• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • EnGladPingvin
    winnethepooh skrev 2014-12-30 13:28:03 följande:

Att slänga smällare pâ gator och torg bland folk borde i alla fall vara olagligt dâ det kan skada både människor och djur.

Smällare är förbjudet enligt. Dessutom är det oftast inte tillåtet att skjuta raketer inom tätbebyggt område utan tillstånd enligt kommunala regler, till vilket gator och torg vanligtvis räknas. Tyvärr räknas det inte till ett prioriterat brott för polisen att utreda och förhindra.
  • EnGladPingvin
    EnGladPingvin skrev 2014-12-30 13:56:45 följande:
    Smällare är förbjudet enligt. Dessutom är det oftast inte tillåtet att skjuta raketer inom tätbebyggt område utan tillstånd enligt kommunala regler, till vilket gator och torg vanligtvis räknas. Tyvärr räknas det inte till ett prioriterat brott för polisen att utreda och förhindra.
    Skulle stå att smällare är förbjudet enligt lag.
  • Anonym (hänsyn)
    Anonym (Pucko) skrev 2014-12-30 13:47:05 följande:
    Tycker du man ska förbjuda allt som kan skada folk?
    Varför frågar du om det? Det är förbjudet att avfyra fyrverkerier i tätbebyggt område. Punkt.
  • Anonym (hänsyn)
    Anonym (Smilla) skrev 2014-12-30 13:30:51 följande:
    Att ha hundar på gator och torg kan också skada folk.

Att ha hundbajs på gator och torg är inte heller nåt vidare.
    Nej det kan inte skada.

I min kommun är man skyldig att plocka upp efter hunden på trottoarer och torg. :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (hänsyn) skrev 2014-12-30 13:59:46 följande:
    Varför frågar du om det? Det är förbjudet att avfyra fyrverkerier i tätbebyggt område. Punkt.
    Inte det minsta punkt eftersom det inte handlar om en allmän lag utan regleras från kommun till kommun.

Det finns säkerligen ett fåtal kommuner där det inte är inskrivet i lokala förordningar och då är det tillåtet, så länge det inte kan sägas vara ett brott av annan anledning (störande av ordning, framkallande av fara för annan och så vidare).
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Fjärilslarv

ok ts men personer som vill sova då men som hindras när det pangas in i absurdum, tar du ansvar för det med? kanske talar om för läkarens patienters anhöriga att patienten dog på grund av felmedicinering på grund av trötthet?

• AnooYoo

Jag tycker att smällare bara är jävligt meningslösa. "pang". Jaha. Å andra sidan gillar jag fyrverkerier som låter ordentligt och är vackra. Om man väljer att ha hund i stan kan man ju börja med att fråga sig vem det egentligen är som är hänsynslös mot djuret i fråga istället för att gnälla om ljud i stan. Ta hunden utanför stan (och om du gillar den, låt den fan vara där).

• Aniiee

BTW kan jag ju tipsa alla djurägare om Happy Dog på Clarion på Arlanda till nästa år. Min kusin ska dit i år med sin hund. Hundarna får vara med på gesten/nyårsvaket eller sova på hotellrummet. Eftersom det är vid flygplatsen så förekommer inga fyrverkerier. Eventet heter Happy dog, men alla djur är välkomna.

Utsålt för i år, men nästa år blir det av igen.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    AnooYoo skrev 2014-12-30 14:55:30 följande:

Jag tycker att smällare bara är jävligt meningslösa. "pang". Jaha. Å andra sidan gillar jag fyrverkerier som låter ordentligt och är vackra. Om man väljer att ha hund i stan kan man ju börja med att fråga sig vem det egentligen är som är hänsynslös mot djuret i fråga istället för att gnälla om ljud i stan. Ta hunden utanför stan (och om du gillar den, låt den fan vara där).

Jag kan ta mina hundar utanför stan, men jag kan inte ta alla rådjur, rävar, harar, fåglar... Jag kan inte ta med djuren på skansen och jag kan inte ta med mig alla skotträdda människor. 

Som sagts av tror jag ALLA hundägare i tråden: Fyrverkerier, visst. Men inte sporadiskt, dygnet runt, i veckor.
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • AnooYoo
    Aniiee skrev 2014-12-30 15:05:13 följande:
    Jag kan ta mina hundar utanför stan, men jag kan inte ta alla rådjur, rävar, harar, fåglar... Jag kan inte ta med djuren på skansen och jag kan inte ta med mig alla skotträdda människor. 

Som sagts av tror jag ALLA hundägare i tråden: Fyrverkerier, visst. Men inte sporadiskt, dygnet runt, i veckor.

Det ligger väl inte riktigt i din makt att ta alla djur till landet, och förhoppningsvis kan de som inte är inlåsta avlägsna sig från områden där man smäller mycket. Det skulle krävas fler revolutionerande åtgärder för att helt ta bort allt som skrämmer ekorrar i bebodda områden än att sluta med fyrverkerier runt nyår. 

Det jag menar är att den som valt att ha en hund i stan, och alltså har köpt den och tagit dit den, är den som är ansvarig för eventuellt lidande hunden får utstå på grund av oväsen oavsett var det kommer ifrån.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar