• Sexig bi man

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Jävligt irriterande med er hundägare och alla andra idioter som sitter och klagar på fyrverkerier bara för att era hundar blir rädda eller blir sprängda. Jag har en lösning på problemet så att vi bombälskare kan fortsätta smälla raketer, samtidigt som ni hundvänner kan behålla era hundar orädda och osprängda (en slags win-win). Lösningen är följande: Lämna era jävla hundar hemma. Faktum är att VI SMÄLLER RAKETER OCH DET ÄR INGET LAGFÖRBUD PÅ DET!!!!! Har ni svårt att acceptera det så kan ni kasta er själva eller nått. Blir så FRUKTANSVÄRT irriterad!!!!!

Om sen en till sak.... Ica i Linköping har skrivit ett "jättegulligt" inlägg på Facebook: "Vi på Ica i Linköping säljer inte fyrverkerier i år för att vi tänker på djuren". Om ni fucking tänker på djuren så ska ni för fan inte komma och sälja kött från Danmark och andra länder där djuren plågas innan slakt!!! Snacka om dubbla budskap. Schizofrena eller nått.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-28 16:14
    PS. Jag älskar hundar. Att jag skriver "jävla hundar" är för att jag är arg just nu. Ni kan bortse från alla svordomar.
  • Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
  • molly50
    Anonym (WTF) skrev 2014-12-30 17:06:55 följande:

Det här inlägget var lika oundvikligt som tjatet om att man MÅSTE vara spiknykter på julafton, för barnens skull...

Hundar är inte människor, människors nöjen går före allt annat! Ni som har skotträdda hundar, ring Cesar Milan, eller en jägare... Om inte jägaren lyckas skott-träna hunden, så kanske hen kan ordna det på ett annat sätt. 

Dessutom är det inte bara hundar som drabbas av smällandet utan även andra djur och även människor.
    Ska en del människors nöjen få gå så långt att de skadar andra människor också?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (MenVaF#n!!)
    Det här inlägget var lika oundvikligt som tjatet om att man MÅSTE vara spiknykter på julafton, för barnens skull...

Hundar är inte människor, människors nöjen går före allt annat! Ni som har skotträdda hundar, ring Cesar Milan, eller en jägare... Om inte jägaren lyckas skott-träna hunden, så kanske hen kan ordna det på ett annat sätt. 
    wow.. kan du läsa? men för din skull kan jag skriva det en gång till..
    som 90% har sagt här så störs vi egentligen ingen av att folk smäller på nyår. mellan 22 och 01:00

Men det som stör alla, oavsett hundägare eller ej. är idioterna som smäller smällare långt innan nyår och långt efter. i flera veckor och månader.

Ja.. människors nöjen som att slänga smällare på barnvagnar, bussar, polisen, hundar och andra människor ska vi självklart försvara..
  • Anonym (WTF)
    Anonym (MenVaF#n!!) skrev 2014-12-30 17:19:17 följande:
    wow.. kan du läsa? men för din skull kan jag skriva det en gång till..
    som 90% har sagt här så störs vi egentligen ingen av att folk smäller på nyår. mellan 22 och 01:00

Men det som stör alla, oavsett hundägare eller ej. är idioterna som smäller smällare långt innan nyår och långt efter. i flera veckor och månader.

Ja.. människors nöjen som att slänga smällare på barnvagnar, bussar, polisen, hundar och andra människor ska vi självklart försvara..
    molly50 skrev 2014-12-30 17:15:14 följande:
    Jag tror inte någon här tycker att man absolut inte får smälla eller skjuta raketer på nyårsafton.
    Det de flesta av oss reagerar på är att det skjuts i tid och otid i flera dagar eller veckor både före och efter nyår.
    Och i alla fall jag kan inte riktigt förstå vitsen med det.
    Och framförallt så förstår jag inte varför man måste skjuta mot människor,hundar,barnvagnar och bussar osv.
    Det är absolut inte nödvändigt!
    Det är rentav respektlöst!

Jaja, men vad hjälper det att sitta här och gnälla om att snorungarna skjuter när och hur de vill?

Att lagstifta och förbjuda det hela är inte en lösning. En lösning kan vara att de som säljer tar sitt ansvar och inte börjar sälja så tidigt, tex tidigast den 30/12. Men det är upp till dem.
  • Notetur Nomen
    Anonym (pia) skrev 2014-12-29 23:18:32 följande:
    Kanske är det hundar som ska förbjudas

Hundbett inte lika med hundangrepp 2 apr 2012 Varje år skadas cirka 12 500 människor så allvarligt i kontakten med hund att de behöver uppsöka ett akutsjukhus. Det är uppgifter som Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, redovisar

Forskarna Robert och Brenda Vale forskar i hållbart boende vid Victoria University i Wellington, Nya Zeeland. I boken Time to Eat the Dog jämför de hur ekovänliga vanliga husdjur är jämfört med andra vardagssaker ? till exempel bilkörning.

För att ta reda på hur mycket klimatpåverkan en hund har vad gäller koldioxidutsläpp så tog de reda på vad en hund äter och hur mycket mark det tar för att framställa maten. De kom fram till att en genomsnittlig hund äter cirka 90 gram kött och 156 gram spannmål i varje 300-gramsportion hundmat. Hundmatsproduktionen för en hund motsvarar varje år ett ?carbon footprint?, eller hur mycket växthusgaser något släpper ut, på 0,84 hektar.

Samtidigt jämförde forskarparet denna siffra med hur mycket energi deras Toyota Land Cruiser med en 4,6 liters V8 kräver för att köra 6 000 miles, eller cirka 966 mil, om året. Utslaget över en hel ?livstid? för bilen, behöver bilen 55,1 gigajoule energi årligen och då är även produktionen av bilen inräknad. Här slutade avtrycket på 0,41 hektar.

? Vi säger inte att suvar är en bra idé, men det var intressant hur de har baktalats för sin miljöförstöring, medan husdjur helt har ignorerats, säger Robert till Auto Express.

Inte ens katter klarade sig undan paret Vales undersökning. Genom att ta det totala antalet katter för de tio länder med mest katter så räknade han ut att det skulle behövas mer än hela Nya Zeeland för att framställa mat åt dem varje år. Varje katt ska enligt undersökningen ha ett större avtryck i miljön än en Volkswagen Golf
    Grattis, det var det dummaste jag hört.
    Vi borde förbjuda oss själva isf.
  • Anonym (vad menas)
    Notetur Nomen skrev 2014-12-30 17:25:00 följande:
    Grattis, det var det dummaste jag hört.
    Vi borde förbjuda oss själva isf.
    vad är det som är dumt exakt? hundar är farligare än smällare.
  • Virriga Vera

Du vet väl att det är skillnad på att vara skotträdd och rädd för smällare/raketer. Min hund var skottfast men hysteriskt rädd för smällare/raketer.

• Anonym (Mumin)

Just nu smäller det raketer för fullt där jag bor. I tätbebyggt område kl. 19 på en tisdag som inte är en helgdag. Jag tänker tillåta mig gnälla över det. Inte nog med att det är olagligt och att djur och människor blir skrämda eller känner obehag, det förtar det roliga med fyrverkerier på nyår. Det har ju redan smällts en hel del senaste veckorna. Blir inte det minsta speciellt på nyår. Tyvärr är det ingen idé att anmäla då polisen inte hinner fram i tid.

För övrigt har vi inga problem med varken lösspringande hundar eller hundbajs så den ursäkten finns inte för fyrverkerifantasterna.

• Notetur Nomen
    Anonym (vad menas) skrev 2014-12-30 17:43:28 följande:
    vad är det som är dumt exakt? hundar är farligare än smällare.
    Människor är farligare än hundar. So fucking what?
  • Jonte76

Vart bor ni där det smäller flera dagar och veckor före och efter... Bor själv i ett tätbebyggt område och jag har inte hört en enda smäll den senaste veckan. Det brukar smälla mellan 18-01 på nårasafton/nyårsnatten. Sedan kan man höra någon enstaka smäll tidigare senare men inget märkvärdigt..

• SinepGnup

Jag brukar fisa i hissen. Inget lagförbud mot det heller. Men folk brukar tycka det är lite obehaligt. Men det är väl upp till dom.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar