• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • SpanskaFlugan
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 16:13:53 följande:

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
    Man börjar ju undra hur din jul varit egentligen? Fick du inga julklappar eller? För maken till arg person har jag då aldrig sett, du gormar och härjar både i dina egna och andras trådar. Lite agressionsproblem kanske? Dags att ta ett djup andetag och lämna datorn ett tag? Det känns nog bättre i morgon ska du se. 
  • Anonym (Herregud)

Så om du har en unge som är livrädd för smällare, vad gör du då?
    Skulle du säga: Ta ansvar för dig själv unge. Gillar du inte raketer så gå hem. 

• Anonym (-)
    Gathenhielm skrev 2014-12-28 21:38:49 följande:
    Självklart tycker jag att folk ska lyda lagen, ge fan i att pådyvla mig åsikter jag aldrig gett luft för.
    Det du säger nu rimmar väldigt illa med vad du säger i tidigare inlägg där DU försöker pracka på andra vad du tycker ska gälla.

Så vad sägs om att man faktiskt går efter de lagar och regler som finns så minskar problemet med skotträdda djur drastiskt. Eller så kan man gnälla på hundägare medans man själv ger sjutton i att ta de ansvar som man måste ta när man fyrar av raketer, (smällare är helt förbjudet).

Sen tycker jag att en del föräldrar kan ha lite koll på sina minderåriga ungar och ge sjutton i att köpa ut fyrverkerier till dom, något som också är förbjudet.

Sen har vi som sagt fulla människor som inte kan hantera fyrverkerier.. så varför inte rikta irritation där det hör hemma, hos människor som SKA ha ansvar istället för att gnälla på folk med skotträdda hundar. har ni tänkt på att många hundar har blivit skotträdda just pga av oansvarigt beteende från mnniskor som inte kan de lagar och regler som finns angående fyrverkerier.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-12-28 21:06:02 följande:

Hundar är rädda för raketer; hundägarna kräver att världen ska anpassa sej och sluta använda dom.

Människor är rädda för lösspringande hundar; hundägarna låter hundarna vara lösa ändå och tycker att de rädda ska gå i terapi.

Hmmm, tydligen mycket som ska anpassas efter andras husdjur

• Anonym (-)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-12-28 21:06:02 följande:

Hundar är rädda för raketer; hundägarna kräver att världen ska anpassa sej och sluta använda dom.

Människor är rädda för lösspringande hundar; hundägarna låter hundarna vara lösa ändå och tycker att de rädda ska gå i terapi.

Hmmm, tydligen mycket som ska anpassas efter andras husdjur

När det gäller både första och andra så är det människorna som ska anpassa sig och de finns regler och lagar som säger vad man får eller inte får göra och om man följer dessa istället för att anse sig ha rätt att göra som man vill så blir det mindre problem.

Personligen anser jag det lika irriterande med människor som gör som de vill oavsett om de är hundägare eller personer som använder fyrverkerier.
    Hundar ska inte springa lösa hur som helst och fyrverkerier ska inta fyras av hur som helst, det här förstår dock de flesta människor.
    (De som inte gör det är människor som tror sig ha rätt att bestämma sina egna lagar och regler och tror att samhället ska anpassa sig efter dom, vare sig det gäller fyrverkerier, hundar, barn etc)

• MxMeNow
    Anonym (Herregud) skrev 2014-12-28 21:42:59 följande:

Så om du har en unge som är livrädd för smällare, vad gör du då?

Skulle du säga: Ta ansvar för dig själv unge. Gillar du inte raketer så gå hem. 

Jag har ett barn som är rädd för smällare, jag ansvarar självklart för hennes välmående. Vi myser ner oss o soffan och tittar på favoritfilmen och kramas när det smäller.
  • Lindsey Egot the only one

I år har vi köpt raketer. Under våra 10 år har vi fått stå ut med grannarnas skällande hundar ute i deras trädgårdar 365 dagar om året mellan 04-03 dvs nästan dygnet runt så i år kommer vi inte ta hänsyn till dom i tio minuter eftersom de bara tar hänsyn till sina grannar 365 timmar om året och resterande 8395 timmarna skiter de i oss och låter sina krök stå ute och skälla sådan inte kan sova.

• Nenne666
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 16:13:53 följande:

Finns mängder av vilda djur som grips av panik och ibland dör i ren stress.
  • Anonym (-)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-12-29 01:13:07 följande:

I år har vi köpt raketer. Under våra 10 år har vi fått stå ut med grannarnas skällande hundar ute i deras trädgårdar 365 dagar om året mellan 04-03 dvs nästan dygnet runt så i år kommer vi inte ta hänsyn till dom i tio minuter eftersom de bara tar hänsyn till sina grannar 365 timmar om året och resterande 8395 timmarna skiter de i oss och låter sina krök stå ute och skälla sådan inte kan sova.

Ni bestraffar alltså djuren för att ni inte har kurage nog att lösa problemen med ägarna som är de som är ansvariga för situationen?

Är det några som ska kallas 'kräk' så är det knappast hundarna utan snarare människorna på båda sidorna om staketet.

• Katuz

Jag aktiviteter min hund under dagen så att han är lite trött på kvällen.

Har fördraget i hela lägenheten och tvn på hög volym. På tolvslaget brukar vi springa runt som idioter och busa. :)

Absolut att folk ska få skjuta raketer, men de får ju hålla sig till tolvslaget!

De måste ju faktiskt tänka på djur och ÄVEN människor som är rädda när det smäller...

Tycker synd om de som måste medicinera sina djur...

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar