• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Anonym (nu smäller det)
    Anonym (så är det inte) skrev 2014-12-31 10:59:11 följande:

Oj vad du har missförstått saker!

Att smälla raketer är givetvis inte diskriminering.

Det år visst diskriminering. Jag går och tänder eld utanför folk som har fåyt sina hus uppbundna blir inte dom rädda då för att deras hem skull brinna upp igen?

Diskriminering är när man utaätter folk för saker dom inte klarar av.
  • Fjärrkontrollen

[quote=74599944][quote-nick]Anonym (nu smäller det) skrev 2014-12-31 10:56:45

En peraon som varit med i krig och folk smäller raketer vid denna personen gör en rasistisk handling genom att inte godta dens handikapp som man kan få genom att vara med i krig[/quote]

Det här är ett skämt va?

• Anonym (så är det inte)
    Anonym (nu smäller det) skrev 2014-12-31 13:38:57 följande:
    Det år visst diskriminering. Jag går och tänder eld utanför folk som har fåyt sina hus uppbundna blir inte dom rädda då för att deras hem skull brinna upp igen?

Diskriminering är när man utaätter folk för saker dom inte klarar av.
    Nej, det är det inte alls. Det är när man behandlar folk olika för att de har en viss egenskap, hudfärg, funktionshinder etc.
  • Anonym (pia)
    Fjärrkontrollen skrev 2014-12-31 13:52:18 följande:
    [quote=74599944][quote-nick]Anonym (nu smäller det) skrev 2014-12-31 10:56:45

En peraon som varit med i krig och folk smäller raketer vid denna personen gör en rasistisk handling genom att inte godta dens handikapp som man kan få genom att vara med i krig[/quote]

Det här är ett skämt va?
    Alltså invandrarna från krigshärjade områden köper mer och större fyrverkerier än svenskar
  • Vanillaextract
    Anonym (så är det inte) skrev 2014-12-31 11:22:51 följande:

Ja, väldigt konstigt! Dessutom mördar tusentals människor enligt inlägget.

Eh nej, orka göra en halmdocka genom att halvera meningen.
  • Cadencee

Har inte hund men tänker på djuren. Håll er till nyårsaftonskväll och smäll! Vi har redan i söndags haft besök av någon/några idioter som smällde INNE i vårt trapphus...

• sol4

Smäll smällare 1-2 dagar om året så har hundarna lugn o ro resten av året.

• Anonym (nu smäller det)
    Anonym (så är det inte) skrev 2014-12-31 13:53:27 följande:

Nej, det är det inte alls. Det är när man behandlar folk olika för att de har en viss egenskap, hudfärg, funktionshinder etc.

Och vad menar du man gör om man mot en psykiskfunktionshindrad människa som blivit traumatiserad av smällare. Diskriminerar man inte dens funktionshinder genpm att tvinga personen mådåligt?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (nu smäller det) skrev 2015-01-01 11:23:37 följande:
    Och vad menar du man gör om man mot en psykiskfunktionshindrad människa som blivit traumatiserad av smällare. Diskriminerar man inte dens funktionshinder genpm att tvinga personen mådåligt?
    Nej, det gör man inte. Jag vet inte varifrån du fått din uppfattning om vad diskriminering är men det är inte det du påstår.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (A)

Fyrverkerier borde bara skjutas i kontrollerade former och av yrkesmän. På detta sätt skulle tiden de smälls även kunna begränsas till omkring tolvslaget.

1. Det stör djurlivet

2. Det är inte bra för miljön

3. Det är farligt

Det oroar mig att fulla och oansvariga över hela landet tillåts att skjuta raketer, detta skapar en stor risk för att andra blir skadade. Vi kan även läsa i tidningen om hur nyårsraketerna skapat problem genom landet genom att man medvetet siktat på andra personer, bilar etc.

Argumentet att hundarna ska stanna inne håller inte, hundar behöver komma ut för att rastas och smällare smälls under hela nyårsafton och även dagarna före och efter. De vilda djuren har dessutom ingen möjlighet att "stanna inne".

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar