• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • MrFahrenheit
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-17 21:19:45 följande:
    Nej, jag tycker vi ska motarbeta rasism. För rasism försvinner inte bara för att invandrarna gör det. Rasism fanns långt innan den moderna invandringen, men då var det samer, tattare och folk från olika landsändar som hatades istället. Hatet bakom rasism är omättligt, det kommer inte lägga sig för att några försvinner. Det kommer bara söka nya människor att skylla allt som är fel på, nya grupper att plåga och förakta.
    Jag håller med dig till 100%. Jag ville egentligen enbart säga att de flesta SD-beleibers jag själv har stött på ute i verkligheten, på allvar också tycker att det är en bra lösning att A-bomba en hel världsdel, enbart för att det är jobbigt där just nu (och innehåller massor utav muslimer såklart).

När man stöter på denna typ utav resonemang och irrationellt beteende, det är också då man vet att man har att göra med en bench-luver eller ej...
  • Anonym (men herregud..)
    Gert skrev 2015-01-16 21:08:59 följande:
    Fråga en polis hur en vanlig fortkörare ser ut.
    Svensk man?
  • MrFahrenheit
    Gert skrev 2015-01-16 21:08:59 följande:
    Fråga en polis hur en vanlig fortkörare ser ut.
    Det beror väl på ifall det gäller en söndagsbilist som är ute och irrar omkring ute på gatorna redan på en lördag eller inte?

Jag är väldigt noga med att inte generalisera bilister enbart för att de väljer att köra på Tisdagar...
  • Anonym (Inget positivt)

Varför skrivr så många pizza. Pizzan kom till Sverige helt utan massinvandring från Italien.
    Om mat har med det hela att göra skulle mat från Mellanöstern vara det stora. Vilket det ju verkligen inte är. Mat har inget med invandringen att göra. Den utländska mat som är och har varit mest poppis här är tex franks och från USA. Vilket skett helt utan massinvandring därifrån.

• KillBill
    Anonym (Inget positivt) skrev 2015-01-18 11:44:57 följande:

Varför skrivr så många pizza. Pizzan kom till Sverige helt utan massinvandring från Italien.
    Om mat har med det hela att göra skulle mat från Mellanöstern vara det stora. Vilket det ju verkligen inte är. Mat har inget med invandringen att göra. Den utländska mat som är och har varit mest poppis här är tex franks och från USA. Vilket skett helt utan massinvandring därifrån.

Så du tror alltså att vi skulle ha god och billig etnisk mat utan invandrare?

Har du ätit billig, god och autentisk  etnisk mat på svenska restauranger lagad av svenska kockar? Jag pratar om italiensk, kinesisk, tailänsk, indisk, eller arabisk (kebab)?

Min erfarenhet är att maten alltid är bäst om den är lagad av "ursprungsbefolkningen" och jag tycker att ditt påstående är befängt.

• nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-16 21:13:10 följande:
    Ja tack och vara att vi samtidigt haft en stor invandring som har varit större än de jobb som kommit till. Samt att majoriteten av dem som kommit hit är väldigt lågutbildade och inte klarar av tröskeln för att komma in på den svenska arbetsmarknaden. En tröskel som är relativt hög i Sverige jämfört med många andra länder.
    Ytterligare påståenden du inte har belägg för.
  • Sensitiveguy
    nihka skrev 2015-01-18 14:26:03 följande:

Ytterligare påståenden du inte har belägg för.

Jag tror hen avser sverigedemokrater, inte invandrare.
  • nihka
    Sensitiveguy skrev 2015-01-18 14:42:39 följande:
    Jag tror hen avser sverigedemokrater, inte invandrare.
    Oavsett vad hen påstår finns inga belägg. Det är bara en massa fördomar och fördomen att fördomarna är fakta.
  • Sensitiveguy
    nihka skrev 2015-01-18 14:53:10 följande:

Oavsett vad hen påstår finns inga belägg. Det är bara en massa fördomar och fördomen att fördomarna är fakta.

Absolut. Men det är inget nytt hos dessa personer, det är så dem allt som oftast fungerar.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-17 21:30:23 följande:
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif
    Du kan väl berätta vilket

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?