• Flygfotogen

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Jag vet inte vad du är för okunnig dum jävel, TS, men naturligtvis ska dessa kvinnor få hjälp. Jag betalar gladeligen till organisationer redan nu som ombesörjer att de får hjälp. Kvinnlig könsstympning medför bra mycket mer än avsaknad av klitoris. Det medför kronisk smärta pga avskurna nerver och felaktigt ihopsydda underliv, kroniska urinvägsinfektioner, kroniska infektioner vid menstruation, felbelastningar i kroppen pga smärta... Det medför LIDANDE och det måste få ett stopp. Pengar är bara pengar och till för att användas för att förbättra livskvaliteten för varandra. 

• Flygfotogen
    Anonym (Strösslamedegnapengar!) skrev 2015-01-23 14:01:48 följande:
    Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?
    Wow, var går gränsen för vad som är lyx för dig? 
  • Flygfotogen
    Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:
    Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
    Menar du att det inte finns folk på plats i de länder som praktiserar könsstympning som arbetar aktivt och aggressivt för att motverka, utbilda och hjälpa? Folk bojkottar redan men det händer fortfarande, det är dagsläget som räknas mest här. Det är, som jag förstår det, fall där det redan har utövats som tråden berör? 

Din retorik och slutledningsförmåga säger mig att du sannolikt röstar SD?
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?