• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Anonym (-)
    Anonym (WTF) skrev 2014-12-30 17:06:55 följande:

människors nöjen går före allt annat!

nja.. det är väl så människor resonerar som utsätter andra för övergrepp också..

annars kommer man längre genom att visa hänsyn vare sig det är til människor elelr djur
  • Anonym (-)
    Anonym (WTF) skrev 2014-12-30 17:21:57 följande:
    molly50 skrev 2014-12-30 17:15:14 följande:
    Jag tror inte någon här tycker att man absolut inte får smälla eller skjuta raketer på nyårsafton.
    Det de flesta av oss reagerar på är att det skjuts i tid och otid i flera dagar eller veckor både före och efter nyår.
    Och i alla fall jag kan inte riktigt förstå vitsen med det.
    Och framförallt så förstår jag inte varför man måste skjuta mot människor,hundar,barnvagnar och bussar osv.
    Det är absolut inte nödvändigt!
    Det är rentav respektlöst!

Jaja, men vad hjälper det att sitta här och gnälla om att snorungarna skjuter när och hur de vill?

Att lagstifta och förbjuda det hela är inte en lösning. En lösning kan vara att de som säljer tar sitt ansvar och inte börjar sälja så tidigt, tex tidigast den 30/12. Men det är upp till dem.
    Nu är det ju lagstiftat redan, lösningen är ju snarare att se till att handlare och de som köper följer de lagar och regler som finns så är det ju inget problem.

Hade folk dessutom bara smällt nån timme och efter tolvslaget så hade det ju inte varit något problem. Problemet som finns ju är ju orsakat av de som använder fyrverkerier felaktigt, så frågan är varför man inte gnäller på dessa istället för på skotträdda hundar. själva?

Smällare är dessutom redan helförjudet, och vissa raketer, om ett par år kanske det är totalförbud och man kanske enbart har vissa platser där utbildad personal sköter raketerna som fyrverkerier finns, vilket nog är att föredra för även som ickedjurägare kan man knappt väga sig ut nu för att fulla puckon fyrar av raketer in i folkmassorna. Att dom spränger sina egna händer däremot skiter jag totalt i, självsanering som sagt.
  • molly50
    Anonym (WTF) skrev 2014-12-30 17:21:57 följande:
    molly50 skrev 2014-12-30 17:15:14 följande:
    Jag tror inte någon här tycker att man absolut inte får smälla eller skjuta raketer på nyårsafton.
    Det de flesta av oss reagerar på är att det skjuts i tid och otid i flera dagar eller veckor både före och efter nyår.
    Och i alla fall jag kan inte riktigt förstå vitsen med det.
    Och framförallt så förstår jag inte varför man måste skjuta mot människor,hundar,barnvagnar och bussar osv.
    Det är absolut inte nödvändigt!
    Det är rentav respektlöst!

Jaja, men vad hjälper det att sitta här och gnälla om att snorungarna skjuter när och hur de vill?

Att lagstifta och förbjuda det hela är inte en lösning. En lösning kan vara att de som säljer tar sitt ansvar och inte börjar sälja så tidigt, tex tidigast den 30/12. Men det är upp till dem.
    Men läste du överhuvudtaget vad jag skrev?
    Jag är inte heller för ett totalförbud.
    Men precis som du så tycker jag att något måste göras.
    För som det är nu så får både djur och andra människor lida för att människors nöje "ska sättas i första hand".
    Det är inte rimligt att hundägare ska behöva sitta hemma med en drogad hund i flera dagar,ibland veckor både före och efter nyår.

Visst,att inte börja sälja raketer förrän tidigast dagen före nyår eller rentav på nyårsafton är ett bra förslag.
    Men frågan är om det skulle hjälpa.
    Det går säkert att få tag på via nätet också.
    Hur får ungar annars tag på smällare som överhuvudtaget inte är tillåtet?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Jonte76 skrev 2014-12-30 22:09:34 följande:

Vart bor ni där det smäller flera dagar och veckor före och efter... Bor själv i ett tätbebyggt område och jag har inte hört en enda smäll den senaste veckan. Det brukar smälla mellan 18-01 på nårasafton/nyårsnatten. Sedan kan man höra någon enstaka smäll tidigare senare men inget märkvärdigt..

Jag bor på en mindre ort i södra Dalarna. Och här har det i alla fall smällts i flera dagar.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (snäll)

Ok, smäll då, men du kan väl ta och städa upp dit skräp efter dig sen också. Ligger ju raketer och skit över allt.

• molly50
    SinepGnup skrev 2014-12-30 22:10:49 följande:

Jag brukar fisa i hissen. Inget lagförbud mot det heller. Men folk brukar tycka det är lite obehaligt. Men det är väl upp till dom.

Ja,för det är ju precis samma sak...^^
    Mattias och Hannah.
  • Josefinee

Nyår är nyår och raketer är ok. Folk med djur tar inte hänsyn till min allergi eller att de ska ge fan i att låta hunden kissa på vår brevlåda.

• molly50
    Josefinee skrev 2014-12-30 22:32:31 följande:

Nyår är nyår och raketer är ok. Folk med djur tar inte hänsyn till min allergi eller att de ska ge fan i att låta hunden kissa på vår brevlåda.

Jag tycker också raketer på nyår är ok.
    Men inte flera dagar eller veckor både före och efter nyår.
    Jag tycker inte heller att det är ok att en del hundägare inte visar hänsyn även fast jag har hund själv.
    Men respekten måste gå åt båda håll.
    Att skjuta raketer och smällare i tid och otid lång tid både före och efter nyår och dessutom mot bussar,barnvagnar,hundar och andra människor kan inte ursäktas med att vissa hundägare inte visar hänsyn.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (....)
    Josefinee skrev 2014-12-30 22:32:31 följande:

Hur tänkte du nu?

Vad fan har människors djuruppfostran och respekt för andra människor med hundars rädsla för smällar att göra??
  • Anonym (nu smäller det)

Det bara är rasister som skjuter raketer och smälllare Och tycker det är okej att andra gör det.!!!!!!!!!!!

Visst tänk på djuren.... tänk på alla nya svenskar, flyktingar med postramatiskstress (stavning) efter att ha flytt krig och fan vet vad. Dom hör att det smäller utanför sitt fönster och kanske vet det är nyårsfirande men kanske inte kopplar det när dom hör massa smällar.

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fy fan för dessa äckliga rasist raketer och smällare och bomber

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar