Inlägg från: Anonym (Lugna ner dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lugna ner dig)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Vi ska alltså ha olika vård för svenska medborgare?

Eller menar du att en svensk flicka som fått underlivet förstört, inte heller ska få operera sig?

• Anonym (Lugna ner dig)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:15:45 följande:
    Nu hänger jag inte med. Du har citerat mitt inlägg och svarat extremt lösryckt och i affekt. Försöker bena ur det.

FRÅGA. - vem ska bestämma vilken vård man ska få?
    TILLBAKAFRÅGA - Vem bestämmer det idag?
    Något sånär svar - Samma som bestämmer det idag.

Jag drog upp två exempel på kosmetisk kirurgi eftersom en snipoperation anses vara kosmetisk, den är till största delen utvärtes och därmed kosmetisk, hudbetonad.
    DU DRAR UPP TRAFIKSKADEOFFER.
    Ska jag tolka dig rätt alltså?
    ANSER DU ATT EN RELIGIÖST STYMPAD SNIPA ÄR ATT JÄMFÖRA MED TRAFIKSKADEOFFER?

Bara så vi är på det klara med det hela!
    Du anser alltså att en 25-årig kille som kört för fort och krockat med ett träd ska få vård, medan en kvinna som blivit utsatt för stympning inte ska få vård?

Bara så jag vet vad du menar...
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:28:41 följande:
    Nej båda ska få vård. Men om kvinnan har blivit "stympad" för säg +10 år sen så bör hon betala för den hudplastiska skönhetskirurgin själv.
    Att operera ett underliv så att det kan användas till det som det är tänkt, är inte skönhetskirurgi.

Du borde läsa på lite mer innan du uttalar dig.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:29:18 följande:
    Nu var personen ifråga inte full.
    Hur vet du det? Och är det öht relevant?
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 13:30:29 följande:

Ingen som bryr sig om alla pojkar med stympade penisar i Sverige?

Menar du att det finns pojkar som inte kan kissa och ha sex, för att deras penisar blivit stympade?
  • Anonym (Lugna ner dig)
    puss skrev 2015-01-22 13:44:54 följande:
    Hen vet inte vad kvinnlig könsstympning är. Förhoppningsvis vet hen bättre nu.
    Jag tror hen vet. Men det ju inte "svenska" kvinnor det handlar om.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    puss skrev 2015-01-22 13:49:40 följande:
    Hen jämförde med att ta hål i öronen, så jag tror på okunnighet i det här fallet. Vilket gläder mig, då det problemet är lätt åtgärdat.
    Iofs, det brukar ju hänga ihop. Okunskap och ogilla invandrare.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    kenneth768768 skrev 2015-01-22 17:51:28 följande:
    Jag måste säga att sjukvården låter extremt oflexibel.

Om det ena veckan är väldigt lite att göra på en avdelning medan man på en annan har så mkt att göra att man funderar på att säga upp sig, då kan man alltså inte låna personal emellan? Det måste till ett vites-hot först?

Eller så har sjukvården ett fantastiskt jämnt inflöde av patienter året om, och avdelningarna är perfekt anpassade efter detta. Och att nån form av geni har planerat.
    Jag tror inte du riktigt förstår när vites-hot kommer in i bilden. Det är när en avdelning under mycket lång tid inte uppfyller kraven när det t ex gäller köer.

Annars är nog sjukhusen lika flexibla som andra arbetsplatser, när det går. En barnmorska har ju inte mkt att göra på ortopeden t ex.

Och sedan tror jag inte att det finns avdelningar där man har lite att göra, tvärtom, alla har fullt upp och vissa ännu mer. Jag tar för givet att du inte missat att antlet vårdplatser minskar, inte ökar. 
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 20:50:13 följande:
    Misstaget som du och andra vänsterextremister gör är att ni inte vet vad ni snackar om. Kan du flytta till Thailand, få bidrag för att bo där och gratis sjukvård? Det är då imponerande när inte ens landets egen befolkning får det.

Hade varit mycket enklare om folk enbart uttalat sig om sådant de har kunskap om istället för att skriva en massa dumheter.
    Vad har Thailand med detta att göra? Könsstympar man kvinnor i Thailand?

Självklart ska svenska medborgare ha rätt till vård. Att medborgare i andra länder inte får vård är inget vi i Sverige ska eftersträva. Fast du vill kanske att Sverige ska bli ett odemokratiskt land som styrs av en militärjunta, som Thailand?

Jag undrar vem som inte är upplyst. Ni avslöjar er alltid, när ni kallar alla som inte håller med er för vänsterextremister. Ert ordförråd är aningen begränsat.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:19:43 följande:
    Omdu inte et vad Thailand har med saken att göra har du inte läst det jag svarat på och då är mitt svar till dig "facepalm"
    Du kan alltså inte svara på frågan?

Är jag förvånad? Nej.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-22 21:34:00 följande:
    Nämen lilla vän då. BLev du ledsen? Då ska jag hjälpa dig serru. LÄs inlägg 6.
    Ledsen, för vad då? Jag bor i ett demokratiskt land där alla medborgare har samma rätt till vård. Jag behöver inte spy galla med mitt hat, som du verkar göra.

Men jag förstår dig, det går ju inte SD:s väg nu. De fick sina 5 minuter i rampljuset, och gjorde bort sig. Tillbaka i kylan. Men du kan ju föreslå att de driver denna fråga, den passar ju SD perfekt. Slå på dom som redan ligger.

Ta nu inte i så du kräks när du svarar. Dit hat biter inte på mig. 
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Förtryckt skrev 2015-01-22 23:21:57 följande:

Exakt. Jag ska berätta nåt som du säkert redan vet:

Det är så jävla lätt att vara generös med andras pengar.

Andras pengar? Jag betalar också skatt, gör inte du det?
  • Anonym (Lugna ner dig)

Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
    Kallar du det lyx att kunna kissa och bajsa?

• Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:
    Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
    Menar du att svenska poliser ska åka ner till dessa länder och sätta åt dom som gör det?

Vad får dig att tro att det fel att vilja sätta åt förövarna, det har väl ingen skrivit? Men nu handlar det ju om dom som redan blivit utsatta, inte dom som kanske blir det imorgon. Det är en annan fråga (du är fri att starta en tråd om det om du vill).

Men om jag förstår dig rätt så vill du sätta åt dom som utför övergreppen men inte hjälpa kvinnorna som blivit utsatta?
  • Anonym (Lugna ner dig)
    KillBill skrev 2015-01-24 14:07:04 följande:

Jag tycker att det är bra att några här i tråden, Sverigedemokrater etc. så tydligt är emot att hjälpa kvinnor som blivit könsstympade. En absolut majoritet av det svenska folket hyser mycket empati för dessa kvinnor och vill hjälpa dem.

Tack för ni hjälper människor att välja rätt väg i framtiden.

Det är ju det värsta slöddret inom SD som har dessa otäcka åsikterna.

Partiet SD skulle ju aldrig gå ut offentligt med en sådan åsikt. Det är de alldeles för fega för.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    omjaghinner skrev 2015-01-28 17:32:50 följande:
    Samhället i "all"mänhet. 

Male disposability heter grundtanken. I  dagens Sverige könsstympa pojkar men inte flickor för att pojkar inte är lika mycket värda. Lätt som en plätt. 
    Men flytta till ett land där pojkarna är värda mer.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-02-01 12:14:36 följande:

Har alla läst trådstarten?

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:

?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?"

Men då så.

Då är det avklarat redan.

Nej oops, detta gällde tydligen bara MÄN. Hmm jag undrar varför man gör så stor skillnad. ;)

Ja, man kan ju undra varför män inte strider för dessa saker, om man nu tycker det är viktig?

De flesta män som tycker att kvinnor får för mycket fördelar i samhället, tror att det blir bättre om man minskar ner kvinnors rättigheter, istället för att själv ta strid för sina egna.

Men det är kanske så att det är OK att ha det jävligt, så länge kvinnorna har det värre.
  • Anonym (Lugna ner dig)
    Anonym (Vulva fan club) skrev 2015-07-31 02:18:51 följande:

---------

"Varför inte tvinga föräldrarna att betala operationen + skadestånd. Vi har redan en lag som förbjuder könsstympning, även om den inte efterföljs eller avänds av åklagare/domstol/polis."

Viket bra argument. Vi kan ju tillämpa det fullt ut. Barnmisshandel är förbjudet, så bli barnet misshandlat och behöver vård, låt föräldrarna betala. Kör föräldrarna rattfulla med barn i bilen, låt dom betala vad det kostar om de orsakar en olycka.

Är du säker på att alla hästar står i stallet?
  • Anonym (Lugna ner dig)
    apburen skrev 2015-07-30 19:48:09 följande:
    Jag har inte skrivit något nedvärderande om dessa kvinnor, det enda jag sagt är att det bör vara en privat sak att finansiera.
    Ska alla kvinnor som blivit misshandlade själv betala sin vård, eller bara de som blivit könsstympade?

Varför anser du att inte alla svenska medborgare ska omfattas av samma regler?
  • Anonym (Lugna ner dig)
    apburen skrev 2015-07-31 16:51:16 följande:
    För att det bara pratas rättigheter och aldrig skyldigheter.
    Det ska inte bara vara att komma hit, lyckas få ett medborgarskap och sedan ta för sig av det svenska smörgåsbordet.
    Man ska bidra också men det brukar lätt glömmas bort av vissa.

Ja, jag tycker att det importeras för mycket människor.
    Vi har inte råd och bör se om vårt eget först innan vi frikostigt bjuder andra.
    Du vill alltså göra skillnad på svenska medborgare, pga ursprung.

Tack för din ärlighet.

Det som är konstigt är att du i ett tidigare inlägg sagt att det inte handlar om rasism, men ändå medger du här att det handlar om att sortera människor efter ursprung.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?