• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (JA)
    Letitia skrev 2015-01-23 18:44:38 följande:
    Fast jag säger inte nu heller att de är MÅNGA, för det är de inte. (Och man skulle kunna få ner antalet ännu mer med fler barnmorskor och mindre stress att skynda på förlossningarna och avsluta dem för snabbt - men även det kräver ju skattepengar.) Jag säger att de FINNS.
    Letitia skrev 2015-01-23 18:44:38 följande:
    Fast jag säger inte nu heller att de är MÅNGA, för det är de inte. (Och man skulle kunna få ner antalet ännu mer med fler barnmorskor och mindre stress att skynda på förlossningarna och avsluta dem för snabbt - men även det kräver ju skattepengar.) Jag säger att de FINNS.

Om de inte är många blir väl kostnaden inget att prata om heller och inget att ställa emot de kvinnor som behöver hjälp att åtgärda könsstympningar?
    Även om jag vill minnas att du tyckte att kostnaden för att hjälpa de med förlossningsskador var onödig också, de hade ändå fått barn och det var det viktigaste och borde mer än väl väga upp ett förstört underliv. 

Säg som du tycker istället, att du inte vill lägga en enda krona på att hjälpa någon från Somalia, hur de än lider. Ställ inte den gruppen mot en annan, knappt befintlig enligt dig, som även de behöver hjälp. 
  • Anonym (Olga)

Vi betalar redan för könskorrigering i Sverige. När något klassas som sjukdom går det via sjukvården som skattefinansieras. Transsexuell eller ofrivilligt könsstympad utomlands. Kan vi betala för att en del skall få operera bort klittan så ska vi baske mig betala för de som vill ha tillbax sin!

• Anonym (Tänk efter lite)

Jag skäms över att vara svensk när jag läser TS (bara läst den). Har du ingen medkänsla? Könsstympning är så hemskt, bara när kvinnorna får mens måste dem till sjukhus pga smärtan.

Om vi kan hjälpa, då tycker jag bara att det är bra! Det finns annat man kan skärs ner på än medmänsklighet. Tänk om du vore född i en kultur (för det handlar inte om religion) där det utfördes, hade du inte velat ha hjälp?

• Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (Robin Hood) skrev 2015-01-23 18:17:43 följande:
    Så du lever i Sverige men arbetar och betalar skatt i ett annat land? Och utnyttjar ändå skattefinansierade förmåner här? Det gör ju dig till en parasit på ditt eget land och svenska skattebetalare. Även invandrade skattebetalare som lever och arbetar i Sverige. Att du inte skäms!
    Varför skulle jag skämmas? Jag är inte någons slav helt enkelt. Så jag föredrar att se om mitt eget hus först. Jag bidrar fortfarande mer än många andra. En del av mina skattepengar går tillbaka till Sverige. Jag tankar här, handlar här så vad är ditt problem? Inga ungar har jag heller  så jag belastar inte den delen. Så fortfarande är jag mer lönsam än de som skaffar barnkullar och utnyttjar alla möjliga skattefinansierade förmåner. Varför skulle jag pumpa in ännu mer pengar till det här landet så länge andra bestämmer vad pengarna ska gå till? Den dagen vi har en skattemodell som någon väldigt klokt föreslog, med valfritt bidragande till olika områden kan vi diskutera. Just nu är jag bara ute efter att bidrags- och invandringspolitiken havererar så att landet kan byggas upp från grunden igen. Och folk fattar vad det kostar utan att vänsterdårarna inbillar sig att pengar växer på träd. Det är inte solidaritet när vissa betalar medan andra bara tar emot. Dags att svenska folket lär sig det.
  • Anonym (men själklart)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 20:38:15 följande:
    Varför skulle jag skämmas? Jag är inte någons slav helt enkelt. Så jag föredrar att se om mitt eget hus först. Jag bidrar fortfarande mer än många andra. En del av mina skattepengar går tillbaka till Sverige. Jag tankar här, handlar här så vad är ditt problem? Inga ungar har jag heller  så jag belastar inte den delen. Så fortfarande är jag mer lönsam än de som skaffar barnkullar och utnyttjar alla möjliga skattefinansierade förmåner. Varför skulle jag pumpa in ännu mer pengar till det här landet så länge andra bestämmer vad pengarna ska gå till? Den dagen vi har en skattemodell som någon väldigt klokt föreslog, med valfritt bidragande till olika områden kan vi diskutera. Just nu är jag bara ute efter att bidrags- och invandringspolitiken havererar så att landet kan byggas upp från grunden igen. Och folk fattar vad det kostar utan att vänsterdårarna inbillar sig att pengar växer på träd. Det är inte solidaritet när vissa betalar medan andra bara tar emot. Dags att svenska folket lär sig det.
    Tycker du kan stanna i ett annat land själv vill jag flytta så fort som möjligt. Ser ingen framtid här annat än att komma hit kanske några månader om året om ens det får se.  Finns andra länder som är bättre, beroende på vad man är ute efter.  Tyvärr så tror jag aldrig de kommer till insikt här och om en del gör det så är det försent det finns inget att starta om med de som är här är redan här. Det blir som i usa kanske värre. Man behöver inte  flytta så långt för att finna bättre alternativ. Flört
  • Anonym (Fritzygirl)

Och förresten, under mina yrkesverksamma år i Sverige har jag pumpat in bra mycket mer till det här landet än vad jag någonsin kommer att dra nytta av. Det är därför som jag aktivt sökt jobb i ett grannland. Nu kan alla suckers parasitera på någon annan

Jag kommer att klara mig helt lysande även om hela bidragssystemet havererar. Men det blir glädjande att alla parasiter och alla som propagerar för "solidaritet", dvs parasiternas version av den, får reda på vad saker och ting egentligen kostar. Då kan de ge bort sina egna pengar till vem och vad de vill. Könsoperationer, barnkullar, arbetsskygga, semesterresor till Syrien eller precis det de själva önskar. Men låt mig gissa. Parasiter kommer aldrig att ge ett rött öre av sina egna pengar till någon. Tvärtom, de blir världens minst toleranta personer då deras egen vinning står på spel. Har sett det tidigare och vet precis hur människor fungerar.

• Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 20:52:05 följande:
    Tycker du kan stanna i ett annat land själv vill jag flytta så fort som möjligt. Ser ingen framtid här annat än att komma hit kanske några månader om året om ens det får se.  Finns andra länder som är bättre, beroende på vad man är ute efter.  Tyvärr så tror jag aldrig de kommer till insikt här och om en del gör det så är det försent det finns inget att starta om med de som är här är redan här. Det blir som i usa kanske värre. Man behöver inte  flytta så långt för att finna bättre alternativ. Flört
    Fast i USA är det bättre för där har man en möjlighet att själv påverka var man vill bo och påverka väldigt mycket genom det. Behöver inte stå ut med allt möjligt, ingenting blir påtvingad en. Inte som i Sverige i varje fall.
  • Anonym (men själklart)

usa ser jag inte som ett bra alternativ inget framtidsland heller visst de har en  bättre mentalitet än svenskar men alla brott och allt.  Norge är te x  helt klart att föredra. finns även andra länder. Tror det enda jag skulle sakna med Sverige är naturen. 

• Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 21:02:26 följande:

usa ser jag inte som ett bra alternativ inget framtidsland heller visst de har en  bättre mentalitet än svenskar men alla brott och allt.  Norge är te x  helt klart att föredra. finns även andra länder. Tror det enda jag skulle sakna med Sverige är naturen. 

Ja, du har ju rätt. Men jag har bott i USA ett tag, var inte mycket brott där vi bodde. Och så har man ju rätt att ha vapen (inte lika lätt som utlänning dock). Folk var hjälpsamma och trevliga och inte tappade på huvudet som små som många av Sverige kommunistsympatisörer idag. De accepterar inte heller att utlänningar ska komma dit och kräva en massa och tala om för den inhemska befolkningen hur de ska leva. Toleransnivån är hög men det är ju mycket för att alla för sköta sina egna angelägenheter som de behagar. Enligt dem, när de hörde oss berätta om vissa saker i Sverige, är Sverige nära nog ett kommunistland. Visst tyckte de att det var bra med gratis sjukvård och allt annat skattefinansierat ända tills de fick reda på nackdelarna. För enligt amerikanerna där vi bodde arbetar man. Inte sitter på rumpan och förväntar sig att andra håller en med pengar.

Men du har rätt, Norge är helt OK, politiken är vettigare, de är inte med i EU och ser om sitt eget hus först och främst. Naturen i Norge är ju mer eller mindre som i Sverige, i vissa delar av Sverige då. Kanske inte som Skåne och Blekinge just men det mesta av Skåne är ändå inget att eftersträva. Och så är det ju inte lika fritt fram med allemansrätten och inte heller snöskoterkörning. Men det hade jag nog överlevt
  • Donum
    Letitia skrev 2015-01-23 18:37:47 följande:

Ja, och jag VET det. Det var därför jag skrev "katolsk eller protestantisk flicka". Kopterna har ju precis som de kristna syrianerna en väldigt speciell form av kristendom, som till stor del är influerad av islam.

På vilket sätt är koptiska kyrkan till stor del influerad av islam?

Och vad är det för speciell form av kristendom den här närmare 2000 år gamla kyrkan har?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?