• KillBill

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Anonym (to late) skrev 2015-01-25 16:41:36 följande:

Från fungerande vård till icke fungerande kaos med sjuka väntetider och stressad inkompetent personal.

Ja vården var bra i Sverige för, nu som allt annat förfaller det.

Sd gjorde vad dom kunde för att ta kontroll över kaoset, det gick inte hem för motståndare har gått så långt att dom sket i demokratin och gav alla i landet ett finger.

Donum skrev 2015-01-25 16:34:11 följande:
    Agreed. Jag känner inte alls igen bilden av att svensk sjukvård har raserats. Jag tycker att den är otroligt bra. Däremot hade den förmodligen raserat om vi inte hade haft invandring. Av Sveriges 40 000 läkare är 10 000 invandrare, om jag hörde rätt i en intervju med läkarförbundet härförleden.

Är det så illa?

Att dom tog in vem som visste jag men att det är så pass katastrofalt en fjärdedel skulle vara import visste jag inte. har du nån länk för jag har svårt att tro det.

Stötte sedan på vissa av dom, en skällde ut mig för jag sökte vård för en brännskadat fot, flera stycken förstod jag bara inte, deras "svenska" var fantasifullt.
    Har läst om flera som har dött på grund av just kommunikationssvårigheter, en läkare som inte kan göra sig förstådd eller inte kan förstå patienten gör bättre insats i att städa toaletter.

Ok du tycker att personalen inom vården är inkometent,. Det tycker inte jag. Däremot tycker jag att vården behöver mer pengar och att vårdpersonalen är värd bättre betalt.

Du röstar på SD eller?

• KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 16:44:58 följande:
    Princip? Det innebär att ungdomar och framför allt de med invandrarbakgrund får svårare att få jobb.
    Nu förstår jag faktiskt inte. Hävdar du att SD röstat nej till mer pengar i den svenska sjukvården för underlätta för de med invandrarbakgrund att få jobb?
  • KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 16:53:22 följande:
    Nu behövde man ju höja skatten bägge grupperna, för att höja anslagen tillvården.

Det är de rödas förslag så du får nog fråga dem.

Din fråga är väldigt märklig! Ungefär som att jag undrar varför alla andra partier inkl Fi är emot att höja kvinno-lönerna inom vården med 4 000000000kr. Varför är du emot det? Vill du inte kvinnor med låg lön ska få det bättre?
    Jag konstaterar bara att SD, valde att rösta för en budget som gav mindre pengar till vården och mot en budget som minskade straffbeskattningen av pensionärerna.
  • KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 17:04:17 följande:
    Ja, likt en majoritet i riksdagen, pga av finansieringen.

Jag kan bara konstatera att du röstade emot höjda-löner inom kvinnodominerade yrken.

Jag konstaterar bara att du erkänner att SD röstade emot mer pengar till sjukvården och att du har dragit felaktiga slutsatser när du påstår att jag röstat emot höjda löner inom kvinnodominerade yrken. Ska du påstå att SD är ett feministiskt parti nu också?

• KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 17:20:09 följande:
    Jag påstår bara att de ville höja kvinno-lönerna med 4 miljarder, vilket inga andra partier är intresserade av. Och att de ville finansera sjukvården samt lägre skatt för pensionärer på ett annat sett, inget annat.

Och jag tror att SDs trovärdighet, bland en absolut majoritet bland kvinnorna, sjönk som en sten när ni röstade emot mer pengar till vården. 

Jag tycker att vi kan konstatera att vi tycker olika och jag föreslår att går vidare med våra liv.

• KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 18:10:22 följande:
    Ja, om samtliga har din logik, vilket jag dock starkt-betvivlar.

Jag röstar inte ens Sd, men blir mörkrädd när jag läser dina/ era logiska slutsatser .

Då är vi också överens om att SD har tappat i trovädighet hos kvinnor som delar min logik! Brukar du argumentera för partier du inte röstar på? 
  • KillBill

Självklart ska vi hjälpa alla som är i behov av vård. Problemet är ju inte invandringen utan de politiker som inte fördelar mer pengar till sjukvården. Exempelvis SD som röstade emot en budget  som skulle ha inneburit mer pengar till  hälso- och sjukvården samt äldreomsorgen.

• KillBill
    Förtryckt skrev 2015-01-30 16:48:16 följande:

Jag vill inte vara med och betala för denna halvt onyttiga operation så länge som det finns svårt sjuka cancerpatienter som får avslag på sin sjukskrivning av Försäkringskassan med mottot att det går att jobba framför datorn trots att man mår fruktansvärt!!!

Ja visst är det fördärvligt att Sverigedemokraterna röstade för att behålla den bortre parentesen i Sjukförsäkringen så att svårt sjuka människor stängs av från sjukförsäkringen och måste gå på jobbsökarkurs på Arbetsförmedlingen!

• KillBill
    Anonym (Realist) skrev 2015-07-07 07:07:37 följande:
    Du som verkar vara Miljöpartist kan fundera på följande akuta problem.

Dessa operationer utförs på KS som gått med stora underskott sedan länge, ex. 500 miljoner på ett år, samma belopp som UNHCR får av oss till 60 miljoner flyktingar ute i världen, att jämföra med.

Så man har stora problem och bygger dessutom ett nytt dyrt sjukhus intill. Allt detta finns att läsa på nätet. Sköterskorna får dåligt betalt och flyr till Norge, på akutintagen dör folk i onödan av brist på resurser.

Om det inte var kris redan i sjukvården och vi har gott om pengar, ska givetvis alla som vill få komma hit opereras, men nu är det inte så tyvärr. Så utan att mala på om SD, har du/ni något förslag om sjukvården, eller ska vi trolla med knäna?

Vi har varit i genom denna diskussion åtskilliga gånger. Den svenska sjukvården finansieras genom landstingsbudgetar medan bistånd finansieras genom statsbudgeten. Kostnader för invandring finansieras först och främst genom statsbudgeten men också genom kommunala budgetar. En minskad invandring skulle således ha mycket begränsad påverkan sjukhusens ekonomi.

SD valde i höstas att rösta ner regeringens höstbudget som hade inneburit ett ökat stöd på flera miljarder till landets sjukhus. Om man vill att landets sjukhus ska få mer pengar så är inte SD det parti som man ska rösta på.

Självklart ska kvinnor som blivit könsstympade erbjudas hjälp i Sverige!

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • KillBill
    Anonym (Realist) skrev 2015-07-07 08:11:23 följande:
    Landstingen får pengar av staten som du skrev och bestämmer invandringspolitiken. Självklart ska alla i hela världen få hjälp när vi har pengar över, inte flummiga ofinansierade önskemål. Sjukhusen har alltså hårda sparbeting. Är matematik så svårt?

Jisses, vet du inte att Landstingen i huvudsak finansieras via landstingsskatten och att statsbidrag bara utgör  en mindre del av finansieringen?

Jag har inte svårt för att räkna. Du däremot verkar vara i behov av att lära dig grundläggande samhällskunskap.

I en tid då många sjukhus har sparbeting (eftersom många politiker inte vill höja landstingsskatten) så röstade SD nej till mer pengar (statsbidrag) till de svenska sjukhusen. 

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • KillBill
    Anonym (VFC) skrev 2015-08-03 19:28:31 följande:

www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/sjukskoterskor-flyr-akuten

Ett tjugotal sjuksköterskor väljer nu att lämna sina tjänster på en av Karolinskas två akutvårdsavdelningar i Solna. Uppsägningarna är till stor del en protest mot nedskärningar på sjukhuset och nu kan en vårdavdelning helt tvingas stänga.

Sverigedemokraterna ska ta mig fan skämmas för att de stoppade mer pengar till vården i höstas!
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2015-08-03 19:45:04 följande:
    De kanske trodde att dessa pengar var öronmärkta  till klitorisrekonstruktioner för de 20 kvinnor som står i kö för att få tillbaka det som tagits i från dem.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Ja förmodligen resonerar man i de banorna, man tar sig för pannan..
  • KillBill
    Anonym (VFC) skrev 2015-08-03 20:24:18 följande:
    Gjorde dom, eller valde mellan 2 partiblock?

Oavsett det ingår KS i den offentliga sektorn som förlorar stora belopp på asylinvandringen.
    Du har fel. KS finansieras via landstingsskatten medan invandringen framförallt är finansierad av staten (via den statliga skatten) och till viss del av kommunalskatten (när de statliga bidragen inte räcker till).
  • KillBill
    Xterminator skrev 2015-08-03 21:54:15 följande:

Det var nog inte ett riktigt svar. Var det ett val mellan blocken eller i en enskild fråga?

KS ingår i den offentliga sektorn där asylinvandrigen kostar 60+ miljarder netto på ett år, något du har missat?

Staten skjuter till extra belopp för ex. sjukvård.

Är det en utgift eller en inkomst med kosmetiska operationer gratis?

KS ingår i den offentliga sektorn och är en del av Stockholms läns landsting som finansieras via landstingsskatten.

Invandringen som sådan är inte en del av den offentliga sektorn. Migrationsverket är förvisso en del av den offentliga sektorn men den kostar inte 60 miljarder per år och den finansieras via statlig skatt dvs med andra medel än det som finansierar sjukvården.

I höstas valde SD att rösta bort en budget som skulle ha gett drygt 3 miljarder mer till sjukvården.
  • KillBill
    Anonym (Insider) skrev 2015-08-03 22:29:07 följande:
    KillBill skrev 2015-08-03 22:21:15 följande:

KS ingår i den offentliga sektorn och är en del av Stockholms läns landsting som finansieras via landstingsskatten. Invandringen som sådan är inte en del av den offentliga sektorn. Migrationsverket är förvisso en del av den offentliga sektorn men den kostar inte 60 miljarder per år och den finansieras via statlig skatt dvs med andra medel än det som finansierar sjukvården. I höstas valde SD att rösta bort en budget som skulle ha gett drygt 3 miljarder mer till sjukvården.

Det finns en utredning publicerad av regeringen att den offentliga sektorn förlorar 1.75% av BNP på invandringen netto per år sedan 40 år. Där ingår stat, kommuner och landsting. Andra har högre belopp. Har det helt förbigått dig så jag ska länka?

Men det är väl alliansen som styr 08?

I Stockholm läns landsting styr Alliansen med stöd av SD.

Länka gärna till rapporten från regeringen som kommit fram till att invandringen kostat 1,75% av BNP, under 40 år, den har jag inte sett.
  • KillBill
    Anonym (VFC) skrev 2015-08-03 23:13:39 följande:
    Det var någon paketlösning med SD som inte ville ha rödgröna vid styret, så man får nog skylla mest på de andra om de inte kan göra upp, SD är helt nya där.

Har du inte läst något om kostnaderna, det finns många som utrett det. Jag ska leta.
    Jag väntar.
  • KillBill
    Anonym (VFC) skrev 2015-08-04 00:36:52 följande:
    Hinner inte läsa den nu men Ullenhag var inte så bra och har ett annat jobb nu.

Vad man får se på är att ESO kommer från kanslihuset där regeringen sitter och har gett ut den, som inget parti i riksdagen eller massmedia har bestritt. Den är alltså Politiskt Korrekt för den är nämligen i underkant, som Ekberg medgett och ska ligga närmare 100 som Jan Tullberg och flera andra räknat ut.

Inga länder har räknat ut några vinster, tvärtom för annars skulle de självklart välkomna dessa, som mest MP lurat på oss med sitt maktspel. Massmedia vänder sig till Ekberg och Sanandaji
    www.facebook.com/tino.sanandaji

Ekberg drogs igång då andra redan hävdat 100 och han skulle få ner.
    Och det gäller bara offentliga sektorn där Ekberg sa 60 miljarder i september.

För samhället totalt är det 250-300 enligt Tullberg eller Jansson. Men säkrast är att hålla sig till Ekberg som ingen i riksdagen bestritt, utom SD som har högre.
    Om du kollar på vad det är som jag har länkat då ser du att det är till SVD som har faktagranskat ett påstående från den förra Alliansregeringen om att det bara är en myt att invandringen kostar tiotals miljarder kronor. SvD kontrollerar påståendet och ger Regeringen grönt ljus för detta påstående.

Detta beror på det i tillägg till de kostnader som ESO rapporten konstaterar finns samhällsekonomiska vinster som ESO rapporten inte har värderat och som man måste räkna in om man vill veta hur invandringen påverkar samhällets ekonomi.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?