Inlägg från: Notetur Nomen |Visa alla inlägg
  • Notetur Nomen

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Man kan inte skotträna vilda djur. 
    Fyrverkerier är apdåliga för miljön.
    Varje år spränger folk av sig fingrar, händer, blir brännskadade över hela kroppen eller till och med dör. 
    Varje år smäller småglin smällare och raketer från början på december långt in i januari. 
    Jag kan inte se en enda anledning till att privatpersoner ska tillåtas köpa fyrverkerier. De flesta städer anordnar väl en fyrverkerishow vid tolvslaget, jag förstår inte hur det inte kan räcka?

Varje år kommer fyrverkerientusiasterna med samma tröga argument. Ame ta ansvar för din hund, JAG tänker fan inte bry mig om att någon annan mår dåligt, inte mitt problem bla bla bla. Önskar att folk kunde fatta att det inte handlar om enstaka skotträdd hund som man enkelt kunde ha skottränat. 

• Notetur Nomen
    Anonym (pia) skrev 2014-12-29 23:18:32 följande:
    Kanske är det hundar som ska förbjudas

Hundbett inte lika med hundangrepp 2 apr 2012 Varje år skadas cirka 12 500 människor så allvarligt i kontakten med hund att de behöver uppsöka ett akutsjukhus. Det är uppgifter som Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, redovisar

Forskarna Robert och Brenda Vale forskar i hållbart boende vid Victoria University i Wellington, Nya Zeeland. I boken Time to Eat the Dog jämför de hur ekovänliga vanliga husdjur är jämfört med andra vardagssaker ? till exempel bilkörning.

För att ta reda på hur mycket klimatpåverkan en hund har vad gäller koldioxidutsläpp så tog de reda på vad en hund äter och hur mycket mark det tar för att framställa maten. De kom fram till att en genomsnittlig hund äter cirka 90 gram kött och 156 gram spannmål i varje 300-gramsportion hundmat. Hundmatsproduktionen för en hund motsvarar varje år ett ?carbon footprint?, eller hur mycket växthusgaser något släpper ut, på 0,84 hektar.

Samtidigt jämförde forskarparet denna siffra med hur mycket energi deras Toyota Land Cruiser med en 4,6 liters V8 kräver för att köra 6 000 miles, eller cirka 966 mil, om året. Utslaget över en hel ?livstid? för bilen, behöver bilen 55,1 gigajoule energi årligen och då är även produktionen av bilen inräknad. Här slutade avtrycket på 0,41 hektar.

? Vi säger inte att suvar är en bra idé, men det var intressant hur de har baktalats för sin miljöförstöring, medan husdjur helt har ignorerats, säger Robert till Auto Express.

Inte ens katter klarade sig undan paret Vales undersökning. Genom att ta det totala antalet katter för de tio länder med mest katter så räknade han ut att det skulle behövas mer än hela Nya Zeeland för att framställa mat åt dem varje år. Varje katt ska enligt undersökningen ha ett större avtryck i miljön än en Volkswagen Golf
    Grattis, det var det dummaste jag hört.
    Vi borde förbjuda oss själva isf.
  • Notetur Nomen
    Anonym (vad menas) skrev 2014-12-30 17:43:28 följande:
    vad är det som är dumt exakt? hundar är farligare än smällare.
    Människor är farligare än hundar. So fucking what?
Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar