Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
Larvigt är ju bara förnamnet
Och du, några invändningar mot den här definitionen?: " Fascismen förknippas ofta med en massrörelse, elitstyre och meningen är att individen är underställd statens behov."
Spelar ingen roll vad vi vill, vi kommer betala för alla andra och lida själva.
Offerkofta verkar ha blivit argument på samma nivå som rasistkortet.
Faktum kvarstår att det spelar ingen roll vad vi anser eller vill, så fort dom kommer hit och givetvis får stanna så får dom rätt till vår vård, den har inte kollapsat helt än så dom kommer få det dom kräver.
Vi tar notan, ingen talan där.
Nu har du fel. Offerkofta har blivit ett argument på samma nivå som PK.
Men kom igen nu, sitter du och funderar på att du ska få lida när vi pratar om att hjälpa könsstympade kvinnor?
Jag konstaterar mer faktum att vi har inte råd att erbjuda världen vård, det räcker inte både till oss och dom.
Så vi blir alla lidande när man erbjuder mer än man har råd med.
Så du menar att Sverige, ett av värdens rikaste länder, inte har råd att hjälpa könsstympade kvinnor som kommit till vårt land?
Jag är inte orolig för att jag får lida p.g.a. detta men det är alltså du?
Leva på minnen kan man men så som det ser ut nu har vi inte ens råd att hjälpa oss själva.
Såna som dig kommer leva i förnekelse fram tills ni själva drabbas direkt bara det att när det drabbar er direkt då kommer det inte finnas mycket kvar av välfärden att bevara.
Jag har, i närtid, personlig erfarenhet av svensk sjukvård när ett av mina barn drabbades av en dödlig sjukdom. Allt gick bra och jag har mött en helt fantastisk sjukvård. Vad har du för erfarenhet av Svensk sjukvård?
Vad tycker du förresten om att Sverigedemokraterna röstade ner en budget som skulle ha gett mer pengar till sjukvården? Man är inte trovärdig om man först röstar nej till mer pengar till sjukvården och därefter påstår att vården inte har resurser att hjälpa befolkningen.
Kan du berätta varför SD tycker att det är viktigare att pensionärer får skatterabatt om de fortsätter att jobba efter 65 år, än att vården får mer pengar och att vi minskar straffbeskattningen (pensionärsskatten) för de som faktiskt gått i pension?
Jag tror att många tycker att det är en märklig prioritering givet den kraftiga ungdomsarbetslösheten som råder och den orättvisa pensionärsskatten.