Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar
Lindsey Egot the only one skrev 2014-12-29 01:13:07 följande:
I år har vi köpt raketer. Under våra 10 år har vi fått stå ut med grannarnas skällande hundar ute i deras trädgårdar 365 dagar om året mellan 04-03 dvs nästan dygnet runt så i år kommer vi inte ta hänsyn till dom i tio minuter eftersom de bara tar hänsyn till sina grannar 365 timmar om året och resterande 8395 timmarna skiter de i oss och låter sina krök stå ute och skälla sådan inte kan sova.men om ni ska hålla på och smälla hela vinterhalvåret mellan 18 och 2 på natten lite på måfå.. då är du en j#vla hänsynslös idiot. Se skillnaden. Jag tror absolut inte att de som klagar på smällarna klagar på folk som smäller på nyårsafton kring tolvslaget. Många stadsdelar runt Stockholm har problem med smällare. Varje dag sedan november har det garanterat smällts 50-150 smällare dagligen.
Min förra hund som va en omplaceringshund (därmed över 2 år när jag fick hem henne) Hon va livrädd för smällare, hon kröp ner i källaren och ligger där och skakar, så rädd att hon brukade skita diarré på golvet av nervositet. När vi gick ut med henne och hon hörde en minsta smäll så vände hon direkt och började dra hemåt. det gick inte att uträtta behoven i lugn och ro.