Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
Om folk bara kunde hålla sig till att smälla vid tolvslaget så vore allting frid och fröjd för dom flesta med rädda djur hemma. Dels för att man då kan undvika att vara ute med djuret vid tidpunkten för raketer, och man slipper droga dom under 2-3 veckors tid. Vissa är tyvärr så pass rädda, och även blir det inomhus att man måste droga ner dom.
Jag kan erkänna att förra året blev jag själv en anhängare till totalförbud för privatpersoner. Hade helst sett att enbart utbildad personal på uppdrag från kommunen får skjuta raketer, likt ett event. Är så förbaskat trött på att behöva dodga smällare och raketer som kastas hej vilt överallt. Har lyckats relativt bra fram tills förra året, en idiot lyckades bränna av en mindre raket som exploderade strax ovanför huvudet på en av mina hundar en vecka innan nyårsafton. Den hunden är min första rädda hund. Har 4 st och ägt hund i 9 år. Han försöker verkligen fly för sitt liv numera så fort han hör raketer. Han var inte rädd innan. Samtidigt så funderar jag på, tänk om raketen hade träffat min hund, eller rent av träffat mig själv - det finns inte att man hade gått oskadd ur det. Det var ingen liten unge som sköt raketen, utan en fullvuxen man. Om jag inte haft fullt upp med att försöka lugna min vettskrämda hund där och då kan jag lova dig TS att den där jävla idioten hade fått sig en fet pungspark. Jag har sedan länge undvikit att gå ut vid tolvslaget om jag varit inne i stan, eller i sällskap med fulla människor som vill skjuta lite raket. Har hoppat ur vägen för raket på framfart mer än en gång.