• KillBill

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:38:57 följande:
    Jaså, det blir lite larvigt? Jamendåsåatt. Stalin var bara en mysig liten farbror i din värld. OK.
    Så för att jag kritiserar dig för att använda påhittade ord så hävdar du att jag tycker att Stalin var en mysig farbror.

Larvigt är ju bara förnamnet
  • KillBill
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:41:17 följande:

Och du, några invändningar mot den här definitionen?: " Fascismen förknippas ofta med en massrörelse, elitstyre och meningen är att individen är underställd statens behov."

Du glömde att nämna att Sverigedemokraterna ofta kopplas samman med fascismen.

Har du lyssnat på SDS Kristina Winberg när hon pratar om den kontroll av enskilda individer som hon argumenterar för inom EU? Där har vi exempel på någon som anser att individen är underställd statens behov.
  • KillBill
    puss skrev 2015-01-24 15:32:53 följande:
    Just det!! Precis tvärt om vad alla andra partier anser.

Alla andra partier VILL ha en invandring som hotar vår välfärd. Så är det. Jupp. Alla andra partier tycker så. Hela tiden.
    Passa dig för satir. 12,8% av trådens läsare förstår det inte och tar dig på orden..
  • KillBill
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 19:46:09 följande:
    Vadå "bidrar inte med skatt"? För det första, jag bidrar med mer skatt än dem som arbetar i den offentliga sektorn. Jag betalar moms på det jag handlar. Handlar mycket, renoverar mycket, etc, vi har 3 bilar, det blir mycket moms. Betalar fastighetsavgift. Gånger 2. 

Dessutom får Sverige en del av inkomstskattepengarna jag betalar i det land jag arbetar i. 

Det är nog dags att uppdatera dina ekonomi- och samhällskunskaper litegrann.

Men även om jag inte betalat har jag något att säga till om. Jag är svensk. Även om jag bott heltid i annat land hade jag haft något att säga till om. Även om det stör dig.

Hoppas att du använder samma argument till folk som enligt dig inte borde uttala sig. Nu när vi har kommit fram till att jag inte tillhör den kategorin, vem tycker du tillhör då? Parasiterande kommunister som aldrig arbetat i hela sitt liv, har 3 ungar, lever på bidrag och enda moms de betalar är på cigg, sprit och kanske mat till ungarna. Offentligt anställda som får mer lön av skattepengarna än vad de bidrar med i skatt? Andra?

Det var nog årets löjligaste inlägg du kom med där. Ta du och tänk ett varv till.
    Hur kommer det sig att du som konsumerar så mycket, har tre bilar och två fastigheter är så bitter och missunnsam? Du blir liksom ett levande bevis på att pengar gör ingen lycklig.
  • KillBill
    Anonym (skit) skrev 2015-01-25 11:39:34 följande:

Spelar ingen roll vad vi vill, vi kommer betala för alla andra och lida själva.

Den här typen av inlägg för mig osökt att tänka på offerkoftor Skrattande
  • KillBill
    Anonym (skit) skrev 2015-01-25 11:53:22 följande:

Offerkofta verkar ha blivit argument på samma nivå som rasistkortet.

Faktum kvarstår att det spelar ingen roll vad vi anser eller vill, så fort dom kommer hit och givetvis får stanna så får dom rätt till vår vård, den har inte kollapsat helt än så dom kommer få det dom kräver.
    Vi tar notan, ingen talan där.

Nu har du fel. Offerkofta har blivit ett argument på samma nivå som PK.

Men kom igen nu, sitter du och funderar på att du ska få lida när vi pratar om att hjälpa könsstympade kvinnor? Rynkar på näsan

• KillBill
    Anonym (skit) skrev 2015-01-25 12:40:03 följande:

Jag konstaterar mer faktum att vi har inte råd att erbjuda världen vård, det räcker inte både till oss och dom.

Så vi blir alla lidande när man erbjuder mer än man har råd med.

Så du menar att Sverige, ett av värdens rikaste länder, inte har råd att hjälpa könsstympade kvinnor som kommit till vårt land?

Jag är inte orolig för att jag får lida p.g.a. detta men det är alltså du? 

• KillBill
    Anonym (to late) skrev 2015-01-25 15:34:55 följande:

Leva på minnen kan man men så som det ser ut nu har vi inte ens råd att hjälpa oss själva.

Såna som dig kommer leva i förnekelse fram tills ni själva drabbas direkt bara det att när det drabbar er direkt då kommer det inte finnas mycket kvar av välfärden att bevara.

Jag har, i närtid, personlig erfarenhet av svensk sjukvård när ett av mina barn drabbades av en dödlig sjukdom. Allt gick bra och jag har mött en helt fantastisk sjukvård. Vad har du för erfarenhet av Svensk sjukvård?

Vad tycker du förresten om att Sverigedemokraterna röstade ner en budget som skulle ha gett mer pengar till sjukvården? Man är inte trovärdig om man först röstar nej till mer pengar till sjukvården och därefter påstår att vården inte har resurser att hjälpa befolkningen.

• KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 16:12:57 följande:
    Sd ville inte bekosta det med pengar från höjd arbetsgivare-avgift för unga under 25 och höjda skatter från arbetande pensionärer.

Utan med pengar som skall gå till människor som ej finns i Sverige idag.

HALLÅ! Förstår du skillnaden???????
    Så av principskäl sa ni nej till mer pengar till vården samtidigt som ni påstår att vården håller på att raseras och folket lider?
  • KillBill
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-25 16:12:57 följande:
    Sd ville inte bekosta det med pengar från höjd arbetsgivare-avgift för unga under 25 och höjda skatter från arbetande pensionärer.

Utan med pengar som skall gå till människor som ej finns i Sverige idag.

HALLÅ! Förstår du skillnaden???????

Kan du berätta varför SD tycker att det är viktigare att pensionärer får skatterabatt om de fortsätter att jobba efter 65 år,  än att vården får mer pengar och att vi minskar straffbeskattningen (pensionärsskattenför de som faktiskt gått i pension?

Jag tror att många tycker att det är en märklig prioritering givet den kraftiga ungdomsarbetslösheten som råder och den orättvisa pensionärsskatten

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?