• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Anonym (blaha)
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2014-12-30 01:57:40 följande:

Alla som skjuter och smäller innan 23:45 på nyårsafton och efter 01:00 skulle bötfällas. Rejält. Det ska kännas. Om de är under arton, ska deras föräldrar bötfällas. Dubbelt. En gång för att de är underåriga och en gång för att det är fel tid. En sådan lösning skulle eliminera en stor del av problemet och färre hade klagat.

Jag tycker alla idioter som skaffar hund och tror att hela världen ska anpassa sig efter dem ska bötfällas
  • Anonym (Hundägare och kattägare)

Självklart ska man få smälla raketer men man behöver inte göra det en vecka före å en vecka efter lixom.

Vi hade köpt ett år lite lite lite raketer å gick ut men js vi sket i då för min dåvarande hund som vari inne med min mor medan vi sköt några för barnen skakade till 2 på natten sen dess så struntar vi i att smälla smällare å raketer räcker att smälla vi 12 slaget.

Sen har vi dem gamla å dementa som bor på hem när ni skjuter i tättbebygda områden där det finns äldreboenden dem blir nervösa och oroliga inta alla men några av dem blir det skjut gärna men skjut men förnuft...

MVH Hundägare och kattägare.

Å ja minna djur är inne på tolvslaget men vad hjälper det när det börjar smälla smällare 1vecka innan nyår å sen på nyår från morgon till kväll

• Vanillaextract

Jag tycker fyrverkerier bör förbjudas helt och hållet. Efter att ha sett och hört allt lidande som skapas för att människor vill se lite färger/ljus på himlen blir det rätt oförsvarbart.

• Anonym (Tuva)

Jag tycker att fyrverkerier borde förbjudas. Helst nu med tanke på alla idioter som använder dem för att skjuta mot människor och bilar.

Har aldrig hört om så många fall av detta som de senaste dagarna. Verkar ha spridit sig i hela landet. Vad händer??

• Anonym (vov, yl)
    Anonym (Tuva) skrev 2014-12-30 03:54:11 följande:

Jag tycker att fyrverkerier borde förbjudas. Helst nu med tanke på alla idioter som använder dem för att skjuta mot människor och bilar.

Har aldrig hört om så många fall av detta som de senaste dagarna. Verkar ha spridit sig i hela landet. Vad händer??

Exakt, jag tycker det är skitskrämmande, jag kan inte pga ett handikapp röra mig fort så kastar dom mot mig så är jag en sittande fågel och kan vare sig försvara mig eller fly.
    Men värre är som en bekant till mig igår råkade ut för, hon var ute med barnvagnen på en promenad, när ett gäng mitt på dagen började kasta smällare mot vagnen, hennes bebis vart ju precis livrädd och skrek rakt ut och grät, hon fick springa gatlopp hem. 
    Hon var alldeles knäckt efteråt, vad hade hänt om dom träffat vagnen?
    Hur länge dröjer det innan nån faktiskt blir allvarligt skadad eller dödad+ 
    Jävla idioter kort sagt och var är föräldrarna?
  • Anonym (Ursnygg getingkvinna)
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 17:22:31 följande:

Ni som tjatar om andra djur än hundar...vilka jävla djur???? Alla ligger i ide!!!

Hörru du, din jävla tvestjärt! Det är tydligt att du gick i ide under skolåren, och att du inte sticker näsan utanför dörren vintertid annat än för att helt i onödan smälla av en massa raketer. Alla djur går inte i ide. Älg, rådjur, räv, lodjur, varg...listan kan göras lång över djur som inte sussar bort vintern. Sedan ska vi inte glömma alla tamkatter som är ute.

Jo, det är ju en jättefin idé att hundägarna ska hålla sig inne medan puckon försöker smälla av sig händerna, det är ju bara det att det här infernaliska smällandet brukar börja runt julafton och sedan fortsätta till Trettondagen (grovt räknat). Ska hundarna vara inne hela den tiden menar du? Och under nyårsafton är det ju inte så att man bara smäller av sina fjanterier runt midnatt - oh nej, det ska pangas, smattras och smällas hela dagen. Så din lösning är värdelös. Funkar inte.

Förresten: Jag har inget emot bisexuella, så bry dig inte om inledningen på inlägget. Jag är lite arg på dig.
  • Anonym (Ursnygg getingkvinna)
    Anonym (Tuva) skrev 2014-12-30 03:54:11 följande:

Det är säkert en massa SD:are som sedan tänker påstå att det är invandrare som gör det. Det är ju deras M O.
    ulfsas skrev 2014-12-30 02:55:25 följande:
    Du vet väl att alla hov och klövdjur gräver ner sig i långa gångar under marken där de sedan lägger sig att sova skavfötters hela bunten. Sk älggryt.....Tomte
    Jepp, de är vanliga här där jag bor. Man får passa så man inte trampar ner i dem, för de blir vredgade då.

Det där måste ju ta pris som Årets mest korkade inlägg (TS inlägg alltså inte ditt!). Alla djur går väl i ide....

TS missade en hel del biologi.

Glömde skriva nyss att jag har inte hund själv, men min son har och han måste ge hunden lugnande på nyårsafton. Ska man behöva droga sitt djur för att vissa ska få leka?!
  • Anonym (mor)

Fyrverkerierna vid tolvslaget är fantastiska och jag som bor högt upp i utkanten av stan njuter verkligen av skådespelet. Tidigare hade jag hund och hon var inte rädd för raketerna för vi var ju inomhus. Jag gick inte ut och rastade henne vid midnatt. 

• Virriga Vera

Nu är det ju ganska svårt att fostra bort en rädsla. Min hund var inte ett dugg rädd för smällare och raketer förrän något pucko tyckte det skulle vara en god idé att kasta iväg en smällare över häcken. Den landade mellan frambenen på min hund och small. Hur tycker du att jag skulle fostra bort det? Och för din info. Det hände en vardag vid lunchtid några dagar innan nyår. Resultatet blev en hund som var så rädd att vi fick hålla honom drogad i ca 14 dagar. Bära ut honom för att han skulle göra sina behov och sedan hänga som en trasa efter honom när han panikslagen sprang hem igen. Detta levde han med i 17 år, så jag har ganska svårt att tycka att ansvaret ligger på hundägarna.

På vilket sätt tycker du att jag inte tog ansvar för min hund?
  • viktorjohan
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 16:13:53 följande:

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
    Jo, det är otillåtet i ganska många kommuner! Där får man inte som privatperson skjuta fyrverkerier inom tättbebyggt område. Jag bor i en sån kommun, men inte hjälper det med förbud. Ungdomsgäng härjar med smällare och fyrverkerier så till den milda grad att busstrafiken fått ställas in när man skjutit raketer mot bilar och bussar. Många rapporter om folk som blivit medvetet beskjuta av fyrverkerier kommer också in.

Jag har hund som blir nervös och börjar skälla av smällare. Hundar hör som bekant bra och det hjälper alltså inte att hålla henne instängd. Själva ljudnivån är inte problemet, det är smällarna i sig som gör min hund nervös. Hon reagerar likadant på åska.

Sen funderar jag på om inte människor som flytt från krig kan börja må dåligt av att bli påminda om skottlossning och granatbeskjutning. Men det vet jag inget om, bara en fundering.

Jag tror det kommer ett generellt förbud mot fyrverkerier och att det blir tillståndspliktigt för alla. Åtminstone inom tätbebyggda områden. Folk klarar ju uppenbarligen inte av att hantera fyrverkerierna med omdöme.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar