• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (Vidriga primitiva reptilhjärnor)

Trådarna här blir verkligen bara sjukare och sjukare här.

• Tecum

Eftersom jag ser sex som meningen med livet är det självklart att vi ska hjälpa sexuellt stympade personer när vi kan.

Visste inte att det gick att återställa klitoris förrän idag då jag hörde det på radio!

• Sunnan
    kenneth768768 skrev 2015-01-22 17:51:28 följande:

Jag måste säga att sjukvården låter extremt oflexibel.

Om det ena veckan är väldigt lite att göra på en avdelning medan man på en annan har så mkt att göra att man funderar på att säga upp sig, då kan man alltså inte låna personal emellan? Det måste till ett vites-hot först?

Eller så har sjukvården ett fantastiskt jämnt inflöde av patienter året om, och avdelningarna är perfekt anpassade efter detta. Och att nån form av geni har planerat.

Sjukvården är uppbyggd på ett tämligen oflexibelt sätt och blir mindre flexibel ju större sjukhus det rör sig om. Det är knappast så att en barnmorska går till geriatriken och hjälper till om det skulle råka vara ett lugnt pass på förlossningen - alla har ju sina specialiteter. Och en gynekolog kan inte operera höfter bara för att det råkar vara vinter. Men det är väldigt ovanligt att man är sysslolös.

Däremot läggs patienter in på "fel" avdelningar om platsläget är att det är fullt där de borde vara men finns plats någon annanstans - men det medför ju att personalen inte är van vid patientens sjukdom.

Flödet är såklart inte jämt, men det är snarare normalbelastning -> överbelastning - inte så att folk sitter och rullar tummarna.
  • Tom Araya

Hellre att mina skattepengar för att återställa klitoris än till att skära bort förhud.
    Dock kan man ju ställa motkrav som XX antal timmars föreläsning mot seden.

Just nu är jag dock tveksam, då jag anser att vi bör skära i allt som inte är absolut nödvändigt för Sverige och svenska folket, för att få loss pengar till ett försvar.

• Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (M) skrev 2015-01-21 19:12:33 följande:

Misstaget som rasister som du alltid gör är att de inte förstått att vi lever i en globaliserad värld. Du ser antagligen det som en rättighet att kunna bo i Thailand, exempelvis.

Vi reser och bor i olika världsdelar och det är helt enkelt så det kommer se ut. Vänj dig. Vi lever inte i bullerbyn längre.

Misstaget som du och andra vänsterextremister gör är att ni inte vet vad ni snackar om. Kan du flytta till Thailand, få bidrag för att bo där och gratis sjukvård? Det är då imponerande när inte ens landets egen befolkning får det.

Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (V) skrev 2015-01-22 05:16:58 följande:

Självklart ska vi hjälpa människor som har fått sina underliv förstörda. 

Vi är ju medmänniskor inte känslokalla robotar. 

Om det handlar om pengar får man väl flytta över pengar från dom redan besuttna

Klassklyftorna ökar och dom som redan har har fått väldigt mycket mer, dom rikaste i vårt land har fått väldiga förmåner, så ta från dom.

Ser hellre att rika får avstå lite överflöd än att kvinnor ska gå med stympade undeliv.

Ett lätt val.

TRor du på fullaste allvar att jag vill arbeta och försöka få det bra för min familj bara för att andra ska ta mina slantar och betala för folk från primitiva länder som krigar för terrororganisationer, lever och förstör sina kroppar och sina barns kroppar enligt sina förhistoriska normer och flyttar hit och får en massa bidrag? Bara för attt Sveriges idioter tror att våra skattepengar kan hålla hela världens befolkning med pengar. Ni är ju fullkomligt sinnessjuka om ni tror något sådant. Det är ju lågstadiematte at det inte går ihop. Så det där kan du fortsätta drömma om. TRöstar mig med att idioterna inte kommer att sitta vid rodret länge till i Sverige. Sedan blir det annat ljud i skällan. VÄnsterfascister och andra ekonomiskt imbecilla som är solidariska med alla andras pengar än sina egna, de har ju inga, kommer nog att ha det skojsigt då. Gläder mig åt det. SD nästa.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 20:50:13 följande:
    Misstaget som du och andra vänsterextremister gör är att ni inte vet vad ni snackar om. Kan du flytta till Thailand, få bidrag för att bo där och gratis sjukvård? Det är då imponerande när inte ens landets egen befolkning får det.

Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter.
    Vad har Thailand med detta att göra? Könsstympar man kvinnor i Thailand?

Självklart ska svenska medborgare ha rätt till vård. Att medborgare i andra länder inte får vård är inget vi i Sverige ska eftersträva. Fast du vill kanske att Sverige ska bli ett odemokratiskt land som styrs av en militärjunta, som Thailand?

Jag undrar vem som inte är upplyst. Ni avslöjar er alltid, när ni kallar alla som inte håller med er för vänsterextremister. Ert ordförråd är aningen begränsat.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:21:09 följande:

Menar du det? Om det inte är religiöst självinducerat, säg mig, hur kommer det sig att inte en drös muslimska kvinnor sitter i fängelse för att ha begått grov misshandel?

Om det är brottsligt - lika brottsligt som grov misshandel - då ska dessa personer vittna inför tingsrätt.

Men jag är av uppfattningen att de allra flesta lägger sig under kniven såsom vissa andra går och tar hål i öronen.

Har jag fel?

När ska vi börja operera om alla judiska och muslimska pojkars penisar som blivit av med en bit skinn från förhuden?

Förklara gärna hur detta fungerar i Sverige och hur det kommer sig att folk inte sitter fängslade för dessa BROTT eftersom du menar att så många människor tvingas till mutilering

Kompromiss. Vi betalar för dem som anmäler brott, vem som utsatt dem för det och den personen döms och ska betala skadestånd. En summa som täcker kostnaden för operation. Resten får bestämma vad de vill prioritera. Snipan eller skyddandet av brottslingar.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 21:08:39 följande:

Vad har Thailand med detta att göra? Könsstympar man kvinnor i Thailand?

Självklart ska svenska medborgare ha rätt till vård. Att medborgare i andra länder inte får vård är inget vi i Sverige ska eftersträva. Fast du vill kanske att Sverige ska bli ett odemokratiskt land som styrs av en militärjunta, som Thailand?

Jag undrar vem som inte är upplyst. Ni avslöjar er alltid, när ni kallar alla som inte håller med er för vänsterextremister. Ert ordförråd är aningen begränsat.

Omdu inte et vad Thailand har med saken att göra har du inte läst det jag svarat på och då är mitt svar till dig "facepalm"
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:19:43 följande:
    Omdu inte et vad Thailand har med saken att göra har du inte läst det jag svarat på och då är mitt svar till dig "facepalm"
    Du kan alltså inte svara på frågan?

Är jag förvånad? Nej.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?