Inlägg från: Anonym (Hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hej)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-23 12:43:05 följande:

Andras pengar? Jag betalar också skatt, gör inte du det?

Om du är höginkomsttagare ja,

Annars räcker dina skatte-pengar inte ens till för att betala för dina egna kostnader i livet.
  • Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 15:59:02 följande:

Jag har, i närtid, personlig erfarenhet av svensk sjukvård när ett av mina barn drabbades av en dödlig sjukdom. Allt gick bra och jag har mött en helt fantastisk sjukvård. Vad har du för erfarenhet av Svensk sjukvård?

Vad tycker du förresten om att Sverigedemokraterna röstade ner en budget som skulle ha gett mer pengar till sjukvården? Man är inte trovärdig om man först röstar nej till mer pengar till sjukvården och därefter påstår att vården inte har resurser att hjälpa befolkningen.

Sd ville inte bekosta det med pengar från höjd arbetsgivare-avgift för unga under 25 och höjda skatter från arbetande pensionärer.

Utan med pengar som skall gå till människor som ej finns i Sverige idag.

HALLÅ! Förstår du skillnaden???????
  • Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 16:22:50 följande:

Så av principskäl sa ni nej till mer pengar till vården samtidigt som ni påstår att vården håller på att raseras och folket lider?

Princip? Det innebär att ungdomar och framför allt de med invandrarbakgrund får svårare att få jobb.
  • Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 16:41:58 följande:

Kan du berätta varför SD tycker att det är viktigare att pensionärer får skatterabatt om de fortsätter att jobba efter 65 år,  än att vården får mer pengar och att vi minskar straffbeskattningen (pensionärsskatten) för de som faktiskt gått i pension?

Jag tror att många tycker att det är en märklig prioritering givet den kraftiga ungdomsarbetslösheten som råder och den orättvisa pensionärsskatten. 

Nu behövde man ju höja skatten bägge grupperna, för att höja anslagen tillvården.

Det är de rödas förslag så du får nog fråga dem.

Din fråga är väldigt märklig! Ungefär som att jag undrar varför alla andra partier inkl Fi är emot att höja kvinno-lönerna inom vården med 4 000000000kr. Varför är du emot det? Vill du inte kvinnor med låg lön ska få det bättre?
  • Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 16:59:56 följande:

Jag konstaterar bara att SD, valde att rösta för en budget som gav mindre pengar till vården och mot en budget som minskade straffbeskattningen av pensionärerna.

Ja, likt en majoritet i riksdagen, pga av finansieringen.

Jag kan bara konstatera att du röstade emot höjda-löner inom kvinnodominerade yrken.
  • Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 17:10:06 följande:

Jag konstaterar bara att du erkänner att SD röstade emot mer pengar till sjukvården och att du har dragit felaktiga slutsatser när du påstår att jag röstat emot höjda löner inom kvinnodominerade yrken. Ska du påstå att SD är ett feministiskt parti nu också?

Jag påstår bara att de ville höja kvinno-lönerna med 4 miljarder, vilket inga andra partier är intresserade av. Och att de ville finansera sjukvården samt lägre skatt för pensionärer på ett annat sett, inget annat.
  • Anonym (Hej)
    KillBill skrev 2015-01-25 17:39:19 följande:

Och jag tror att SDs trovärdighet, bland en absolut majoritet bland kvinnorna, sjönk som en sten när ni röstade emot mer pengar till vården. 

Jag tycker att vi kan konstatera att vi tycker olika och jag föreslår att går vidare med våra liv.

Ja, om samtliga har din logik, vilket jag dock starkt-betvivlar.

Jag röstar inte ens Sd, men blir mörkrädd när jag läser dina/ era logiska slutsatser .
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?