• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • Starka

Raketer på nyår inga problem, det kan jag planera för men när det börjas leka med smällare flera veckor innan så är det jävligt svårt att planera. Här ska det smällas lite då och då under hela jävla året tydligen. Hatar det!!! Har en livrädd hundstackare, hon var 2,5 när hon kom till oss och redan hysteriskt skotträdd. Har blivit bättre men är fortfarande jätterädd. Så svara gärna på hur jag som hundägare kan planera bättre x(

• Pastella

Jag har aldrig haft hund men förstår ju att de blir lika rädda i hemmet så högt somdet smäller utanför kring nyår. Jag förstår verkligen inte att fyrverkerier är lagligt för vem som helst att införskaffa och skjuta upp. Inte nog med alla djur, både tama och vilda, små barn blir också rädda och störs mitt i natten, sen är det folk som skadas varje år.. Framförallt så skräpas det ner nåt oerhört i våran natur! Fullkomligt meningslöst nedskräpande..

• Anonym (Rire)

Problemet är att smällare ställs lång tid o förväg. Jag bor i en mellanstor stad och vet inte vad jag ska göra med mitt stackars djur, som är livrädd inomhus och överallt i stan och känner ingen som bor på landet. Smällare exakt överallt hela dagen. Kanske ska jag gå ner och låsa in mig och hunden i källaren och fira nyår där.

Jag är vegetarian och istället för att bland om vilken klimatpåverkan hundar har så kan du väl räkna ut vilken klimatpåverkan alla människor och icke-vegetarianer har. Är du som skriver detta själv vegg så du inte kastar sten i glashus utan också lever som du lär?

• Anonym (Hej)

Raketer brukar höras in och kan alltså skrämma hundar och andra husdjur trots att de hålls inne.

Sen tycker jag allmänt att det borde vara betydligt strängare regler på vem som får och inte får använda fyrverkerier eftersom både djur och människor kan ta skada.

När det gäller vilda djur så är det många som inte går i ide; älgar, rådjur, renar för att nämna några. Plus att björnar, särskilt unga, har en tendens att ibland ta en liten paus från idet.

Att sitta och kalla hundägare för idioter för att de är rädda om sina hundar gör det ju nästan omöjligt att ens diskutera saken. Självklart ska en väl hålla koll på sina djur och gärna hålla de inomhus, men felet ligger hos de som gör något så fruktansvärt som att skada oskyldiga individer.

Men för all del, om en vuxen och ansvarsfull person vill hålla på med fyrverkerier ska väl hen få det. Själv tycker jag det är väldigt fint att se på så jag är glad att många tycker om att syssla med det eftersom jag själv inte vill. Samtidigt som jag känner en enorm sympati för de stackars djuren som blir så rädda. Bittersweet...

• Anonym (Fritzygirl)

Håller med om att ICAs uttalande verkar milt sagt ogenomtänkt. Men du, har du tänkt på att där finns vilda djur också? Och det där med "håll reda på era hundar". Vet du om att de hundar som är jätterädda skakar och får panik trots att de är hemma? Hur menar du att folk ska göra då? 

• Anonym (Fritzygirl)
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 17:22:31 följande:

Ni som tjatar om andra djur än hundar...vilka jävla djur???? Alla ligger i ide!!!

GAPSKRATT. Ja, alla rådjur, älgar, harar, hjortar, vilda fåglar, rävar, illrar, vesslor, etc. ligger i ide. Du har inte missat så mycket i skolan, nej.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Knall skrev 2014-12-28 19:15:29 följande:
    Hästar, kor, älgar, rådjur, hjortar, harar, lo, ugglor, hackspettar, trastar, titor, sparvar, råkor, kråkor, vildsvin, ekorrar, räv etc..
    Ja, de ligger väl i ide allihopa  
  • Anonym (Fritzygirl)

Alla som skjuter och smäller innan 23:45 på nyårsafton och efter 01:00 skulle bötfällas. Rejält. Det ska kännas. Om de är under arton, ska deras föräldrar bötfällas. Dubbelt. En gång för att de är underåriga och en gång för att det är fel tid. En sådan lösning skulle eliminera en stor del av problemet och färre hade klagat.

• Knall
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2014-12-30 01:53:21 följande:

Ja, de ligger väl i ide allihopa  

Undrar hur ett hästide ser ut?
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • ulfsas
    Knall skrev 2014-12-30 02:16:26 följande:
    Undrar hur ett hästide ser ut? smile9.gif
    Du vet väl att alla hov och klövdjur gräver ner sig i långa gångar under marken där de sedan lägger sig att sova skavfötters hela bunten. Sk älggryt.....Tomte
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar