Inlägg från: Anonym (Fritzygirl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fritzygirl)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Anonym (M) skrev 2015-01-21 19:12:33 följande:

Misstaget som rasister som du alltid gör är att de inte förstått att vi lever i en globaliserad värld. Du ser antagligen det som en rättighet att kunna bo i Thailand, exempelvis.

Vi reser och bor i olika världsdelar och det är helt enkelt så det kommer se ut. Vänj dig. Vi lever inte i bullerbyn längre.

Misstaget som du och andra vänsterextremister gör är att ni inte vet vad ni snackar om. Kan du flytta till Thailand, få bidrag för att bo där och gratis sjukvård? Det är då imponerande när inte ens landets egen befolkning får det.

Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (V) skrev 2015-01-22 05:16:58 följande:

Självklart ska vi hjälpa människor som har fått sina underliv förstörda. 

Vi är ju medmänniskor inte känslokalla robotar. 

Om det handlar om pengar får man väl flytta över pengar från dom redan besuttna

Klassklyftorna ökar och dom som redan har har fått väldigt mycket mer, dom rikaste i vårt land har fått väldiga förmåner, så ta från dom.

Ser hellre att rika får avstå lite överflöd än att kvinnor ska gå med stympade undeliv.

Ett lätt val.

TRor du på fullaste allvar att jag vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag? Bara för attt Sveriges idioter tror att våra skattepengar kan hålla hela världens befolkning med pengar. Ni är ju fullkomligt sinnessjuka om ni tror något sådant. Det är ju lågstadiematte at det inte går ihop. Så det där kan du fortsätta drömma om. TRöstar mig med att idioterna inte kommer att sitta vid rodret länge till i Sverige. Sedan blir det annat ljud i skällan. VÄnsterfascister och andra ekonomiskt imbecilla som är solidariska med alla andras pengar än sina egna, de har ju inga, kommer nog att ha det skojsigt då. Gläder mig åt det. SD nästa.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:21:09 följande:

Menar du det? Om det inte är religiöst självinducerat, säg mig, hur kommer det sig att inte en drös muslimska kvinnor sitter i fängelse för att ha begått grov misshandel?

Om det är brottsligt - lika brottsligt som grov misshandel - då ska dessa personer vittna inför tingsrätt.

Men jag är av uppfattningen att de allra flesta lägger sig under kniven såsom vissa andra går och tar hål i öronen.

Har jag fel?

När ska vi börja operera om alla judiska och muslimska pojkars penisar som blivit av med en bit skinn från förhuden?

Förklara gärna hur detta fungerar i Sverige och hur det kommer sig att folk inte sitter fängslade för dessa BROTT eftersom du menar att så många människor tvingas till mutilering

Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Snipan eller skyddandet av brottslingar.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 21:08:39 följande:

Vad har Thailand med detta att göra? Könsstympar man kvinnor i Thailand?

Självklart ska svenska medborgare ha rätt till vård. Att medborgare i andra länder inte får vård är inget vi i Sverige ska eftersträva. Fast du vill kanske att Sverige ska bli ett odemokratiskt land som styrs av en militärjunta, som Thailand?

Jag undrar vem som inte är upplyst. Ni avslöjar er alltid, när ni kallar alla som inte håller med er för vänsterextremister. Ert ordförråd är aningen begränsat.

Omdu inte et vad Thailand har med saken att göra har du inte läst det jag svarat på och då är mitt svar till dig "facepalm"
  • Anonym (Fritzygirl)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 21:27:50 följande:

Du menar att sjukvården inte är gratis i Thailand, eller hur? Det är den inte i många länder.

Folk kan säga vad de vill, jag tycker ÄNDÅ inte att svenska staten ska ge sig in i ett veritabelt ormbo och slåss mot något som är genetiskt och religiöst betingat, och som FORTSÄTTER HÄNDA VARJE DAG, även med svenska medborgare!

Det där som den ickeläskunniga personen svarade på var ett direkt svar till en som hävdade att bara för att man själv anser sig ha rätt att flytta till t.e.x. Thailand ska svensk sjukvård finansiera kreti och pleti pga globaliseringen. Så då menar jag att jag, som svensk, kan inte bara flytta till ett annat land och förvänta mig att mitt uppehälle och min sjukvård finansieras. Jag kan säkert flytta men jag får pröjsa själv. DEt är skillnaden. Medan vi i Sverige ska betala för varenda en som vil flytta hit och utnyttja oss. ENbart vänsterfascister kan försvara något sådant. Och andra idioter.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 23:21:57 följande:

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

Hahaha det jag skrev har hänt igen. Det finns en väldigt missnöjd liten människa här som använder "tryck på anmälningsknappen" som argumentationsteknik. Never mind.

Men ja, du får nog vara försiktig med vad du berättar för andra, ickeläskunniga analfabeter här. Det störs nämligen av att jag har gett exempel, inlägg 6 som förklarar det de var för okunniga för att själva se innan de kom med osammanhängande kommentarer.

Skriver man något som inte passar åsiktsfascisterna, kommer de, för att dölja att deras svar är i kategorin "cuckoo's nest", att trycka på anmälningsknappen. Bara så att du är medveten om det.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Emeli skrev 2015-01-23 00:29:33 följande:

En till som skriver förvirrat om båtar.

Eftersom det tydligen är väldigt svårt för dig att förstå innebörden i en text där det står "snipa" istället för "fitta" ska jag skriva om så att t.o.m. du förstår. Och så ett litet tips - ett ord kan ha flera olika betydelser. Vilken klass går du i undrar jag, eftersom du verkar inte ha kommit så långt i svenskan där det behandlas.

Här är inlägget, där jag ersatt "snipa" som du trodde var en båt med "fitta" som du då inte kan tro är en båt. Lycka till.

"Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Fittan eller skyddandet av brottslingar"
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym ( ) skrev 2015-01-23 09:53:41 följande:

Fast snipa betyder ju båt och inget annat. Du menar snippa. :) Eftersom du missade den dagen i klassrummet kan du få en länk som förklarar det:

www.kjellstaffans.fi/material/lang-och-kort-vokal-2/regelsammanfattning/

Jepp, du har rätt. Tack för förklaringen.

Brukar inte använda "snipa" för fitta i normala fall heller. Använder vagina eller kön. Snipa använder jag vid fiske eller vid finmiddag hos svärmor. Typ.

Dessutom gick nog inlägget att förstå, det var bara en som skulle göra sig smart men misslyckades och uppnådde fullkomligt omvänd effekt.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Letitia skrev 2015-01-23 10:20:30 följande:
    Din kompromiss är bra, men sannolikheten att det ska finnas inkomster att utmäta hos kvinnans far, mor eller vem som nu beslutade om detta, är ju väldigt liten.
    Då kan de åtminstone åka i fängelse. Men oftast är det kvinnorna som håller på. Finns massor med material. Räcker med att söka på "national geographic female genital mutilation"
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-23 17:11:41 följande:

ska Sverige hjälpa ALLA vi har pengar som räcker till allt och världens problem är våra problem.  Låt alla komma hit och få ta del av allt, för det är vi som svenskar skyldiga världen.  Tycker det är synd att inte fler kommer hit finns många indier och asiater som är fattiga. Det borde gå att kunna få hit dem med Alla kan väl flytta hit ??

Det är därför jag inte längre arbetar i Sverige. På det här viset är det enbart en mindre procent av mina inbetalda skattepengar som går tillbaka till Sverige. Men jag använder vägarna, sjukvården och andra skattefinansierade förmåner. Jag är nämligen lika mycket värd som andra som vägrar arbeta och därför tänker jag inte hålla dem med pengar. Jag är ingens slav. Ser till att göra mit bästa för att ha pengar själv men också at bidra till att landets frikostiga bidragspolitik och invandringspolitik havererar. Det är nämligen enda sättet som folk kommer att förstå att vi inte har råd. Nämligen när det inte blir mer barnbidrag, bostadsbidrag, socbidrag, de får betala för vården, inget subventionerat dagis, o.s.v.

DÅ som först, när vanlige svennebananen får känna på verkligheten och upptäcka att där inte finns någon bottenlös skattkista kommer det att bli ändring. Problemet är dock den mänskliga naturen. Svenskarna är av naturen avundsjuka och då kommer de att vilja hitta en syndabock. Så DÅ kommer man att få se på riktiga rasister. Jag kommer bara att sitta och skratta åt eländet och tänka "vad var det vi sade? Vi som bara skulle ha en förnuftig invandrings- och integrationspolitik utan att för dess skull vara rasister". Knock yourselves out mina vänner och pröjsa för hela världens problem. Det blir säkert så bra så.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?