• KillBill

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Letitia skrev 2015-01-23 09:09:40 följande:
    Om det bara var svarta i Afrika söder om Sahara som omskar sina döttrar, så skulle man kunna tro det, ja. Att det var en del av deras gamla stamreligioner, som bara fått följa med efter islamiseringen. MEN frågan är då hur det hamnade hos araberna i Nordafrika och Mellanöstern? Det är ju inte direkt så att araberna har beundrat de svarta och velat ta efter deras seder, utan utvecklingen har alltid gått åt andra hållet. Dessutom undrar man varför seden stannade just i de muslimska länderna, om det nu inte hade samband med islam, och inte fortsatte uppåt de katolska länderna i sydeuropa, eller till de buddhistiska i Asien ifrån Mellanöstern..?

Nä, vad du än vill tro, så är den kvinnliga omskärelsen något som distinkt hör hemma i den muslimska världen...
    Det är du som ska sluta tro och som har fel.

Enligt UNICEF: unicef.se/fakta/kvinnlig-konsstympning

"Vad håller sedvänjan vid liv?

Traditionen att könsstympa flickor har troligen existerat i tre tusen år. Det finns olika teorier om var och varför sedvänjan uppstod, men inget har med säkerhet kunnat fastställas. Människor som är angelägna om att bevara traditionen med kvinnlig könsstympning betraktar den ofta som ett religiöst påbud. Sedvänjan förekommer bland katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister. Det finns dock inget skriftligt stöd i någon religion för könsstympning"

• KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 09:24:14 följande:
    Det där har citerats förut, men det är fortfarande ingen som har kunnat länka till ett konkret exempel på någon katolsk eller protestantisk flicka som blivit omskuren. Det borde ju finnas, även bland dem, sådana som gick ut och pratade om det som vuxna. OM de finns överhuvudtaget.

Jag vet ETT enda fall i den kristna världen som jag läst om, och det var ett par galningar i USA som hade fått en läkare att göra klitorisektomi på deras fyraåriga dotter. Detta hände på 1940- eller 50-talet. SÅ ovanligt är det.

Så du tycker att vi bör ifrågasätta FN:s barnfond  eftersom du inte tror på dem?

Är det inte mer rimligt att du lägger fram bevis för din tes? Här duger självklart inte dina spekulationer eller länkad information från exv. Avpixlat. Jag ser fram emot att du lägger fram (vetenskapliga) bevis  för din tes.

• KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 10:18:58 följande:
    Det är grundläggande att den som vill bevisa ATT något finns har bevisbördan. Inte den som anser att något INTE finns. Det är väldigt svårt att bevisa att något INTE finns, men OM det finns så är det väldigt lätt att hitta åtminstone NÅGOT exempel!
    Det är du som påstår att kvinnlig omskärelse bara finns inom Islam.

FN måste anses som en hyffsat tillförlitlig källa. Dessutom tog det mig bara några minuter att få fram annan data som bevisar  det FN påstår.

I Etiopien är mer än 70%  av alla kvinnor könsstympade medan antalet muslimer i landet uppgår till drygt 30% (Ortodoxa Kristna, protestanter samt katoliker uppgår till drygt 60%). Med enkel matematik kan jag alltså fastslå att du har fel.

Genom några enkla googlingar kommer du att finna samma sak.

• KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-23 12:55:07 följande:
    Om du är höginkomsttagare ja,

Annars räcker dina skatte-pengar inte ens till för att betala för dina egna kostnader i livet.

Och vad vill du säga med det inlägget?

Tycker att det borde vara tvärt om (högre skatt för de som tjänar lite och lägre för de som tjänar mer)?

• KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 18:42:35 följande:
    Det var det väl ingen som sa? Vilket skattesystem man än har - platt eller progressivt - så betalar höginkomsttagare mycket mera skatt än låginkomsttagare. Om du bara betalar låt oss säga 6000 kr i månaden, så äts det beloppet snabbt upp av dina egna sjukdagar, läkarbesök, sjukhusvistelser, arbetslöshetsperioder, vabbdagar, föräldraledighetsår, dina barns daghem och skolor, din MVC, BVC och förlossningsvård vid alla dina barn... Kvar blir INGET till ANDRAS dagisbarn, skolbarn, äldrevården, försvaret, polisen, räddningsväsendet, kriminalvården, rättssystemet, universiteten, eller asylboendena och socialbidragskostnaderna för invandrare...
    Ja men vad bryr det dig? Du sitter ju i denna tråd och applåderar folk som skaffat jobb och betalar skatt utomlands men som kommer hem och profiterar på den svenska välfärden, vägar etc.
  • KillBill
    Letitia skrev 2015-01-23 09:09:40 följande:
    Om det bara var svarta i Afrika söder om Sahara som omskar sina döttrar, så skulle man kunna tro det, ja. Att det var en del av deras gamla stamreligioner, som bara fått följa med efter islamiseringen. MEN frågan är då hur det hamnade hos araberna i Nordafrika och Mellanöstern? Det är ju inte direkt så att araberna har beundrat de svarta och velat ta efter deras seder, utan utvecklingen har alltid gått åt andra hållet. Dessutom undrar man varför seden stannade just i de muslimska länderna, om det nu inte hade samband med islam, och inte fortsatte uppåt de katolska länderna i sydeuropa, eller till de buddhistiska i Asien ifrån Mellanöstern..?

Nä, vad du än vill tro, så är den kvinnliga omskärelsen något som distinkt hör hemma i den muslimska världen...

I oförstånd försöker du skapa en koppling mellan kvinnlig omskärelse och islam.

Kvinnlig omskärelse har en historia på  flera tusen år och har pågått långt före både kristendomen och islams tillkomst. I Etiopien som är ett av världens äldsta kristna länder, där kristendomen är i majoritet, är 70-90 % av kvinnorna omskurna.

Som tidigare har nämnts så återfinns bland de omskurna kvinnorna både katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister. Så frågan är varför du driver din tes om att Kvinnlig omskärelse skulle vara kopplat till Islam?

När vi ändå diskuterar kopplingar så kan jag nämna att Sverigedemokraterna för mindre än 20 år sedan höll tal i naziuniformer och med röda hakkorsprydda flaggor hängande bakom sig. Där har vi en tydlig koppling om någon.

• KillBill
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:27:18 följande:
    Eller  så är det för att man röstar på andra frågor men vill ha bättre sjukvård eller mindre i skatt eller höjt barnbidrag. Med din logik så kan man vända på det 7 procent  röstar på MP som vill ha fri invandring. 7 procent röstar på  V. Är alla andra svenskar utom de 14 procenten då rasister plus alla andra EU länder, usa, japan men flera som har en invandringspolitik som är som den förespråkar eller hårdare ?

Jag förstår inte var du får allt ifrån.

14%?  Sverigedemokraterna fick 12,8% av rösterna i det senaste valet. det avrundas till 13%.

Sedan var de övriga partierna,  dvs 87% av riksdagen, inför valet, väldigt nära varandra i invandringsfrågan.  Vilka var var skiljelinjerna menar du?

Varför tror du att SD vill bunta ihop alla partier (inkl mp) och kalla dem för 7-klövern om de inte drev en gemensam invandringspolitik?

• KillBill
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:45:32 följande:
    så alla som röstar  röstar för eller emot invandring  ? OK trodde att det fanns fler saker att gå  till val på.  Har inte sagt att sd hade 14 procent. Jag sa att mp och v hade ungefär 7 procent var och det blir 14 ihop.
    Sorry läste lite snabbt där :-/

Jag vidhåller emellertid att alla partier utom SD drivet en relativt lik invandringspolitik så jag förstår ändå inte vad du menar.
  • KillBill

Jag tycker att det är bra att några här i tråden, Sverigedemokrater etc. så tydligt är emot att hjälpa kvinnor som blivit könsstympade. En absolut majoritet av det svenska folket hyser mycket empati för dessa kvinnor och vill hjälpa dem.

Tack för ni hjälper människor att välja rätt väg i framtiden.

• KillBill
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:14:27 följande:
    Här är det ett gott råd tillbaka. Låt bli att pracka din vänster och Stalinvurmande propaganda på mig i vilken solidaritet betyder att vänsterfascister inte behöver arbeta utan bara uttala sig positivt om allt som inte rör svenskar och som tack för det ska vi andra hålla dem, deras ungar och alla som de ivrar för så mycket, med pengar. Vi har nämligen förmånen att ha fötts i ett rikt (nåja, det är historia) land och för det ska vi gå genom livet tacksamt bugande och slavande för alla som haft mindre tur.

Den där gruppen inbegriper, men inskränker sig inte till, sådana som har det så dåligt i sina hemländer att de fullt munderade i dyra märkeskläder och med dyra mobiler flyr hela vägen till Sverige för en inte så liten summa pengar för att vi, arbetande svenskar, som inte innefattas av vänsterfascisterna favorit PK-yttryck "allas lika värde", ska betala för vissas studieresor till sina gamla hemländer innefattande praktik hos IS. Lite praktik har ju aldrig skadat någon. Ja, förutom de fattiga i de länderna som inte har råd att ta sig någonstans och ännu mindre till Sverige. Men det spelar ju ingen roll för det ser ju inte vänsterdårarna och därme finns det inte.

Så, några fler råd du vill ge mig?

Det blir lite larvigt  när du använda ord såsom vänsterfascism. Det är ju inget annat än dålig Sverigedemokratisk demagogi. Det blir så tydligt att dina argument inte håller. Men som sagt var, fortsätt gärna Glad

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?