Inlägg från: Anonym (Fritzygirl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fritzygirl)

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Håller med om att ICAs uttalande verkar milt sagt ogenomtänkt. Men du, har du tänkt på att där finns vilda djur också? Och det där med "håll reda på era hundar". Vet du om att de hundar som är jätterädda skakar och får panik trots att de är hemma? Hur menar du att folk ska göra då? 

• Anonym (Fritzygirl)
    Sexig bi man skrev 2014-12-28 17:22:31 följande:

Ni som tjatar om andra djur än hundar...vilka jävla djur???? Alla ligger i ide!!!

GAPSKRATT. Ja, alla rådjur, älgar, harar, hjortar, vilda fåglar, rävar, illrar, vesslor, etc. ligger i ide. Du har inte missat så mycket i skolan, nej.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Knall skrev 2014-12-28 19:15:29 följande:
    Hästar, kor, älgar, rådjur, hjortar, harar, lo, ugglor, hackspettar, trastar, titor, sparvar, råkor, kråkor, vildsvin, ekorrar, räv etc..
    Ja, de ligger väl i ide allihopa  
  • Anonym (Fritzygirl)

Alla som skjuter och smäller innan 23:45 på nyårsafton och efter 01:00 skulle bötfällas. Rejält. Det ska kännas. Om de är under arton, ska deras föräldrar bötfällas. Dubbelt. En gång för att de är underåriga och en gång för att det är fel tid. En sådan lösning skulle eliminera en stor del av problemet och färre hade klagat.

• Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (blaha) skrev 2014-12-30 03:07:34 följande:
    Jag tycker alla idioter som skaffar hund och tror att hela världen ska anpassa sig efter dem ska bötfällas
    Så du tror på fullaste allvar att det enbart är hundägare som motsätter sig konstant smällande och som vill begränsa det till enbart nyårsnatten? I så fall måste du leva i någon skyddad verkstad någonstans och dags att kliva ut i verkligheten, min vän.
  • Anonym (Fritzygirl)
    Anonym (Tuva) skrev 2014-12-30 03:54:11 följande:

Jag tycker att fyrverkerier borde förbjudas. Helst nu med tanke på alla idioter som använder dem för att skjuta mot människor och bilar.

Har aldrig hört om så många fall av detta som de senaste dagarna. Verkar ha spridit sig i hela landet. Vad händer??

Men det har väl ändå inte med fyrverkerier att göra? Det har med samhällsklimatet och alla imbeciller som får vistas på gatorna och ställa till med skit. Det begriper väl vem som helst, även fyrverkerihatare?

Allmän bestraffning pga några korkade jäklar med slappa föräldrar? Ska vi applicera det på allt? Nej du, bättre att bötfälla såsom jag skrev innan. Vi kan sluta slösa pengar på allt skit och se till att finansiera en större poliskår som är ute på gatorna och syns när det så behövs. Och så får de vara mer bestämda och verkligen ta tag i problemen, inte bara glida förbi för det är lugnare och mysigare att sitta i bilen och vända huvudet åt andra hållet.
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar