Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:20:29 följande:
Tack själv, bryr mig inte mycket om dem, jag vet precis typen av slödder jag har att göra med. Du vet, typen som är generös med alla andra pengar. Det riktiga namnet är kommunister även om de inte vill erkänna det för de vet ryktet genom världshistorien,
Jag har ingenting emot att diskutera med dem så länge de kan motivera sina åsikter med förnuft. Men det kan de inte och då tar de till malplacerade och löjliga argument. T.ex. genom att klaga på båtar
Ha en trevlig helg.
Slödder? Det ordvalet säger rätt mycket om din bildningsnivå.
Annars antar jag att vi alla i Sverige är 'slödder' eftersom vi lever i en välfärdstat med allt från socialbidrag, till bostadsbidrag, barnbidrag, rut och rot avdrag, subventionerad barnomsorg etc etc etc, men jag utgår från att du är skattesmitare då eftersom du inte ansewr dig själv vara slödder får jag förmoda, och inte heller har nu utnyttjat olika bidrag eller sjukvård i Sverige heller antar jag.
Jag lever i Sverige och betaklar skatt, och är gärna generös med mina pengar till barnbidrag etc även om jag själv inte har barn, till socialbidrag även om jag själv inte nyttjar det, och till bostadsbidrag fast jag inte erhåller det heller.
Jag tror helt enkelt att du är den typen som älskar att klaga på allt och andra, är det inte så? hade det inte varit invandrarnas fel så hade det varit grannens fel, alltid hittar såna som du någon annan att klaga på och skylla era brister på, allt som är fel i era liv beror alltid på någon annan, aldrig är det ni själva som har ansvar för era liv *suck*
Du min fröken är en gnällspik, men jag betalar faktiskt gärna för att även du ska få det bra i Sverige, men du måste faktiskt dela med dig av förmånerna som finns, och detta säger jag trots att jag inte är kommmunist utan helt enkelt bara en vanlig Svensson