• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Anonym (Bra ts!)

Håller med dig till 100%!! Har själv hund och vi är nere i ängen o leker vid 12 slaget . Min vovve är gammal och inte alls rädd . (Nedsatt hörsel)men ändå ska d komma fram jävla hundälskare som ska förklara varför han inte ska vara med bla bla bla . Stanna hemma eller ta hand om era jävla hundar bättre om dom är såå jävla rädda eller förresten SKÖT DITT SÅ SKÖTER JAG MITT

• Anonym (Hmm)

Hundar är rädda för raketer; hundägarna kräver att världen ska anpassa sej och sluta använda dom.

Människor är rädda för lösspringande hundar; hundägarna låter hundarna vara lösa ändå och tycker att de rädda ska gå i terapi.

Hmmm, tydligen mycket som ska anpassas efter andras husdjur

• EnGladPingvin

Själv tycker jag det är vansinne att spendera så mycket pengar och skjuta ut sådana otroliga mängder miljöförstörande ämnen i naturen. Allt det vackra försvinner för mig när jag tänker på det och på hur många människor och djur som mår dåligt av fyrverkerierna.

Säger dock som flera andra, det skulle inte vara så stora protester om folk kunde hålla sig till tolvslaget på nyårsafton. Här har det hållt på i ett par veckor redan och det dygnet runt oavsett om det är mörkt nog för att fyrverkerierna ska synas eller inte. Det är faktiskt inte tillåtet så de som klagar har all rätt att göra det. Att folk sedan vågar låta sina barn hantera raketer gör inte saken bättre. De smäller dem inne mellan hus utan någon som helst säkerhetskoll eller hänsyn. Totalt livsfarligt och det är beklagligt att polisen inte tar allvarligare på det.

• Utropstecknet

I den kommun jag bor i får man enbart skjuta raketer mellan 18:00-02:00 på nyårsafton/nyårsdagsnatten. Om dessa regler följdes skulle nog ingen husdjursägare klaga. Nu skjuts det från före jul till långt in i januari. Som tur är har polisen häromkring börjat visa krafttag mot detta "tjuvskjutande" av raketer.

• Anonym (stackars djur)

Det är synd om alla djur när det ska smällas raketer! våra hästar som vi hade var skräck slagna vartenda år! Men det tänker inte egoistiska människor som du/ni på utan ni tänker på erat eget nöje. alla katter då som springer ute och inte vågar sej fram förän kanske flera dagar efter att ni slutat smälla? förbud mot sådant skulle jag tycka. och ja,mina stackars hundar kommer jag att ha under sängen närmsta dygnet efter. inte ens gå ut och kissa vågar dom.

• Anonym (vov, yl)

Ts, har tydligen dragit eller blivit utkastad, kvar är han iallafall inte.
    Lite svårt att respondera då.
    Men jag fattar inte varför han är arg.
    Jag har hund, hon blir skiträdd och upprörd när det smäller och aldrig att jag skulle drömma om att te med henne ut vid dom tillfällena, 
    Nej då sitter vi inne med nerfällda persienner och högt ljud på radion.
    Det är jobbigt och det skär i mig att se henne så påverkad, men självklart är det mitt ansvar och jag har fan inte gnällt och klagat på dom som smäller 
    Vare sig online eller irl, så varför är ts så förbannad på mig?

Dra inte alla djurägare över en kam. 

• Anonym (-)

Vad förvånande att ett nystartat konto startar en provokationstråd

Till folk som pratar (gnäller) om ansvar, vad sägs om att ni tar ansvar för de regler och lagar som finns inte som man tycker de ska vara.
    "Smällare är förbjudna i Sverige. Fyrverkeriartiklar med knall som främsta effekt får inte heller säljas eller användas i Sverige. Raketer som skjuts upp i luften kan också smälla, men om ljudet bara är en bieffekt är de tillåtna.
    Det krävs inget tillstånd för tomtebloss, partypoppers, isfacklor och liknande som är avsedda att användas inomhus."
    www.polisen.se/Service/Tillstand/Fyrverkerier/

Med andra ord om man håller sig till de regler och lagar somfaktiskt  finns så är det inga problem vare sig för djur eller för de som vill tända raketer.

Raketer bör för övrigt endast användas av nyktra människor, annars kan man hålla sig till tomtebloss, är mer trött på att läsa om idioter som blåst av raketer in i olkmassor elelr som sprängt av fingrar.

• Anonym (-)
    Gathenhielm skrev 2014-12-28 20:52:24 följande:
    Du har inte funderat på att ta ansvar för ditt eget husdjur och vänja det vid höga smällar? Det är ganska enkelt.
    Du tycker folk ska ta ansvar för att deras djur men inte att man ska ta ansvar för de lagar och regler som finns? För det finns mig veterligen inga lagar som förbjuder djur elelr människor att vara rädda för smällare, däremot finns de lagar som både förbjuder och reglerar när det kommer till smällare och fyrverkerier.

Lagar slutar inte gälla bara för att det är högtider, även om vissa tycks tro det.
  • Gathenhielm
    Anonym (stackars djur) skrev 2014-12-28 21:26:06 följande:

Det är synd om alla djur när det ska smällas raketer! våra hästar som vi hade var skräck slagna vartenda år! Men det tänker inte egoistiska människor som du/ni på utan ni tänker på erat eget nöje. alla katter då som springer ute och inte vågar sej fram förän kanske flera dagar efter att ni slutat smälla? förbud mot sådant skulle jag tycka. och ja,mina stackars hundar kommer jag att ha under sängen närmsta dygnet efter. inte ens gå ut och kissa vågar dom.

Så skaffa inte djur, eller vänj dem vid oväsendet.

Du kan knappast ha varit omedveten om att folk avfyrar raketer innan du blev djurägare.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Gathenhielm
    Anonym (-) skrev 2014-12-28 21:36:24 följande:
    Du tycker folk ska ta ansvar för att deras djur men inte att man ska ta ansvar för de lagar och regler som finns? För det finns mig veterligen inga lagar som förbjuder djur elelr människor att vara rädda för smällare, däremot finns de lagar som både förbjuder och reglerar när det kommer till smällare och fyrverkerier.

Lagar slutar inte gälla bara för att det är högtider, även om vissa tycks tro det.
    Självklart tycker jag att folk ska lyda lagen, ge fan i att pådyvla mig åsikter jag aldrig gett luft för.
    Reasons... we all have them, at times.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar