Inlägg från: Anonym (vov, yl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vov, yl)

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Ts, har tydligen dragit eller blivit utkastad, kvar är han iallafall inte.
    Lite svårt att respondera då.
    Men jag fattar inte varför han är arg.
    Jag har hund, hon blir skiträdd och upprörd när det smäller och aldrig att jag skulle drömma om att te med henne ut vid dom tillfällena, 
    Nej då sitter vi inne med nerfällda persienner och högt ljud på radion.
    Det är jobbigt och det skär i mig att se henne så påverkad, men självklart är det mitt ansvar och jag har fan inte gnällt och klagat på dom som smäller 
    Vare sig online eller irl, så varför är ts så förbannad på mig?

Dra inte alla djurägare över en kam. 

• Anonym (vov, yl)
    Anonym (Tuva) skrev 2014-12-30 03:54:11 följande:

Jag tycker att fyrverkerier borde förbjudas. Helst nu med tanke på alla idioter som använder dem för att skjuta mot människor och bilar.

Har aldrig hört om så många fall av detta som de senaste dagarna. Verkar ha spridit sig i hela landet. Vad händer??

Exakt, jag tycker det är skitskrämmande, jag kan inte pga ett handikapp röra mig fort så kastar dom mot mig så är jag en sittande fågel och kan vare sig försvara mig eller fly.
    Men värre är som en bekant till mig igår råkade ut för, hon var ute med barnvagnen på en promenad, när ett gäng mitt på dagen började kasta smällare mot vagnen, hennes bebis vart ju precis livrädd och skrek rakt ut och grät, hon fick springa gatlopp hem. 
    Hon var alldeles knäckt efteråt, vad hade hänt om dom träffat vagnen?
    Hur länge dröjer det innan nån faktiskt blir allvarligt skadad eller dödad+ 
    Jävla idioter kort sagt och var är föräldrarna?
  • Anonym (vov, yl)
    Aniiee skrev 2014-12-30 15:02:57 följande:

BTW kan jag ju tipsa alla djurägare om Happy Dog på Clarion på Arlanda till nästa år. Min kusin ska dit i år med sin hund. Hundarna får vara med på gesten/nyårsvaket eller sova på hotellrummet. Eftersom det är vid flygplatsen så förekommer inga fyrverkerier. Eventet heter Happy dog, men alla djur är välkomna.

Utsålt för i år, men nästa år blir det av igen.

Wow, det där hade jag ingen aning om, helt klart värt att fundera på till nästa år.
    Tack. 
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar