• AnooYoo

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jag tycker att smällare bara är jävligt meningslösa. "pang". Jaha. Å andra sidan gillar jag fyrverkerier som låter ordentligt och är vackra. Om man väljer att ha hund i stan kan man ju börja med att fråga sig vem det egentligen är som är hänsynslös mot djuret i fråga istället för att gnälla om ljud i stan. Ta hunden utanför stan (och om du gillar den, låt den fan vara där).

• AnooYoo
    Aniiee skrev 2014-12-30 15:05:13 följande:
    Jag kan ta mina hundar utanför stan, men jag kan inte ta alla rådjur, rävar, harar, fåglar... Jag kan inte ta med djuren på skansen och jag kan inte ta med mig alla skotträdda människor. 

Som sagts av tror jag ALLA hundägare i tråden: Fyrverkerier, visst. Men inte sporadiskt, dygnet runt, i veckor.

Det ligger väl inte riktigt i din makt att ta alla djur till landet, och förhoppningsvis kan de som inte är inlåsta avlägsna sig från områden där man smäller mycket. Det skulle krävas fler revolutionerande åtgärder för att helt ta bort allt som skrämmer ekorrar i bebodda områden än att sluta med fyrverkerier runt nyår. 

Det jag menar är att den som valt att ha en hund i stan, och alltså har köpt den och tagit dit den, är den som är ansvarig för eventuellt lidande hunden får utstå på grund av oväsen oavsett var det kommer ifrån.

• AnooYoo
    Anonym (!!) skrev 2014-12-30 15:45:23 följande:
    Då tycker jag folk med barn kan bo långt i skogen så jag slipper höra dem skrikandes och klagandes överallt och snora ner grejer. 

Jaha. 

Jag ser ingen här som säger att ingen får ha fyrverkerier därför att det påverkar deras barn, men du kan självklart önska dig barnfria städer.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar