• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Anonym (hmm)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 12:57:15 följande:
    Ursäkta?? Hur kan du ens jämföra dessa tre saker?
    "Sjukvården ska hjälpa sjuka" - ja precis då är vi överens. Sjukvården ska INTE ingripa i självinducerade skador. Det får folk faktiskt betala själva.

En person som blir extremt tjock pga sjukdom, får sen medicin och går ner i vikt en masse, får sedan korvar av löst skinn där magen varit. Den personen får betala kosmetisk kirurgi helt på egen bekostnad = själv.

En kvinna som får bröstcancer och måste operera bort sitt ena bröst kan i vissa fall få en statligt SUBVENTIONERAD bröstoperation för att ersätta bröstet som försvann.

En person som är med i en voodookult som styckar delar av könsorganen "för att alla andra gör det" ska då inte heller få betalt av staten. Möjligen har staten kanske råd med en mindre SUBVENTIONERING, men de ska absolut betala det mesta själva, anser jag.
    Könsstympning är inte självinducerat.
  • Förtryckt
    ölburk2 skrev 2015-01-22 13:10:41 följande:
    Och vem ska bestämma vilken vård du ska få?
    När du ger dig ut i trafiken å begår ett misstag å behöver vård, då vill du alltså betala själv, för det är ju du som själv, som helt å hållet vållat behovet av vård..

Nä du, ditt sätt att resonera är urbota dumt å ogenomtänkt, dessutom skulle det leda till gigantiska samhällsekonomiska försluter, som inget land skulle kunna hantera.
    Nu hänger jag inte med. Du har citerat mitt inlägg och svarat extremt lösryckt och i affekt. Försöker bena ur det.

FRÅGA. - vem ska bestämma vilken vård man ska få?
    TILLBAKAFRÅGA - Vem bestämmer det idag?
    Något sånär svar - Samma som bestämmer det idag.

Jag drog upp två exempel på kosmetisk kirurgi eftersom en snipoperation anses vara kosmetisk, den är till största delen utvärtes och därmed kosmetisk, hudbetonad.
    DU DRAR UPP TRAFIKSKADEOFFER.
    Ska jag tolka dig rätt alltså?
    ANSER DU ATT EN RELIGIÖST STYMPAD SNIPA ÄR ATT JÄMFÖRA MED TRAFIKSKADEOFFER?

Bara så vi är på det klara med det hela!
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:15:45 följande:
    Nu hänger jag inte med. Du har citerat mitt inlägg och svarat extremt lösryckt och i affekt. Försöker bena ur det.

Jag drog upp två exempel på kosmetisk kirurgi eftersom en snipoperation anses vara kosmetisk, den är till största delen utvärtes och därmed kosmetisk, hudbetonad.

Att återställa en sönderskuren snippa är inte kosmetiskt.

Bleka rövhålet är kosmetiskt.
  • Förtryckt
    Anonym (hmm) skrev 2015-01-22 13:13:45 följande:
    Könsstympning är inte självinducerat.
    Menar du det? Om det inte är religiöst självinducerat, säg mig, hur kommer det sig att inte en drös muslimska kvinnor sitter i fängelse för att ha begått grov misshandel?
    Om det är brottsligt - lika brottsligt som grov misshandel - då ska dessa personer vittna inför tingsrätt.
    Men jag är av uppfattningen att de allra flesta lägger sig under kniven såsom vissa andra går och tar hål i öronen.

Har jag fel?

När ska vi börja operera om alla judiska och muslimska pojkars penisar som blivit av med en bit skinn från förhuden?

Förklara gärna hur detta fungerar i Sverige och hur det kommer sig att folk inte sitter fängslade för dessa BROTT eftersom du menar att så många människor tvingas till mutilering
  • Förtryckt
    puss skrev 2015-01-22 13:18:33 följande:
    Att återställa en sönderskuren snippa är inte kosmetiskt.
    Bleka rövhålet är kosmetiskt.
    Hur många kvinnor födda i Sverige har råkat ut för detta brott och varför är förövarna inte i fängelse?
  • Anonym (Way out)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:21:09 följande:
    Menar du det? Om det inte är religiöst självinducerat, säg mig, hur kommer det sig att inte en drös muslimska kvinnor sitter i fängelse för att ha begått grov misshandel?
    Om det är brottsligt - lika brottsligt som grov misshandel - då ska dessa personer vittna inför tingsrätt.
    Men jag är av uppfattningen att de allra flesta lägger sig under kniven såsom vissa andra går och tar hål i öronen.

Har jag fel?

När ska vi börja operera om alla judiska och muslimska pojkars penisar som blivit av med en bit skinn från förhuden?

Förklara gärna hur detta fungerar i Sverige och hur det kommer sig att folk inte sitter fängslade för dessa BROTT eftersom du menar att så många människor tvingas till mutilering
    Men du vet ju inget om detta alls. Läs på lite, allvarligt menat, om kvinnlig könsstympning.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:22:45 följande:
    Hur många kvinnor födda i Sverige har råkat ut för detta brott och varför är förövarna inte i fängelse? smile9.gif
    Hur många vet ingen. Det kallas "ett mörkertal".

De sitter inte i fängelse för att ingen anger dem. Tyvärr.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:15:45 följande:

Du anser alltså att en 25-årig kille som kört för fort och krockat med ett träd ska få vård, medan en kvinna som blivit utsatt för stympning inte ska få vård?

Bara så jag vet vad du menar...
  • Förtryckt
    Anonym (Way out) skrev 2015-01-22 13:23:57 följande:
    Men du vet ju inget om detta alls. Läs på lite, allvarligt menat, om kvinnlig könsstympning.
    Så du menar att INGEN gör det frivilligt, alltså. WOW.
    Jag tror det här problemet är kulturellt och religionsssamhörighet-betonat och därför anser jag att svenska staten ska hålla sig utanför detta getingbo.
  • puss
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 13:26:19 följande:
    Du anser alltså att en 25-årig kille som kört för fort och krockat med ett träd ska få vård, medan en kvinna som blivit utsatt för stympning inte ska få vård?

Bara så jag vet vad du menar...
    Folk som kör fulla borde inte få vård alls.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?