• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Abbe83

Jag klagar inte på fyrverkerier som smälls runt tolvslaget men tycker inte man ska skjuta raketer på andra dagar än vid nyår. Jag tycker det är mysigt med fyrverkerier om man håller sig till nyår. Har alltid varit inne med mina hundar vid tolvslaget, går bara ut då det lugnat ner sig med smällandet. Min förra hund var rädd för fyrverkerier men schäfern vi har nu är inte rädd men han kan skälla åt smällandet. Vi ser till att ha tvn på hög volym och avleda med leksak eller tugg. 

Har även 2 katter som vi alltid har inne vid tolvslaget men de är inte alls rädda. De vill sitta i fönstret och titta på fyrverkerierna, ibland har de flugit upp i fönstret för att slänga sig efter fyrverkerierna. 

• Vitrysk hockeyhjälte

Så länge fyrverkerierna skjuts när de ska, dvs vid tolvslaget på nyårsnatten, tycker även jag att de här klagomålen är ganska patetiska.

Problemet är ju idioterna som börjar panga grejer en vecka i förväg.

Fick något FB-upprop tillsänt mig där man tydligen skulle bojkotta fyrverkerier pga krigstraumatiserade flyktingar. Ännu mer patetiskt IMO.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Notetur Nomen

Man kan inte skotträna vilda djur. 
    Fyrverkerier är apdåliga för miljön.
    Varje år spränger folk av sig fingrar, händer, blir brännskadade över hela kroppen eller till och med dör. 
    Varje år smäller småglin smällare och raketer från början på december långt in i januari. 
    Jag kan inte se en enda anledning till att privatpersoner ska tillåtas köpa fyrverkerier. De flesta städer anordnar väl en fyrverkerishow vid tolvslaget, jag förstår inte hur det inte kan räcka?

Varje år kommer fyrverkerientusiasterna med samma tröga argument. Ame ta ansvar för din hund, JAG tänker fan inte bry mig om att någon annan mår dåligt, inte mitt problem bla bla bla. Önskar att folk kunde fatta att det inte handlar om enstaka skotträdd hund som man enkelt kunde ha skottränat. 

• Anonym (Jajaj)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-12-29 01:13:07 följande:
    I år har vi köpt raketer. Under våra 10 år har vi fått stå ut med grannarnas skällande hundar ute i deras trädgårdar 365 dagar om året mellan 04-03 dvs nästan dygnet runt så i år kommer vi inte ta hänsyn till dom i tio minuter eftersom de bara tar hänsyn till sina grannar 365 timmar om året och resterande 8395 timmarna skiter de i oss och låter sina krök stå ute och skälla sådan inte kan sova.
    Ja men ni smäller bara i 10 minuter eller 1 timme för all del, jag som djurägare och person har absolut inget att säga till om saken.

men om ni ska hålla på och smälla hela vinterhalvåret mellan 18 och 2 på natten lite på måfå.. då är du en j#vla hänsynslös idiot. Se skillnaden. Jag tror absolut inte att de som klagar på smällarna klagar på folk som smäller på nyårsafton kring tolvslaget. Många stadsdelar runt Stockholm har problem med smällare. Varje dag sedan november har det garanterat smällts 50-150 smällare dagligen.

Min förra hund som va en omplaceringshund (därmed över 2 år när jag fick hem henne) Hon va livrädd för smällare, hon kröp ner i källaren och ligger där och skakar, så rädd att hon brukade skita diarré på golvet av nervositet. När vi gick ut med henne och hon hörde en minsta smäll så vände hon direkt och började dra hemåt. det gick inte att uträtta behoven i lugn och ro.
  • nevermind

Det jag tycker är för jävligt är att folk smäller för tidigt. Man kan inte hålla hunden inomhus i en vecka... Hundar måste liksom ut och skita.

• Anonym (!!)

Jag stör på folk som smäller smällare, olagligt sen lång tid tillbaka dessutom, och dem som skjuter upp raketer på icke tillåtna tider. Hoppas dem smäller bort händerna!
    Sen tycker jag det är oerhört drygt att köra i endast 30 pga en skola, lär era barn att uppföra sig i trafiken så jag kan gasa på annars får ni själva skrapa upp deras kroppsdelar från asfalten!

• Anonym (.. ?)
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 16:13:53 följande:

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
    ditt inlägg känns verkligen moget ts, möjligen har du problem med impulskontrollen som om du är tolv år ca
    "sexig biman" ? -INGEN människa som skriver och har utfall i ilska som ett barn är sexig.
  • dollface85
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 17:36:45 följande:
    Jag är snart 30 och jag smäller också. Jag smäller andra dagar än nyårsaftons midnatt
    För du är en idiot. hoppas du inser till sist att du inte vill skrämma djur. eller så är du helt osympatisk förutom när det gäller dig. fy fan. vi firar såklart nyårsafton med att skicka några raketer mot ditt hus... tänk lite logiskt nu!
  • Lindsey Egot the only one
    frökenjag skrev 2014-12-28 17:12:02 följande:

Tror du på fullaste allvar att de med skotträdda hundar GÅR UT med sin hund vid tolvslaget?? Är det det du tror? Förstår du inte att smällarna hörs gott och väl även inomhus!? Och som någon nämnt så smälls det hej vilt i flera dagar runt nyår, helt i onödan!

Kanske dags att folk fostrar sina hundar att inte bli skotträdda. Tex jakthundar och polishundar är ju inte skotträdda just för att de fått rätt slags uppfostran medan husdjurshundar klemas det med och hundägaren tar inte ansvar. Och varje brukshundsklubb borde ha skott och smällarkurser så hundarna blir vana. Eller smäll med kastrullerna hemma i tid och otid.
  • Lindsey Egot the only one
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-29 15:36:26 följande:

Så länge fyrverkerierna skjuts när de ska, dvs vid tolvslaget på nyårsnatten, tycker även jag att de här klagomålen är ganska patetiska.

Problemet är ju idioterna som börjar panga grejer en vecka i förväg.

Fick något FB-upprop tillsänt mig där man tydligen skulle bojkotta fyrverkerier pga krigstraumatiserade flyktingar. Ännu mer patetiskt IMO.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
    Vi bor jämte ett flyktingboende enbart för barn. Ett barn blev rädd när någon sköt ett knallskott men min son var där och spelade fotboll just då och sa att nu innan nyår kan vissa skjuta raketer fast det inte är nyårsafton och pojken blev lugn. Så nu ska de vara med oss vid tolvslaget och se på när vi skjuter fyvernerier.

Man kan inte anpassa allt för alla och där kan jag tycka är dåligt att personalen på flyktingboendena inte informerar sina boende vad som händer mellan jul och nyår och ev dagarna efter nyår med raketerna.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar