• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • alltvarupptaget

Jag har många djur hemma, hundar, katter , boskap och hästar. Och jag tycker det är okej att folk skjuter raketer på nyår. Men tycker dom borde ha vett att vänta tills tolvslaget!! Vi tar in våra hästar runt fem den dagen bara för att några idioter längre bort alltid börjar skjuta på eftermiddagen. Och är hästarna fortfarande ute då så blir det ett helvete att försöka få tag i dom efter det. Och dom har vi ändå skottränat men dom skvätter, Som precis alla kan göra.

• Lindsey Egot the only one
    Aniiee skrev 2014-12-28 17:33:54 följande:
    Fast det ÄR lagförbud för raketer, alla tider på året och dygnet UTOM 23:45-00:15 på nyårsnatten. ALLA ANDRA TIDER PÅ ÅRET KRÄVS TILLSTÅND. 

Tala gärna om det för alla som börjar kasta smällare den 26 december och inte slutar förän 15 januari. 

Men mellan kvart i tolv och kvart över tolv på nyårsnatten får väl vem som helst smälla hur mycket som helst. 

(Säg för övrigt också till ohängda tonårspojkar i 13-14årsålern att kinapuffar är helt föbjudna för alla alltid. Och att de ABSOLUT INTE ska kastas i ansiktet på klasskamrater....)
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    Här lyser himmelen upp mellan 00:00 till 01:30 konstant. Ett jäkla hejdundrandes fyrverkeri utmed kusten. Så försöker byarna tillsammans se till att fyverkerieerna håller på så länge som möjligt. Från vårt tak ser jag fem kustsamhällen inkl vårt egna när vi står på vårt tak.
  • Anonym (äger hund)

Jag har hund och anser att vi självklart ska smälla raketer på tolvslaget.

Jag säger så här: den dagen alla hundägare plockar upp efter sina hundar kan vi ta ett nytt samtal om ljudliga nyårsraketer. Men eftersom vi tyvärr verkar vara ganska få som plockar upp efter våra hundar så....

• Anonym (följ mitt tips)

Hyr en stuga nånstans i  middle of nowhere typ med era rädda hundar.
    hyr tillsammans med nån annan så blir det inte så dyrt.

Slå tilloch med ihop er med singlar så blir de extra kul.
    Ett måste e ju förståss att du själv är singel :O)

Vi smäller raketer, har alltid gjort o kommer alltid att göra... 

• Anonym (MenVaF#n!!)
    Anonym (följ mitt tips) skrev 2014-12-29 21:36:26 följande:
    Hyr en stuga nånstans i  middle of nowhere typ med era rädda hundar.
    hyr tillsammans med nån annan så blir det inte så dyrt.

Slå tilloch med ihop er med singlar så blir de extra kul.
    Ett måste e ju förståss att du själv är singel :O)

Vi smäller raketer, har alltid gjort o kommer alltid att göra...
    www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/polisen-man-ar-oftast-hansynslos 
  • Alessia

Nu är det ju inte alltför ovanligt att raketskjutare spränger bort en kroppsdel eller sin syn. låt oss hoppas att det inte händer dig....

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (-) skrev 2014-12-29 01:48:57 följande:
    Ni bestraffar alltså djuren för att ni inte har kurage nog att lösa problemen med ägarna som är de som är ansvariga för situationen?

Är det några som ska kallas 'kräk' så är det knappast hundarna utan snarare människorna på båda sidorna om staketet.

Vi har sagt till men de är så jävla lata och släpper ut hundarna som sedan står och skäller på varann över staketen och bara jag verkar höra det för ägarna hör det inte (de sitter inne med stängda fönster och dörrar även sommartid när de släpper ut sina hundar. Och ja de kan gott ha det. Jag har valt att skjuta raketer. Jag har inte valt att höra hundskall när jag sitter på min altan hela sommaren.
  • molly50
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 17:22:31 följande:

Ni som tjatar om andra djur än hundar...vilka jävla djur???? Alla ligger i ide!!!

Så älgar,rådjur osv ligger i ide? Det var mer än jag visste...^^
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 17:36:45 följande:
    Jag är snart 30 och jag smäller också. Jag smäller andra dagar än nyårsaftons midnatt
    Och det är ju det som är problemet.
    Att folk smäller flera dagar före och efter nyårsafton.
    Om folk höll sig till timmarna runt midnatt på nyårsafton så hade jag inte sagt någonting.
    Men när man börjar på typ juldagen och fortsätter till en bit in i januari så tycker jag det är att gå till överdrift.
    Det är inte bara djur som drabbas heller.
    Jag jobbar på ett äldreboende där vi har en boende som får panik så fort det börjar smälla.
    Ja,h*n är dement,men det spelar ingen roll.
    Man ska inte behöva stå ut med smällar mitt i natten, utanför sitt fönster, flera dagar före och efter nyår.

Jag har själv en hund. Han är inte skotträdd,men även om han vore det så skulle jag inte kräva att andra ska anpassa sig efter honom under timmarna runt nyårsnatten.
    Däremot anser jag att man kan visa hänsyn övriga dagar och tidigare på dagen på nyårsafton och enbart hålla sig till timmarna runt tolvslaget.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-12-29 21:18:44 följande:
    Kanske dags att folk fostrar sina hundar att inte bli skotträdda. Tex jakthundar och polishundar är ju inte skotträdda just för att de fått rätt slags uppfostran medan husdjurshundar klemas det med och hundägaren tar inte ansvar. Och varje brukshundsklubb borde ha skott och smällarkurser så hundarna blir vana. Eller smäll med kastrullerna hemma i tid och otid.
    Fast det där stämmer inte riktigt. Mina svärföräldrars förra hund,som var jakthund,var faktiskt skotträdd.
    Det var inte själva smällen som skrämde henne utan det visslande ljudet innan.
    Och om något har skrämt en hund i samband med fyrverkerier så är det svårt att jobba bort helt och hållet.
    Det bästa man kan göra är att försöka att själv inte visa hunden att det är något farligt,innan hunden har hunnit bli rädd.
    Men det är inte alltid det hjälper ändå.
    Har varit med om att ungar har kastat smällare och raketer mot hundar och det kan räcka för att skrämma hunden från vettet.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Alessia skrev 2014-12-29 21:37:41 följande:

Nu är det ju inte alltför ovanligt att raketskjutare spränger bort en kroppsdel eller sin syn. låt oss hoppas att det inte händer dig....

Jag fick ett brännsår på benet och ett hål i mina kläder när en oförsiktig granne skulle skjuta raketer en nyårsnatt.
    Men jag klarade mig ändå lindrigt undan till skillnad från många andra.

Förra året så sköt vi raketer själva och fick då en utskällning av en gäst till våra grannar. Trots att vi höll oss till nyårsnatten.
    Det kan jag tycka var överdrivet.
    Jag hade inte sagt något om vi hade gjort det tidigare på dagen eller flera dagar innan,men när vi gjorde det runt tolvslaget så fanns ingen anledning att komma ut och skälla,tycker jag.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar