• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • Anonym (Kebab)

Men fan vad jag älskar kebabrullar!!!

• ölburk2
    MrFahrenheit skrev 2015-01-16 17:56:44 följande:
    Eller som Maud utryckte det när det gällde SAAB: "De gör helt enkelt inte tillräckligt bra bilar"

Maud var dessutom en utav de främst ansvariga för att Sverige köpte upp Nuon som  har resulterat i inget.

Vad gör politiker som förespråkar ansvarsfullhet (utan att ha ens växt upp med begreppet) samtidigt som de säljer ut landet? Jo, de skyller ifrån sig när resultatet blir minus! (förvånande)
    Så blir det när ingen behöver stå till svars.., återinför tjänstamannaansvaret är en bra början.., men det vill inga makthavare, då försvinner ju möjligheten att fritt leka med våra skattepengar..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 15:21:10 följande:

Det finns problem med fortkörningar också. Importförbud av bilar kommer inte lösa det problemet.

Ja men då kan vi väl bortse från all typ rasism då, är det så du menar!
  • MrFahrenheit
    ölburk2 skrev 2015-01-16 18:17:37 följande:
    Så blir det när ingen behöver stå till svars.., återinför tjänstamannaansvaret är en bra början.., men det vill inga makthavare, då försvinner ju möjligheten att fritt leka med våra skattepengar..
    Tycker även att det borde vara lag på att partier ska offentliggöra vartifrån de får sina egna bidrag ifrån. 

Att inte offentliggöra vartifrån man får sina egna bidrag ifrån, för att väljare inte ska kunna avgöra om partiet är styrt utav lobbyverksamheten eller ej, gör hela versamheten mindre trovärdig i slutändan.

• Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 15:21:10 följande:
    Det finns problem med fortkörningar också. Importförbud av bilar kommer inte lösa det problemet.
    Intressant att du nämner fortkörningar. Det är ju inte bilarna som kör för fort, det är föraren som kör för fort. Fråga en polis hur en vanlig fortkörare ser ut.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • JoBa
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:22:47 följande:

Så du förnekar det då och menar att det inte finns något problem med rasism mot etniska svenskar och att rasismen mellan invandrare?

Sluta flamsa. Det har jag aldrig sagt.
  • Molle1981
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 15:22:17 följande:

De skapar jobb så bra att arbetslösheten inte minskat det minsta - i värsta fall till och med ökat.

Jag idiotförklarar dig inte, du gör det på alldeles egen hand.

Ja tack och vara att vi samtidigt haft en stor invandring som har varit större än de jobb som kommit till. Samt att majoriteten av dem som kommit hit är väldigt lågutbildade och inte klarar av tröskeln för att komma in på den svenska arbetsmarknaden. En tröskel som är relativt hög i Sverige jämfört med många andra länder.
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-01-16 21:05:24 följande:
    Ja men då kan vi väl bortse från all typ rasism då, är det så du menar!
    Alla vet att Molle älskar guacamoLLe

"Mmmmm this is good"

• Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-16 15:30:56 följande:

Fast jag tror alla partier driver sin egna politik, oavsett om den skulle klumpas ihop med 6 andra partier. PK är ett sätt att påstå att alla är emot en, att man skiljer ut sig markant. Det stämmer delvis, men de övriga 7 man säger sig vara motståndare till är på intet sätt samma partier. Därför är hopbuntningen befäng.Jag bryr mig inte om dem, de som tillfrågas är ett extremt litet urval människor. Val är det relevanta, du får nöja dig med 13% till nästa val (notera: jag hade sagt samma om mp om de helt mirakulöst låg på 20% i opinionsundersökningarna just nu).

Varför har då tidigare krig upphört då? Om detta är dömt att pågå till all oändlighet?

Du säger det själv, olikheterna är väldigt få och likheterna väldigt många, speciellt nu när 6 av dem gjort upp om mkt av politiken på förhand.

Det är en sak om en opinionsundersökning visar ett speciellt utslag än när flera skapar en trend. Men en exakt siffra är alltid svårt men att de ökat och mp samtidigt backat är nog väldigt sannolikt, men visst "let the election tell us"

Alla krig har inte tagit slut. Jag menar inte att det ska pågå för evigt, men det kommer troligen hålla på väldigt länge, då denna islamistiska rörelsen är vida spredd både i Mellanöstern, och Afrika.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?