• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • FDFMGA
    Anonym (Upprörd) skrev 2015-01-21 17:41:29 följande:

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Vilken märklig trådstart. Nästan så den skulle platsa på nätsidan den där förvirrade existensen som brukar spamma FL nattetid har, DSP någonting - han som vill ha evigt liv i stället för asylmissbruk.

Hursomhelst. Hur många könsstympade kvinnor tror du det handlar om som får klitoris rekonstruerad och underlivet återställt?

Jag råkade lyssna på en intervju med en kvinna stympad i Somalia som fått klitoris rekonstruerad. Det är märkligt hur olika vi reagerar på samma företeelse utifrån våra egna fördomar eller värderingar. Min reaktion var "Tänk att det är möjligt" och lite fördomsfullt "Fan vilken bra svenska hon pratar" samt att hon verkade ha en skön inställning till den egna sexualiteten hon fått tillbaka.

Tänk, jag skulle aldrig ha kunnat drömma om att SlabbaDang-gänget till och med skulle gå i spinn över att könsstympade kvinnor får tillbaka sin mänskliga värdighet, så lågt trodde jag ingen kunde sjunka.

Se det så här i stället för att tugga fradga över att några kvinnor får tillbaka möjligheten att njuta av sex. Vad kan vara ett bättre mått på integration än att kvinnor från Somalia där man inte ens får nämna "klitoris" har anpassat sig så till ett annat tänkesätt att de vill ha möjlighet att få tillbaka det de berövats.

Och försök sansa dig i upprördheten. Hur många rör det sig om? Inte särskilt många skulle jag tro och skulle det bli fler så skulle det förmodligen kunna betraktas som ett mycket kostnadseffektivt integrationspolitiskt ingrepp vid sidan om att man ger tillbaka den mänskliga värdigheten till några som berövats den.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Illusion

Ja, det ska vi absolut göra. Det är en mänsklig rättighet. Sjukvårdens kvalitet får inte vara land- och regionsbaserat. Däremot måste samtliga rika länder ta sitt ansvar. 

• Letitia
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-23 08:17:43 följande:
    Det är, som vanligt i dina argumentationer, din egen åsikt och ingenting annat. Du anser att det är marginellt.
    De sammanfaller nästan inte helt, det beror på i vilket område i Afrika det gäller.

Och nej det kan inte kallas muslimskt, bara för att det är muslimer i området som plockat upp seder som äldre än islam. Det är återigen din åsikt-så som sagt, håll dig till fakta.Om du nu kan kan skilja dessa åt.
    Om det bara var svarta i Afrika söder om Sahara som omskar sina döttrar, så skulle man kunna tro det, ja. Att det var en del av deras gamla stamreligioner, som bara fått följa med efter islamiseringen. MEN frågan är då hur det hamnade hos araberna i Nordafrika och Mellanöstern? Det är ju inte direkt så att araberna har beundrat de svarta och velat ta efter deras seder, utan utvecklingen har alltid gått åt andra hållet. Dessutom undrar man varför seden stannade just i de muslimska länderna, om det nu inte hade samband med islam, och inte fortsatte uppåt de katolska länderna i sydeuropa, eller till de buddhistiska i Asien ifrån Mellanöstern..?

Nä, vad du än vill tro, så är den kvinnliga omskärelsen något som distinkt hör hemma i den muslimska världen...
  • Letitia
    Anonym (på plats) skrev 2015-01-23 07:27:39 följande:

Suck, även om vi hjälper folk på plats så kostar det också pengar... De har inte i närheten av den sjukvård som vi har i sverige och därför är det bättre att de kommer hit och får större chans till hjälp.

Jag betalar gärna för det, då jag har något som kallas för empati.

Sen ylar gärna SD:are om att hjälpa på plats, men har någon enda sd:are någonsin åkt till ett krisdrabbat land för att hjälpa???

Fast vad jag fattade, så var det inte tänkt att muslimska kvinnor ska flygas hit för operationen, och sedan flygas hem igen. Utan att vi skulle erbjuda operationen till kvinnor som redan bor här i Sverige.

Med "på plats" menade jag nu inte operationer av dom som redan är omskurna (det är avancerad kirurgi som kostar massor per patient, i länder med brinnande behov av mycket mer basala saker som kan hjälpa MÅNGA, typ latriner, vattenrening, antibiotika, vacciner och utbildade barnmorskor). Utan först och främst upplysning och information, påverkan, påtryckningar - så att de slutar göra ingreppet på NYA flickor.
  • KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 09:09:40 följande:
    Om det bara var svarta i Afrika söder om Sahara som omskar sina döttrar, så skulle man kunna tro det, ja. Att det var en del av deras gamla stamreligioner, som bara fått följa med efter islamiseringen. MEN frågan är då hur det hamnade hos araberna i Nordafrika och Mellanöstern? Det är ju inte direkt så att araberna har beundrat de svarta och velat ta efter deras seder, utan utvecklingen har alltid gått åt andra hållet. Dessutom undrar man varför seden stannade just i de muslimska länderna, om det nu inte hade samband med islam, och inte fortsatte uppåt de katolska länderna i sydeuropa, eller till de buddhistiska i Asien ifrån Mellanöstern..?

Nä, vad du än vill tro, så är den kvinnliga omskärelsen något som distinkt hör hemma i den muslimska världen...
    Det är du som ska sluta tro och som har fel.

Enligt UNICEF: unicef.se/fakta/kvinnlig-konsstympning

"Vad håller sedvänjan vid liv?

Traditionen att könsstympa flickor har troligen existerat i tre tusen år. Det finns olika teorier om var och varför sedvänjan uppstod, men inget har med säkerhet kunnat fastställas. Människor som är angelägna om att bevara traditionen med kvinnlig könsstympning betraktar den ofta som ett religiöst påbud. Sedvänjan förekommer bland katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister. Det finns dock inget skriftligt stöd i någon religion för könsstympning"

• Letitia
    KillBill skrev 2015-01-23 09:18:00 följande:
    Det är du som ska sluta tro och som har fel.

Enligt UNICEF: unicef.se/fakta/kvinnlig-konsstympning

"Vad håller sedvänjan vid liv?

Traditionen att könsstympa flickor har troligen existerat i tre tusen år. Det finns olika teorier om var och varför sedvänjan uppstod, men inget har med säkerhet kunnat fastställas. Människor som är angelägna om att bevara traditionen med kvinnlig könsstympning betraktar den ofta som ett religiöst påbud. Sedvänjan förekommer bland katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister. Det finns dock inget skriftligt stöd i någon religion för könsstympning"

Det där har citerats förut, men det är fortfarande ingen som har kunnat länka till ett konkret exempel på någon katolsk eller protestantisk flicka som blivit omskuren. Det borde ju finnas, även bland dem, sådana som gick ut och pratade om det som vuxna. OM de finns överhuvudtaget.

Jag vet ETT enda fall i den kristna världen som jag läst om, och det var ett par galningar i USA som hade fått en läkare att göra klitorisektomi på deras fyraåriga dotter. Detta hände på 1940- eller 50-talet. SÅ ovanligt är det.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 23:21:57 följande:

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

Hahaha det jag skrev har hänt igen. Det finns en väldigt missnöjd liten människa här som använder "tryck på anmälningsknappen" som argumentationsteknik. Never mind.

Men ja, du får nog vara försiktig med vad du berättar för andra, ickeläskunniga analfabeter här. Det störs nämligen av att jag har gett exempel, inlägg 6 som förklarar det de var för okunniga för att själva se innan de kom med osammanhängande kommentarer.

Skriver man något som inte passar åsiktsfascisterna, kommer de, för att dölja att deras svar är i kategorin "cuckoo's nest", att trycka på anmälningsknappen. Bara så att du är medveten om det.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Emeli skrev 2015-01-23 00:29:33 följande:

En till som skriver förvirrat om båtar.

Eftersom det tydligen är väldigt svårt för dig att förstå innebörden i en text där det står "snipa" istället för "fitta" ska jag skriva om så att t.o.m. du förstår. Och så ett litet tips - ett ord kan ha flera olika betydelser. Vilken klass går du i undrar jag, eftersom du verkar inte ha kommit så långt i svenskan där det behandlas.

Här är inlägget, där jag ersatt "snipa" som du trodde var en båt med "fitta" som du då inte kan tro är en båt. Lycka till.

"Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Fittan eller skyddandet av brottslingar"
  • Anonym (:-))
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 09:45:06 följande:
    Eftersom det tydligen är väldigt svårt för dig att förstå innebörden i en text där det står "snipa" istället för "fitta" ska jag skriva om så att t.o.m. du förstår. Och så ett litet tips - ett ord kan ha flera olika betydelser. Vilken klass går du i undrar jag, eftersom du verkar inte ha kommit så långt i svenskan där det behandlas.

Här är inlägget, där jag ersatt "snipa" som du trodde var en båt med "fitta" som du då inte kan tro är en båt. Lycka till.

Fast snipa betyder ju båt och inget annat. Du menar snippa. :) Eftersom du missade den dagen i klassrummet kan du få en länk som förklarar det:

www.kjellstaffans.fi/material/lang-och-kort-vokal-2/regelsammanfattning/

• KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 09:24:14 följande:
    Det där har citerats förut, men det är fortfarande ingen som har kunnat länka till ett konkret exempel på någon katolsk eller protestantisk flicka som blivit omskuren. Det borde ju finnas, även bland dem, sådana som gick ut och pratade om det som vuxna. OM de finns överhuvudtaget.

Jag vet ETT enda fall i den kristna världen som jag läst om, och det var ett par galningar i USA som hade fått en läkare att göra klitorisektomi på deras fyraåriga dotter. Detta hände på 1940- eller 50-talet. SÅ ovanligt är det.

Så du tycker att vi bör ifrågasätta FN:s barnfond  eftersom du inte tror på dem?

Är det inte mer rimligt att du lägger fram bevis för din tes? Här duger självklart inte dina spekulationer eller länkad information från exv. Avpixlat. Jag ser fram emot att du lägger fram (vetenskapliga) bevis  för din tes.

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?