• puss

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Anonym (högskattebetalare) skrev 2015-01-22 12:03:35 följande:

Jag betalar även för att lata fetton ska få magsäcksoperationer, storrökare ska få nya lungor och a-lagarna får antabus, för att inte tala om alla arbetsskygga WT som lever på socialbidrag.
    Eller alla brottsliga SDare som kostar samhället miljarder.
    Att betala skatt för att könsstympade kvinnor ska få ett drägligt liv gör jag gärna. 

• puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:15:45 följande:
    Nu hänger jag inte med. Du har citerat mitt inlägg och svarat extremt lösryckt och i affekt. Försöker bena ur det.

FRÅGA. - vem ska bestämma vilken vård man ska få?
    TILLBAKAFRÅGA - Vem bestämmer det idag?
    Något sånär svar - Samma som bestämmer det idag.

Jag drog upp två exempel på kosmetisk kirurgi eftersom en snipoperation anses vara kosmetisk, den är till största delen utvärtes och därmed kosmetisk, hudbetonad.
    DU DRAR UPP TRAFIKSKADEOFFER.
    Ska jag tolka dig rätt alltså?
    ANSER DU ATT EN RELIGIÖST STYMPAD SNIPA ÄR ATT JÄMFÖRA MED TRAFIKSKADEOFFER?

Bara så vi är på det klara med det hela!
    Att återställa en sönderskuren snippa är inte kosmetiskt.

Bleka rövhålet är kosmetiskt.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:22:45 följande:
    Hur många kvinnor födda i Sverige har råkat ut för detta brott och varför är förövarna inte i fängelse? smile9.gif
    Hur många vet ingen. Det kallas "ett mörkertal".

De sitter inte i fängelse för att ingen anger dem. Tyvärr.
  • puss
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 13:26:19 följande:
    Du anser alltså att en 25-årig kille som kört för fort och krockat med ett träd ska få vård, medan en kvinna som blivit utsatt för stympning inte ska få vård?

Bara så jag vet vad du menar...
    Folk som kör fulla borde inte få vård alls.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:28:41 följande:
    Nej båda ska få vård. Men om kvinnan har blivit "stympad" för säg +10 år sen så bör hon betala för den hudplastiska skönhetskirurgin själv.
    Det är inte kosmetiskt ingrepp.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:29:18 följande:
    Nu var personen ifråga inte full.
    Jag har inte pekat på någon specifik person.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:30:29 följande:

Ingen som bryr sig om alla pojkar med stympade penisar i Sverige?

Det är inte en hälsofråga. Kvinnlig könsstympning är inte vad du verkar tro att det är.
  • puss
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:30:29 följande:

Ingen som bryr sig om alla pojkar med stympade penisar i Sverige?

Det ÄR skillnad på att ta bort förhud på en penis, och att skära bort blygdläpparna, klitoris och sy ihop slidöppningen.

Har du sett en fitta nån gång?
  • puss
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 13:38:42 följande:
    Menar du att det finns pojkar som inte kan kissa och ha sex, för att deras penisar blivit stympade?
    Som lever med konstant smärta och kroniska infektioner?
  • puss
    Anonym (Oi) skrev 2015-01-22 13:43:12 följande:
    Skillnad på att skära bort förhud på penis med kvinnlig omskärelse där man skär bort klitoris och syr ihop slidan, va? Att skära bort förhud är som att skära bort lite av blygdläpparna (något som anses vara ett kosmetiskt ingrepp). Att skära bort klitoris och sy ihop vaginan är som att skära bort ollonet och sy fast penis i pungen så den ej kan få stånd eller "användas" till sitt syfte. Precis som den ihopsydda slidan. Om man nu ska hålla på och jämföra, menar jag.
    Hen vet inte vad kvinnlig könsstympning är. Förhoppningsvis vet hen bättre nu.
  • puss
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-01-22 13:48:25 följande:
    Jag tror hen vet. Men det ju inte "svenska" kvinnor det handlar om.
    Hen jämförde med att ta hål i öronen, så jag tror på okunnighet i det här fallet. Vilket gläder mig, då det problemet är lätt åtgärdat.
  • puss
    ölburk2 skrev 2015-01-22 14:52:53 följande:
    Du är inte vidare konsekvent, lägg avundsjuka å hämdlystnad åt sidan å bli lite mer vidsynt.

Alla ska få den vård som ger bäst resultat, missbrukare är kanske mest i behov av alla, eftersom de inte bara orsakar sig själva skada, utan hela samhället..
    Med bra missbrukarvård så slipper vi många av de skador som vållas av missbrukare..

Så än en gång, det finns inget som ger så hög avkastning för hela samhället, som att satsa på bra vård. 
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
    Var kommer avundsjuka och hämndlystnas in? På vilket vis är jag inkonsekvent? Snarare tvärt om - den som kör full får stå för konsekvenserna.

Och nej, jag är inte avundsjuk på rattfyllon
  • puss
    Donum skrev 2015-01-24 15:00:40 följande:
    "Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet."
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
    Just det!! Precis tvärt om vad alla andra partier anser.

Alla andra partier VILL ha en invandring som hotar vår välfärd. Så är det. Jupp. Alla andra partier tycker så. Hela tiden.
  • puss

Från alla andra partiers partiprogram:

invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den utgör ett hot mot vår nationella identitet och mot vårt lands välfärd och trygghet.

• puss
    KillBill skrev 2015-01-24 15:37:25 följande:
    Passa dig för satir. 12,8% av trådens läsare förstår det inte och tar dig på orden..
    Ska de tafsa mig på les mots?? Det förvånar mig inte!
  • puss
    Anonym (Läsare) skrev 2015-01-31 03:55:07 följande:
    Det är mkt vi vill göra som kostar men ett sjukhus i kris med 600 miljoner i underskott måste prioritera, är det svårt att förstå?
    Absolut. Detta ska prioriteras före både gbp och KOL-patienter, bland annat.
  • puss
    FDFMGA skrev 2015-07-03 11:58:41 följande:
    Anonym (Upprördjag med) skrev 2015-07-03 02:01:20 följande:Det är mer PK att fixa nexxr-fittor än svenska sjuka.

Det är väl knappast särskilt förvånande att SD-klanen går i gång på att det det finns möjlighet att rekonstruera klitoris på könsstympade kvinnor och att 20 personer står i kö för att att få ett fungerande underliv.

Inte heller är det förvånande att klanmedlemmar anser att resultatet enbart är kosmetiskt till skillnad från den kirurg som utför operationerna.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Pissig kvinnosyn och idioti är det som förenar de som står bakom styckningen och de som håller fast vid att den är berättigad.
  • puss
    Anonym (Vulva fan club) skrev 2015-07-30 01:49:23 följande:

Nu hör det nog till saken rent sakligt alltså, att det rör sig om vuxna kvinnor som aldrig borde ha hamnat här. Karolinska går med stort underskott så man ex. saknar pengar till cancervård för barn och vuxna, det fattas sängplatser så akuten blir överlastad, akuten i sin tur saknar resurser så de "inte kan garantera patientsäkerheten" och patienter dör som kunde ha räddats.

Att i det läget spä på underskotten, pilla med afrikanskors kön utan kostnad för dem, ter sig något vanvettigt då så många andra vill ha kosmetiska ingrepp.

Dessutom betalar samma budget all utskriven medicin via apoteken, så läkare måste välja vilka som ska få och leva eller dö. Tidigare betalade staten men för att snåla ner har det lagts ut på vården. 

SD röstade ju bort att sjukhusen skulle få mer pengar.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?