• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (Fritzygirl)
    Donum skrev 2015-01-24 14:43:39 följande:
    Det är just det jag har emot Sverigedemokraterna. Det ska "fås" utan konkurrens av ingen annan anledning än att man råkar vara född i Sverige.
    Det har jag faktiskt inte sett i SDs partiprogram. Kan du peka ut det för mig, var något så dumt står skrivet, tack?
  • KillBill
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:38:57 följande:
    Jaså, det blir lite larvigt? Jamendåsåatt. Stalin var bara en mysig liten farbror i din värld. OK.
    Så för att jag kritiserar dig för att använda påhittade ord så hävdar du att jag tycker att Stalin var en mysig farbror.

Larvigt är ju bara förnamnet
  • Donum
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:49:47 följande:

Det har jag faktiskt inte sett i SDs partiprogram. Kan du peka ut det för mig, var något så dumt står skrivet, tack?

"Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet."
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    KillBill skrev 2015-01-24 14:07:04 följande:

Jag tycker att det är bra att några här i tråden, Sverigedemokrater etc. så tydligt är emot att hjälpa kvinnor som blivit könsstympade. En absolut majoritet av det svenska folket hyser mycket empati för dessa kvinnor och vill hjälpa dem.

Tack för ni hjälper människor att välja rätt väg i framtiden.

Det är ju det värsta slöddret inom SD som har dessa otäcka åsikterna.

Partiet SD skulle ju aldrig gå ut offentligt med en sådan åsikt. Det är de alldeles för fega för.
  • KillBill
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:41:17 följande:

Och du, några invändningar mot den här definitionen?: " Fascismen förknippas ofta med en massrörelse, elitstyre och meningen är att individen är underställd statens behov."

Du glömde att nämna att Sverigedemokraterna ofta kopplas samman med fascismen.

Har du lyssnat på SDS Kristina Winberg när hon pratar om den kontroll av enskilda individer som hon argumenterar för inom EU? Där har vi exempel på någon som anser att individen är underställd statens behov.
  • Letitia
    Donum skrev 2015-01-24 15:00:40 följande:
    "Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet."
    Och vad var det för konstigt med det då..? Borde väl alla svenskar kunna skriva under på.
  • Anonym (FL's åsikt i det hela)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:20:29 följande:
    Tack själv, bryr mig inte mycket om dem, jag vet precis typen av slödder jag har att göra med. Du vet, typen som är generös med alla andra pengar. Det riktiga namnet är kommunister även om de inte vill erkänna det för de vet ryktet genom världshistorien,

Jag har ingenting emot att diskutera med dem så länge de kan motivera sina åsikter med förnuft. Men det kan de inte och då tar de till malplacerade och löjliga argument. T.ex. genom att klaga på båtar

Ha en trevlig helg.
    Slödder? Det ordvalet säger rätt mycket om din bildningsnivå.

Annars antar jag att vi alla i Sverige är 'slödder' eftersom vi lever i en välfärdstat med allt från socialbidrag, till bostadsbidrag, barnbidrag, rut och rot avdrag, subventionerad barnomsorg etc etc etc, men jag utgår från att du är skattesmitare då eftersom du inte ansewr dig själv vara slödder får jag förmoda, och inte heller har nu utnyttjat olika bidrag eller sjukvård i Sverige heller antar jag.

Jag lever i Sverige och betaklar skatt, och är gärna generös med mina pengar till barnbidrag etc även om jag själv inte har barn, till socialbidrag även om jag själv inte nyttjar det, och till bostadsbidrag fast jag inte erhåller det heller.

Jag tror helt enkelt att du är den typen som älskar att klaga på allt och andra, är det inte så? hade det inte varit invandrarnas fel så hade det varit grannens fel, alltid hittar såna som du någon annan att klaga på och skylla era brister på, allt som är fel i era liv beror alltid på någon annan, aldrig är det ni själva som har ansvar för era liv *suck*
    Du min fröken är en gnällspik, men jag betalar faktiskt gärna för att även du ska få det bra i Sverige, men du måste faktiskt dela med dig av förmånerna som finns, och detta säger jag trots att jag inte är kommmunist utan helt enkelt bara en vanlig Svensson

• puss
    Donum skrev 2015-01-24 15:00:40 följande:
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
    Just det!! Precis tvärt om vad alla andra partier anser.

Alla andra partier VILL ha en invandring som hotar vår välfärd. Så är det. Jupp. Alla andra partier tycker så. Hela tiden.
  • puss

Från alla andra partiers partiprogram:

invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den utgör ett hot mot vår nationella identitet och mot vårt lands välfärd och trygghet.

• Anonym (FL's åsikt i det hela)
    puss skrev 2015-01-24 15:32:53 följande:
    Just det!! Precis tvärt om vad alla andra partier anser.

Alla andra partier VILL ha en invandring som hotar vår välfärd. Så är det. Jupp. Alla andra partier tycker så. Hela tiden.
    puss skrev 2015-01-24 15:34:42 följande:

Från alla andra partiers partiprogram:

invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den utgör ett hot mot vår nationella identitet och mot vårt lands välfärd och trygghet.

Skrattande

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?