu är det ju inte dina pengar det handlar om utan allas pengar. Svenska folket har vart fjärde år möjligheten att rösta fram en regering som inte vill hjälpa flyktingar, men eftersom de/vi ständigt röstar fram samma politik; den solidariska politiken, tycks problemet inte vara så stort för de flesta.
    Anonym (mor) skrev 2015-01-23 04:47:23 följande:

Om en kvinna könsstympats en gång så är väl risken stor att hon stympas igen?........när svenska läkare har opererat färdigt så är det rakblad fram(?) 

Finns det källor som stöder detta antagande? I så fall kan du väl vara vänlig och presentera dem. Jag har inte hört talas om att det skulle vara på det sättet, men jag kan ju ha missat något.
    Letitia skrev 2015-01-23 05:04:06 följande:
    Jag antar att du är ironisk nu och svarar utifrån det. Man kan inte jämföra en olyckshändelse med ett bruk som förekommer allmänt i större delen av den muslimska världen. Med något som personens egna åsamkat henne, enligt gamla traditioner. ÄVEN om det är en högst beklaglig tradition, naturligtvis. Men det kan inte vara VÅRT ansvar - ett litet kargt land vid polcirkeln - att rätta till bruk som görs allmänt i ökenländerna... Däremot tycker jag absolut att vi ska ha vara med på ett hörn, i att arbeta för att bruket upphör. PÅ PLATS.
    Alltid detta "hjälpa till på plats". Konstigt nog ser jag inga SD:are (som ju brukar vara de som förespråkar hjälp på plats) vallfärda till dessa länder, beredda att hjälpa till. Istället häckar ni vid era datorer och spyr galla över invandrare, för SD är ett rasistiskt parti och dess sympatisörer är till största delen rasister. Ni vill inte hjälpa någon alls, men det har ni inte stake nog att erkänna, utan ni pratar om att hjälpa på plats och inbillar er att folk ska gå på "Vi är inte alls rasister!"-snacket.

Det är jäkligt lätt att snacka, ord är ju gratis.

You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • asta66
    Lady Godiva skrev 2015-01-24 16:48:35 följande:
    Det är möjligt att det finns folk som tycker vi ska betala för sådana som kommer hit och utnyttjar oss, men det tycker inte jag. Däremot anser jag att vi ska ge flyktingar och andra som kommer hit vård vid behov. Det är inte extremistiskt på något sätt, det är vanligt jäkla hyfs och anständighet att man tar hand om dem som kommer hit från hemska förhållanden i sina hemländer.

Däremot är det jäkligt extremt att inte vilja ge somliga människor vård och behandling bara för att de inte är födda i Sverige eller har betalat skatt, men SD är ju ett extremistiskt parti så det är inte förvånande att du hyser de åsikterna. Med tanke på att väldigt många SD-sympatisörer är arbetslösa eller låginkomsttagare borde de ju föregå med gott exempel och inte kräva vård när de blir sjuka - de har ju inte gjort sig förtjänta av det. De kostar bara samhället pengar.

Dock tycker ju jag inte att det man har betalat (eller inte betalat) i skatt ska styra om man får vård eller ej utan behovet ska styra, men eftersom SD-sympatisörer tycks ha så starka åsikter om att endast de som betalat skatt hela sitt liv har gjort sig förtjänta av vård borde de som sagt också föregå med gott exempel. Men att många SD:are är hycklare vet ju alla.
    Förtryckt skrev 2015-01-22 23:21:57 följande:

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

Nu är det ju inte dina pengar det handlar om utan allas pengar. Svenska folket har vart fjärde år möjligheten att rösta fram en regering som inte vill hjälpa flyktingar, men eftersom de/vi ständigt röstar fram samma politik; den solidariska politiken, tycks problemet inte vara så stort för de flesta.Finns det källor som stöder detta antagande? I så fall kan du väl vara vänlig och presentera dem. Jag har inte hört talas om att det skulle vara på det sättet, men jag kan ju ha missat något.
    Letitia skrev 2015-01-23 05:04:06 följande:
    Jag antar att du är ironisk nu och svarar utifrån det. Man kan inte jämföra en olyckshändelse med ett bruk som förekommer allmänt i större delen av den muslimska världen. Med något som personens egna åsamkat henne, enligt gamla traditioner. ÄVEN om det är en högst beklaglig tradition, naturligtvis. Men det kan inte vara VÅRT ansvar - ett litet kargt land vid polcirkeln - att rätta till bruk som görs allmänt i ökenländerna... Däremot tycker jag absolut att vi ska ha vara med på ett hörn, i att arbeta för att bruket upphör. PÅ PLATS.
    Alltid detta "hjälpa till på plats". Konstigt nog ser jag inga SD:are (som ju brukar vara de som förespråkar hjälp på plats) vallfärda till dessa länder, beredda att hjälpa till. Istället häckar ni vid era datorer och spyr galla över invandrare, för SD är ett rasistiskt parti och dess sympatisörer är till största delen rasister. Ni vill inte hjälpa någon alls, men det har ni inte stake nog att erkänna, utan ni pratar om att hjälpa på plats och inbillar er att folk ska gå på "Vi är inte alls rasister!"-snacket.

Det är jäkligt lätt att snacka, ord är ju gratis.

SD glömmer att det finns de som är födda i ett flyktingläger och är kvar där 20 år senare. Men SD saknar all basal mänsklighet.
  • nr62

Frågan borde istället vara varför vi egentligen betalar skatt för att vården ska ha resurser för att behandla de som super sönder sin lever, röker sönder sina lungor, sitter ihjäl sina hjärtan och varför inte... Plåstra om förståndet hos många som har ett behov utav detta regelbundet (psykiatri)?

Varför ska vi ens bry oss om andra människor TS?

Det är ganska uppenbart vart åt vilket håll TS vill att tråden ska riktas mot...

• asta66
    nr62 skrev 2015-01-24 16:58:48 följande:

Frågan borde istället vara varför vi egentligen betalar skatt för att vården ska ha resurser för att behandla de som super sönder sin lever, röker sönder sina lungor, sitter ihjäl sina hjärtan och varför inte... Plåstra om förståndet hos många som har ett behov utav detta regelbundet (psykiatri)?

Varför ska vi ens bry oss om andra människor TS?

Det är ganska uppenbart vart åt vilket håll TS vill att tråden ska riktas mot...

Men ofta verkar det vara de som gnäller över att skatt är stöld eller bara inte tycker att de ska behöva betala för andra är de som gnäller att de inte får allt när de själva är sjuka. Det är en väldig dubbelmoral. Jag betalar gärna skatt. Och är nöjdast när jag är så frisk att jag inte behöver sjukvård.
  • nr62

Intressant att SD-beleibers fortsätter att välja taktiken: "Om vi inte säger det rakt ut så kan vi istället lura till oss ovetandes själar till vår sida" och när vi är tillräckligt stora så...

FUCKAR VI UPP SYSTEMET!

"Bench-luving at its best"

• Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 09:39:08 följande:
    Hahaha det jag skrev har hänt igen. Det finns en väldigt missnöjd liten människa här som använder "tryck på anmälningsknappen" som argumentationsteknik. Never mind.

Men ja, du får nog vara försiktig med vad du berättar för andra, ickeläskunniga analfabeter här. Det störs nämligen av att jag har gett exempel, inlägg 6 som förklarar det de var för okunniga för att själva se innan de kom med osammanhängande kommentarer.

Skriver man något som inte passar åsiktsfascisterna, kommer de, för att dölja att deras svar är i kategorin "cuckoo's nest", att trycka på anmälningsknappen. Bara så att du är medveten om det.
    Passa dig för att kasta sten i glashus - är det några som har svårt att tolerera avvikande åsikter är det SD:are. Alla som inte tycker som ni är vänsterextremister eller PK. Ofta bägge delar, märkligt nog.

Ickeläskunniga analfabeter? Menar du att det finns läskunniga analfabeter?
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 09:45:06 följande:
    Eftersom det tydligen är väldigt svårt för dig att förstå innebörden i en text där det står "snipa" istället för "fitta" ska jag skriva om så att t.o.m. du förstår. Och så ett litet tips - ett ord kan ha flera olika betydelser. Vilken klass går du i undrar jag, eftersom du verkar inte ha kommit så långt i svenskan där det behandlas.

Här är inlägget, där jag ersatt "snipa" som du trodde var en båt med "fitta" som du då inte kan tro är en båt. Lycka till.

"Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Fittan eller skyddandet av brottslingar"

Bla bla bla... Varför inte bara erkänna att du trodde snippa stavades med ett "p"? Det där lurar ingen utom möjligen dig själv.

Det är ingen skam att inte kunna stava, du kan alltid skylla på dyslexi. Eller så har du inte kommit så långt i skolan ännu.
    Anonym ( ) skrev 2015-01-23 09:53:41 följande:

Fast snipa betyder ju båt och inget annat. Du menar snippa. :) Eftersom du missade den dagen i klassrummet kan du få en länk som förklarar det:

www.kjellstaffans.fi/material/lang-och-kort-vokal-2/regelsammanfattning/

KillBill skrev 2015-01-23 10:00:49 följande:

Så du tycker att vi bör ifrågasätta FN:s barnfond  eftersom du inte tror på dem?

Är det inte mer rimligt att du lägger fram bevis för din tes? Här duger självklart inte dina spekulationer eller länkad information från exv. Avpixlat. Jag ser fram emot att du lägger fram (vetenskapliga) bevis  för din tes.

För en sann SD:are är Avpixlat den enda sanna informationen och deras svar på Bibeln. Fakta och vetenskapliga bevis är inget som brukar stödja deras idiotier, därför brukar de heller inte vara så pigga på att använda sig av sådana källor.

Jag skulle inte hålla andan i väntan på ett svar...
    You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • nr62
    asta66 skrev 2015-01-24 17:01:21 följande:
    Men ofta verkar det vara de som gnäller över att skatt är stöld eller bara inte tycker att de ska behöva betala för andra är de som gnäller att de inte får allt när de själva är sjuka. Det är en väldig dubbelmoral. Jag betalar gärna skatt. Och är nöjdast när jag är så frisk att jag inte behöver sjukvård.
    Så länge jag har möjlighet att bidra till de som har det sämre (på bekostnad utav min egen inkomst) så är jag nöjd. Jag har mat på bordet, mina barn har en trygg uppväxt och det är allt jag egentligen begär.

Men idag vet alla att den verkligheten kan kastas omkull när som helst. Företag går i konkurs, företagen talar sällan om att de går i konkurs utan det händer över en dag. Man måste dock fortsätta tänka på hur barnen ska få mat på bordet även månaden efter.

Det finns en anledning till att länder som förkastar social trygghet också är de som dras med högst kriminalitet, största samhällsklyftorna, lägst utbildnings-nivå/person, fattigdom osv...
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?