• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Anonym (Al)
    Aniiee skrev 2014-12-30 10:27:25 följande:

"Jag har hund själv och han får så klart vara inne när raketerna smälls"

Du är inne mellan 18 december och 20 januari, då eller? Eller har du turen att bo där det inte smälls annat än KANSKE 29 dec-2jan? 

Just nu undrar jag dock var alla 10-14-åringar får alla kinapuffar ifrån.....

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    Vart bor du egentligen? Jag har hört EN raket hittills iår.
  • Anonym (Hahahahahahaha)
    Lady Godiva skrev 2014-12-30 10:40:09 följande:
    SD:are?

Varför är det nödvändigt att smälla redan vid 21, det räcker väl med runt 23.

Här har vi en hundexpert ser jag. Cesar, är det du?
    Aniiee skrev 2014-12-30 10:27:25 följande:
    "Jag har hund själv och han får så klart vara inne när raketerna smälls"

Du är inne mellan 18 december och 20 januari, då eller? Eller har du turen att bo där det inte smälls annat än KANSKE 29 dec-2jan? 

Just nu undrar jag dock var alla 10-14-åringar får alla kinapuffar ifrån.....
    Bra poäng.

Huset/lägenheten måste också vara totalt ljudisolerad, hundar hör ju mycket bättre än vi och de hör smällarna även när de är inne. Eller sätter du öronproppar i hundens öron, Cesar?

Nej, jag är inte SD:are jag är ett ögonvittne. Du kanske inte såg det men jag skrev ett till inlägg när jag insåg att det såg ut som om jag menade att alla invandrare smällde.

Cesar är nog inte så bra på svenska skulle jag tro Min hund är som sagt inte rädd och om du hade läst mitt inlägg lite noggrannare så hade du inte försökt göra dig lustig, det sätter inte dig i någon vidare bra dager direkt. Försök diskutera på ett moget sätt istället. Raketer och smällare är ett problem för många och något bör göras.

Inte förbjudas, men heller inte bara låta det hela bero. Orsaken till att jag skrev 21 var för att en del yngre barn kanske inte orkar vara uppe längre än så men ändå vill se raketer. Kanske kan man istället ha en gräns mellan 23 och 01 då man kan skjuta utan tillstånd men att man kan få tillstånd till några få raketer om man upplever att man vill skjuta för ens barns skull.

Det finns säkert massor med lösningar, detta var bara ett förslag.
  • Anonym (hänsyn)

Om folk följde lagen och inte smällde raketer i tätbebyggt område samt om fyrverkerier bara avfyrades kl 00.00 och en timme framåt, så skulle det inte finnas något problem.

Här började folk smälla raketer i lördags. De kommer att fortsätta till ett par dagar efter nyår. De smäller mellan husen. Det är galenskap!

• Sarakechi

Är du och så många andra så dumma på riktigt, eller gör ni er bara till?

• Aniiee
    Anonym (Al) skrev 2014-12-30 12:00:07 följande:
    Vart bor du egentligen? Jag har hört EN raket hittills iår.
    I Huddinge.....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Äckliga)

Men nåt rabiatare än hundägare finns ju inte. Hundar ska gå fritt och busa med alla och bajsa överallt och fy fan.

• Anonym (MenVaF#n!!)

Ja gissa var jag bor då.. Jag har hört raketer sen mitten november och jag vet att jag kommer att höra dem ända in i februari.. det kan smälla på sommaren också, antagligen nån som hade glömt en pjäs i garderoben..

Som sagt är inte min hund rädd som tur är. men jag undviker ändå att gå i närheten vart det finns ungdomar man vet ju inte om de vill busa lite med en och slänga smällare mot mig och hunden.

Anonym (hänsyn) skrev 2014-12-30 12:25:59 följande:

Om folk följde lagen och inte smällde raketer i tätbebyggt område samt om fyrverkerier bara avfyrades kl 00.00 och en timme framåt, så skulle det inte finnas något problem.

Här började folk smälla raketer i lördags. De kommer att fortsätta till ett par dagar efter nyår. De smäller mellan husen. Det är galenskap!

Ja, att smälla i tättbebyggt område är galenskap, särskilt om man sysslar med det vid fel tidpunkt. Ett sätt att komma åt det hela är att helt enkelt inte få sälja före den 30 eller tom först den 31. Den som verkligen vill ha sina raketer åker då och handlar iaf.

Sen är det ju detta med internethandeln. Det måste lösas på något vis det med, så att inte idioter får tag i det den vägen.
    EnGladPingvin skrev 2014-12-30 10:59:45 följande:

Eftersom det pågår så många lag- och regelbrott anser jag att försäljning av raketer till personer som inte kan visa upp ett tillstånd att skjuta ska förbjudas. Sen kan fyrverkerier ske i kommunal regi vid speciella tillfällen såsom nyårsafton. Det skulle vara bra för såväl djur och natur som människor och många olyckor skulle kunna undvikas.

Ett bra förslag, förutom att jag anser att folk bör få skjuta raketer på nyår. Men att tillstånd krävs för att få köpa är bra, visst finns det de som kommer att kringgå detta men vid avslöjande kan man ju ha förbud mot att få sälja i ett visst antal år samt dryga böter, då blir det kanske inte så värt det.

Man kan ha liknande kontroller som man har när man kollar om minderåriga får köpa öl.
  • Anonym (MenVaF#n!!)
    Anonym (Hahahahahahaha) skrev 2014-12-30 13:16:19 följande:
    Ja, att smälla i tättbebyggt område är galenskap, särskilt om man sysslar med det vid fel tidpunkt. Ett sätt att komma åt det hela är att helt enkelt inte få sälja före den 30 eller tom först den 31. Den som verkligen vill ha sina raketer åker då och handlar iaf.
    Men många som har egna företag kan ganska lätt beställa hem fyrverkerier.
    och då kommer det även att säljas underbordet i högre utsträckning, om man inte får sälja det öppet före ett visst datum.

En bekant beställde alltid förut till nyår, det gick i deklarationen som "brandmaterial".

Det skulle bli ett jobb för tullen i så fall, gå igenom varje lastbil och container.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar