• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (blaha) skrev 2014-12-30 03:07:34 följande:
    Jag tycker alla idioter som skaffar hund och tror att hela världen ska anpassa sig efter dem ska bötfällas
    Så du tror på fullaste allvar att det enbart är hundägare som motsätter sig konstant smällande och som vill begränsa det till enbart nyårsnatten? I så fall måste du leva i någon skyddad verkstad någonstans och dags att kliva ut i verkligheten, min vän.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (Tuva) skrev 2014-12-30 03:54:11 följande:

Jag tycker att fyrverkerier borde förbjudas. Helst nu med tanke på alla idioter som använder dem för att skjuta mot människor och bilar.

Har aldrig hört om så många fall av detta som de senaste dagarna. Verkar ha spridit sig i hela landet. Vad händer??

Men det har väl ändå inte med fyrverkerier att göra? Det har med samhällsklimatet och alla imbeciller som får vistas på gatorna och ställa till med skit. Det begriper väl vem som helst, även fyrverkerihatare?

Allmän bestraffning pga några korkade jäklar med slappa föräldrar? Ska vi applicera det på allt? Nej du, bättre att bötfälla såsom jag skrev innan. Vi kan sluta slösa pengar på allt skit och se till att finansiera en större poliskår som är ute på gatorna och syns när det så behövs. Och så får de vara mer bestämda och verkligen ta tag i problemen, inte bara glida förbi för det är lugnare och mysigare att sitta i bilen och vända huvudet åt andra hållet.
  • Anonym (mor)
    viktorjohan skrev 2014-12-30 09:15:36 följande:
    Jo, det är otillåtet i ganska många kommuner! Där får man inte som privatperson skjuta fyrverkerier inom tättbebyggt område. Jag bor i en sån kommun, men inte hjälper det med förbud. Ungdomsgäng härjar med smällare och fyrverkerier så till den milda grad att busstrafiken fått ställas in när man skjutit raketer mot bilar och bussar. Många rapporter om folk som blivit medvetet beskjuta av fyrverkerier kommer också in.

Jag har hund som blir nervös och börjar skälla av smällare. Hundar hör som bekant bra och det hjälper alltså inte att hålla henne instängd. Själva ljudnivån är inte problemet, det är smällarna i sig som gör min hund nervös. Hon reagerar likadant på åska.

Sen funderar jag på om inte människor som flytt från krig kan börja må dåligt av att bli påminda om skottlossning och granatbeskjutning. Men det vet jag inget om, bara en fundering.

Jag tror det kommer ett generellt förbud mot fyrverkerier och att det blir tillståndspliktigt för alla. Åtminstone inom tätbebyggda områden. Folk klarar ju uppenbarligen inte av att hantera fyrverkerierna med omdöme.
    "Folk" klarar av att hantera raketer och många av dem bjuder omgivningen på ett fantastiskt skådespel vid tolvslaget (jag njuter av skådespelet varje år och "snyltar"). Varför ska man förbjuda vettiga människor att fyra av raketer och fira det nya året för att det finns snorungar och stolpskott i allmänhet som kastar smällare runt benen på folk och fyrar av raketer mot bussar etc?
  • yodi

jag tycker det ska förbjudas eller ändras rejält.

kanske att varje kommun anordnande någon/några samlingsplatser där det skjuts upp fyrverkerier och att det inte är tillåtet någon annanstans.

det är så många som skadar sig varje år, och det är inte alltid den som har skjutit upp raketen som blir drabbad, verkar tyvärr finnas ganska många idioter som tycker att det är roligt att försöka träffa andra.

• Sephrenia89

Älskar när vuxna människor använder diagnosen schizofren och inte ens va det betyder (jag har inte diagnosen själv).

• Anonym (Micke)

Oj, jävlars.. Du var inte nådigt arg du TS!! 

Det är väl inte många som vill totalförbjuda fyrverkerier.

Däremot blir jag lika jävla förbannad som du, 
    på de som inte fattar att raketerna är till för själva tolvslaget. 

De som drar ut och smäller mitt på dan i en veckas tid. Eller tio på kvällen så man knappt hör tv:n.

Äger ingen hund, men lider med dem. 
    Lider även med de skotträdda människor som knappt vågar gå utanför dörren, 

• Anonym (....)
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 16:13:53 följande:

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14

PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.

Troll
  • Lady Godiva
    Anonym (mor) skrev 2014-12-30 09:23:03 följande:
    "Folk" klarar av att hantera raketer och många av dem bjuder omgivningen på ett fantastiskt skådespel vid tolvslaget (jag njuter av skådespelet varje år och "snyltar"). Varför ska man förbjuda vettiga människor att fyra av raketer och fira det nya året för att det finns snorungar och stolpskott i allmänhet som kastar smällare runt benen på folk och fyrar av raketer mot bussar etc?
    För att det låter precis lika mycket när en vettig människa smäller av raketer som när en mindre vettig gör det, kanske. Och för att hundar, katter och till och med människor blir precis lika rädda oavsett vem som hanterar raketerna.

Så där är det ju med allt Kollektiv bestraffning i form av förbud för all för att några f inte klarar av vad-det-nu-är förekommer ju hela tiden. Varför skulle det vara annorlunda med detta?

Men jag tycker att lite fyrverkerier vid tolvslaget kan vara okej. En liten stund. Men hela j-a dagen?! Och hela veckan mellan jul och nyår? Varför?
    Sephrenia89 skrev 2014-12-30 09:37:35 följande:

Älskar när vuxna människor använder diagnosen schizofren och inte ens va det betyder (jag har inte diagnosen själv).

Ja, men du måste hålla med om att det är duktigt att en massa folk helt utan utbildning i ämnet kan sitta och ge diagnosen så här över internet utan att ens träffa den de diagnostiserar!

Men schizofren är ju inte det enda ord folk inte vet den rätta betydelsen av. Apokalyps är det ju inte många som använder rätt exempelvis. Och inte många vet att begåvningsreserv inte alls behöver betyda en grupp puckon utan det rakt motsatta. Fast man kan använda det som en förolämpning också.

Och det här har ju alls inget med ämnet att göra så nu lägger jag av, ursäkta min utsvävning. Jag blir så här när jag inte sover på två dygn. 

You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • Lavish

Håller med. Tycker visserligen inte man behöver hålla på dygnet runt i veckor runt nyår utan det är nyårsafton och in på nyårsdagen då som gäller.

Men bortsett från det. Hundägare tycker det är kul att ha hund. Ni har skaffat hund för erat nöje och er trivsel. Jag tycker det är kul med fyrverkerier. Jag gillar att ha fyrverkerier på nyårsafton eftersom det förhöjer min trivsel och gör min afton roligare.

Varför skulle era nöjen gå före mina? 

• Inteutanproblem

Om folk bara kunde hålla sig till att smälla vid tolvslaget så vore allting frid och fröjd för dom flesta med rädda djur hemma. Dels för att man då kan undvika att vara ute med djuret vid tidpunkten för raketer, och man slipper droga dom under 2-3 veckors tid. Vissa är tyvärr så pass rädda, och även blir det inomhus att man måste droga ner dom.

Jag kan erkänna att förra året blev jag själv en anhängare till totalförbud för privatpersoner. Hade helst sett att enbart utbildad personal på uppdrag från kommunen får skjuta raketer, likt ett event. Är så förbaskat trött på att behöva dodga smällare och raketer som kastas hej vilt överallt. Har lyckats relativt bra fram tills förra året, en idiot lyckades bränna av en mindre raket som exploderade strax ovanför huvudet på en av mina hundar en vecka innan nyårsafton. Den hunden är min första rädda hund. Har 4 st och ägt hund i 9 år. Han försöker verkligen fly för sitt liv numera så fort han hör raketer. Han var inte rädd innan. Samtidigt så funderar jag på, tänk om raketen hade träffat min hund, eller rent av träffat mig själv - det finns inte att man hade gått oskadd ur det. Det var ingen liten unge som sköt raketen, utan en fullvuxen man. Om jag inte haft fullt upp med att försöka lugna min vettskrämda hund där och då kan jag lova dig TS att den där jävla idioten hade fått sig en fet pungspark. Jag har sedan länge undvikit att gå ut vid tolvslaget om jag varit inne i stan, eller i sällskap med fulla människor som vill skjuta lite raket. Har hoppat ur vägen för raket på framfart mer än en gång.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar