• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Letitia
    Anonym (Eeeeeh) skrev 2015-01-23 14:57:41 följande:

Är det här ett skämt eller? Har du någon aning om vad dessa små barn utsätts för? Deras underliv stympas under fasansfulla former och många dör av efterföljande infektioner. De som överlever får kroppsliga men resten av livet.

Du menar på allvar att vi inte ska hjälpa dessa kvinnor utan istället lägga pengar på att impotenta gubbar ska kunna ligga upp i 80-årsåldern? Man blir ju mörkrädd. Låg mig gissa att du är en svagbegåvad SD:are?

Fast det är ju ingen här som säger, att det där inte är en barbarisk, primitiv sedvänja. Jag tycker snarare, att den sedvänjan bevisar att vi tar in människor här som är barbariska och primitiva - för de som beslutar om att flickor ska könsstympas har ju också följt med in här. DET är det stora problemet för OSS - att vi har tagit in dessa människor här (alltså förövarna). 

Dessutom är förövare och offer ofta samma personer när det gäller just detta, och det komplicerar frågan. Det är nämligen ofta kvinnor som själva är omskurna, som driver på att deras döttrar och sondöttrar också ska omskäras. Antagligen för att de in i det sista vill hålla fast vid, att deras eget lidande inte var onödigt. Och då offrar man sin dotter eller sondotter. DET är också grymt, hjärtlöst och egoistiskt. Vill vi ha sådana människor här i landet..?
  • Lady Godiva
    Letitia skrev 2015-01-24 04:57:34 följande:
    Felet när det gäller både stympade kvinnor och ISIS-krigare, är att vi tog in dem här från början. Och JA jag låter hård nu. Men jag är så jävla less, och jag blir mer och mer less för varje svensk jag möter, som inte får sina behov tillgodosedda på grund av att kommunen/landstinget/staten inte har råd. Fast de självklart skulle ha fått det om det varit för 30-40 år sedan.

Föräldrarna skriker på hjälp åt sin anorexisjuka dotter eller missbrukande son - men får bara svaret att "det finns ingen plats nu" och "köerna är tyvärr så här långa".
    Varför kan inte sonen ha anorexi, pojkar får det också vet du...

Men oavsett kön får den anorexisjuke inte mer hjälp om man låter bli att hjälpa könsstympade kvinnor. En sådan operation är gynekologisk, ätstörningar behandlas inte med gynekologiska operationer utan med hjälp av psykiatri. Kön tillbehandling av missbruk påverkas inte av gynekologiska behandlingar.

Det är sådant här som gör att det blir fel och kontraproduktivt att ställa grupper mot varandra. Man vill ge intryck av att anorexisjuka inte kan få hjälp om man opererar en könsstympad kvinna, men det säger sig självt att de båda behandlingarna inte har med varandra att göra.

Förutom att det är kontraproduktivt är det också direkt ohederligt att antyda att gamla skulle få hjälp snabbare med starr- och höftledsoperationer om man avstod från att hjälpa könsstympade.

Förresten - varför tar du upp köer till missbruksvård? Om man som du vill sätta upp villkor för vård borde väl missbruk vara en sådan sak som är i allra högsta grad självförvållat och inte borde bekostas av landstinget? Obestämd 

Nu vet jag att allt är okej för er så länge det gäller svenskar, men ni borde vara ärliga nog att erkänna att det är så. Det är ju inte fel att vara nationalist säger ni, varför försöker ni då till varje pris låtsas som att det inte har med nationalism att göra?
    You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • Lady Godiva
    Letitia skrev 2015-01-22 11:52:23 följande:
    Det är väl klart att de olika vårdområdena konkurrerar med varandra. Om de här klitorisoperationerna skulle bli legio, så skulle ju sjukhusen/landstingen vara tvungna att i nästa års budget anslå mera pengar till gyn.

Det finns en viktig skillnad mellan våra gamla som behöver nya höftleder, ögonlinser o.s.v., och de muslimska kvinnorna, nämligen att våra gamla har jobbat och slitit och betalat skatt här ett helt liv. De som är födda på 1920-talet började oftast jobba vid 14, och de födda på 1930-talet något år senare. Inte heller har de utnyttjat några dagissubventioner eller betald föräldraledighet, för sådant fanns inte när de fick sina barn på 40-50-talet. Vi är alltså skyldiga dem ALLT VI KAN, för att göra deras sista år så bra som möjligt. De invandrade kvinnorna däremot, har INTE arbetat ihop några rättigheter till vår välfärd.
    Oj, vad fint det låter. Hur kommer det sig att SD inte ville rösta för skattelättnader för de här människorna som vi är skyldiga så mycket...?

Om vi slutar operera könsstympade kvinnor i morgon kommer inte grå starr-operationerna nå all time high på tisdag, så sluta med det där ohederliga argumentationssättet nu.

Du är en självutnämnd expert på både samhällsekenomi och hur vården fungerar, men när du skriver som du gör bevisar du bara din okunskap.

Med din "logik" kan vi genast avskaffa all sjukvård för barn och ungdomar. De har inte betalat ett öre i skatt och förtjänar därmed, enligt ditt sätt att "tänka", ingen vård.

Man måste också ha betalat skatt i ganska många år för att man ska kunna säga att man betalat för sin vård, så vi får nog göra så att alla som har arbetat i färre än förslagsvis 20 år omedelbart ska nekas vård. Dessutom ska man ju, som jag tidigare varit inne på, nekas vård om man orsakat sjukdomen/skadan själv. Jag tror vi kan spara in en h-es massa pengar här - ingen förtjänar någon vård!

Och när vi nu kommit fram till att de flesta inte förtjänar vård kommer vi få en jäkla massa pengar över varje budgetår. Då kan vi öka invandringen istället...

• Letitia
    Donum skrev 2015-01-23 17:23:44 följande:
    Ja, om man menar att könsstympade kvinnor inte ska få hjälp med hänvisning till den "svenska nativiteten" så tycker jag gott att man kan skippa den hjälpen också. Alternativet är att förslaget att låta stympade kvinnor förbli stympade för att män ska få potensmedel betraktas som urbota korkat.
    Du kanske inte har känt några barnlösa kvinnor eller..? Det har jag. Deras förtvivlan är otröstlig, när de har gått igenom alla möjligheter som den skattefinansierade sjukvården erbjuder inklusive de tre subventionerade IVF-försöken. De som har råd kan fortsätta försöka på en privat klinik, men de som inte har det har då endast ett medicinskt mirakel att hoppas på... och så går åren och de fyller 44 och inser att hoppet är ute. 

Jag ser absolut hellre att mina skattepengar går till dessa kvinnor, så att de kan få fler IVF-försök medan det ännu finns tid kvar, än till något som har med invandrare att göra överhuvudtaget. Dessutom behöver det födas fler svenska barn, om inte vår ras helt ska blandas upp och försvinna bland alla mörkhyade åttabarnsfamiljer...
  • Letitia
    FIame skrev 2015-01-23 17:30:17 följande:

Jag tycker att allt som finansieras via skatten borde vara frivilligt mer eller mindre. Borde finnas jättemånga rutor där man kan kryssa i vad man vill vara med att finansiera och vad man inte vill vara med att finansiera.

Grundläggande och ofrånkomligt skulle vara basal skola, basal sjukvård, polis, basalt rättsväsende (ej dessa astronomiska idiotlöner som idag betalas ut!), vägvård och skatt, och basal trygghet (soc/a-kassa), i princip inget annat. Inga SIDA-projekt, inga utlandsbidrag, inga höga löner för politiker (max 30k månaden), inga föreningsbidrag, inga bidrag till politiskt-korrekta klubbar, inga artistbidrag etc etc.

Sedan hade alla som önskar kunnat bidra extra till det område som ligger varmast om hjärtat. För min del hade jag kunnat tänka mig finansiera mer i skatt för ökad sjukvård.
    Gemene man hade sparat minst 100.000kr per år i skatt. Det hade satt fart på den inflation som Ingves förespråkar. Dvs folket hade själv fått disponera sina egna intjänade pengar.

Ja, där håller jag med! Man skulle kunna ha dels hela områden som går att kryssa i (t.ex. "universitet") eller INTE kryssa i, och dels underavdelningar för den som ytterligare vill precisera vad han eller hon vill lägga sina hopslitna skattepengar på. T.ex. om det står "genusvetenskap", så kan folk välja att inte kryssa i det. Och visar det sig då att det inte finns tillräckligt med stöd för genusforskning, så får de institutionerna lägga ner. Det skulle vara ett säkert sätt att låta folkviljan styra. VERKLIG demokrati!
  • Letitia
    FIame skrev 2015-01-23 17:30:17 följande:

Jag tycker att allt som finansieras via skatten borde vara frivilligt mer eller mindre. Borde finnas jättemånga rutor där man kan kryssa i vad man vill vara med att finansiera och vad man inte vill vara med att finansiera.

Grundläggande och ofrånkomligt skulle vara basal skola, basal sjukvård, polis, basalt rättsväsende (ej dessa astronomiska idiotlöner som idag betalas ut!), vägvård och skatt, och basal trygghet (soc/a-kassa), i princip inget annat. Inga SIDA-projekt, inga utlandsbidrag, inga höga löner för politiker (max 30k månaden), inga föreningsbidrag, inga bidrag till politiskt-korrekta klubbar, inga artistbidrag etc etc.

Sedan hade alla som önskar kunnat bidra extra till det område som ligger varmast om hjärtat. För min del hade jag kunnat tänka mig finansiera mer i skatt för ökad sjukvård.
    Gemene man hade sparat minst 100.000kr per år i skatt. Det hade satt fart på den inflation som Ingves förespråkar. Dvs folket hade själv fått disponera sina egna intjänade pengar.

Ja, där håller jag med! Man skulle kunna ha dels hela områden som går att kryssa i (t.ex. "universitet") eller INTE kryssa i, och dels underavdelningar för den som ytterligare vill precisera vad han eller hon vill lägga sina hopslitna skattepengar på. T.ex. om det står "genusvetenskap", så kan folk välja att inte kryssa i det. Och visar det sig då att det inte finns tillräckligt med stöd för genusforskning, så får de institutionerna lägga ner. Det skulle vara ett säkert sätt att låta folkviljan styra. VERKLIG demokrati!
  • Letitia
    KillBill skrev 2015-01-23 18:59:10 följande:
    Ja men vad bryr det dig? Du sitter ju i denna tråd och applåderar folk som skaffat jobb och betalar skatt utomlands men som kommer hem och profiterar på den svenska välfärden, vägar etc.
    Ja, det är förstås inte bra att göra så. Men jag förstår hans eller hennes SYFTE - att personen inte vill bidra till våra enorma invandringskostnader. Om personen arbetar i Danmark, vilket verkar mest troligt, så har ju det landet en mycket mer restriktiv och vettig invandringspolitik. Då kan ju personen, som har denna möjlighet, "rösta med fötterna" och betala skatt där i stället.
  • Letitia
    Anonym (JA) skrev 2015-01-23 19:17:53 följande:
    Letitia skrev 2015-01-23 18:44:38 följande:
    Fast jag säger inte nu heller att de är MÅNGA, för det är de inte. (Och man skulle kunna få ner antalet ännu mer med fler barnmorskor och mindre stress att skynda på förlossningarna och avsluta dem för snabbt - men även det kräver ju skattepengar.) Jag säger att de FINNS.
    Även om jag vill minnas att du tyckte att kostnaden för att hjälpa de med förlossningsskador var onödig också, de hade ändå fått barn och det var det viktigaste och borde mer än väl väga upp ett förstört underliv. 
    Nu blandar du ihop mig med någon, för det där har jag verkligen aldrig sagt. 

När det gäller förlossningsskador, så är det absolut bästa - naturligtvis - att kvinnan får ett riktigt omhändertagande direkt efter förlossningen. Än att man ska patcha upp henne senare när det redan finns felläkningar och ärrvävnad. Det är DÄR resurserna behövs.

Samt, som jag skrev tidigare, att många bristningar inte skulle behöva hända alls om det fanns mer TID och RO på förlossningsavdelningarna, så att kvinnans kropp kunde få öppna sig i sin egen takt. Psykologin spelar också mycket stor roll vid förlossningar - man brukar säga att så länge inget direkt hinder föreligger i förlossningskanalen (som för trångt bäcken), så är det viktigare vad som händer mellan en kvinnans öron än vad som händer mellan hennes bäckenben. En trygg och lugn och ostressad kvinna som har en trygg och lugn och ostressad barnmorska hos sig löper mycket mindre risk att spricka. Men detta kräver ju också skattepengar...
  • Lady Godiva
    Anonym (Suck) skrev 2015-01-22 13:28:02 följande:

Jag kan ju tycka att ska vi betala för det så får man ju gå in och stoppa männen från att resa dit med sina döttrar och göra det mot dem.

Hur dem nu kan åka tillbaka där dem flytt ifrån, och för vilka pengar.

Men här i fantastiska Sverige ska vi ha öppna dörrar för alla, tandvård, läkarvård och resor betalas. Tak över huvudet, mat i magen - alla kan komma hit, här öser man pengar över er.

Nej jag tycker att alla ni som är så pk och klart vi har råd osv bör läsa den här länken. Och jag menar verkligen läsa inte skumma genom.

mobil.cyberliv.bloggplatsen.se/2014/09/18/10863885-en-migga-ledningen-pa-migrationsverket-ger-inte-medarbetarna-riktlinjer-och-verktyg-for-att-komma-till-ratta-med-asylmissbruket/

Ja, naturligtvis ska vi låsa in folk och hindra dem från att resa fritt. De ska inte tro att det är något jäkla fritt samhälle, det här.

Folk flyr från sina hemländer av olika skäl krig, naturkatastrofer, förföljelser... Vissa situationer, som krig, är övergrående och det blir kanske möjligt att resa till hemlandet på semestrar och dylikt. Det är knappast så att flyktingar avkrävs ett löfte att aldrig mer åka till sitt hemland. För vilka pengar?! Ursäkta, men vilken korkad fråga! Du ska få en hint: de rånar troligtvis inte banker...

Ja, Sverige är ett fantastiskt land och det är jag otroligt stolt över. Vi har det så bra att vi kan hjälpa folk som inte har det lika bra. Tar man emot flyktingar är det en självklarhet att man ger dem tak över huvudet och mat i magen. Vård och tandvård är mänskliga rättigheter. Att vi skulle ösa pengar över dem som kommer hit är vanligt rasistiskt tugg,  det förtjänar inte att tas på allvar.

Att du kommer dragande med en blogg bevisar ingenting alls, förutom att den som skrivit bloggen har förutfattade meningar om saker och ting. Du utgår från att den speglar sanningen eftersom den passar ihop med din världsbild. Skulle jag visa dig en blogg som motbevisar din, skulle du då tro på den? knappast. Du vill tro en viss sak, och inget kan får dig att tro annorlunda.

Det är inte "pk" att anse att människor har rätt till en dräglig tillvaro - det är medmänskligt. Att du tycks sakna det karaktärsdraget är sorgligt uppenbart, men sitt inte och håna oss som är förmögna att känna medkänsla.

Att vi har det bra i dag och kan hjälpa andra är inget som är hugget i sten - även lilla perfekta Sverige kan råka ut för sämre tider, det finns inga garantier för att det alltid kommer gå att leva ett bra liv här. Vem vet, en vacker dag kanske vi svenskar tvingas till flykt från vårt eget land. Då hoppas jag att vi kommer kunna fly till länder där man anser att om man ska hjälpa folk ska man göra det fullt ut, det vill säga ge flyktingar tak över huvudet, mat i magen och vård/tandvård om det behövs.
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-24 05:55:21 följande:

Du kanske inte har känt några barnlösa kvinnor eller..? Det har jag. Deras förtvivlan är otröstlig, när de har gått igenom alla möjligheter som den skattefinansierade sjukvården erbjuder inklusive de tre subventionerade IVF-försöken. De som har råd kan fortsätta försöka på en privat klinik, men de som inte har det har då endast ett medicinskt mirakel att hoppas på... och så går åren och de fyller 44 och inser att hoppet är ute. 

Jag ser absolut hellre att mina skattepengar går till dessa kvinnor, så att de kan få fler IVF-försök medan det ännu finns tid kvar, än till något som har med invandrare att göra överhuvudtaget. Dessutom behöver det födas fler svenska barn, om inte vår ras helt ska blandas upp och försvinna bland alla mörkhyade åttabarnsfamiljer...

För den svenska "rasen" så ska väl inte defekter spridas vidare?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?