• Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Detta är väl de sakerna jag anser det mångkulturella experimentet har medfört i Sverige. Tror nog vi hade haft pizza ändå men, det brukar ofta daltas om att hade vi inte haft denna invandring, så hade vi varken haft Pizza eller Zlatan ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:30:56 följande:
    Ja dem har oftast underskattat SD och överskattat Mp så att SD har ökat är nog dumt att sätta emot.

Tror tyvärr inte det. Det heliga kriget kommer att fortsätta och skapa oro väldigt är nog min uppfattning och vi har nog bara sett början av det här tror jag. Även Irakier får fri PUT nu, så den in andningen kommer också att åter öka.
    Jag är, precis som dig, helt övertygad om att vissa typer utav övertygelser är farliga för allmännheten och framförallt inom en globaliserad värld.

Jag tror även att du tror på det, jag gör det tillsammans med dig!
    Det är farligt att generalisera....
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-15 20:25:49 följande:
    Jaha, det var ett citat, därför jag inte förstod sammanhanget.
    Känner du inte igen dina egna falska påståenden när de citeras?
  • ölburk2
    Molle1981 skrev 2015-01-16 13:35:09 följande:
    På direktsänd rikstadsdebatt då eller?
    Inte direktsänd riksdagsdebatt, en intervju som jag tror hölls med ett par EU-parlamentariker en från MP å så hon från SD, dirketsänt vet jag inte heller, det blandas rätt friskt på SVT2 Forum, det som sänds förmiddagar nästa alla vardagar, kom in lite försent för att kunna svara mer exakt.

Men vill man hålla sig informerad/uppdaterad å är det rätt ställe å följa med i, ofta är det direktsänt å oklippt.
    Tyvärr så är ofta repriserna vinklade, inte så dom är klippta, men jag tror ingen kan ungå som följer "politik å samhälle", märker hur vissa saker undviks.

Som att det blir lite fånigt när SÄPO säger att det är xx länder som spionerar på Sverige, å då nämner Kina, Ryssland å Iran, men undviker att nämna ett enda NATO land.
    Jag tror ingen glömt att det är/var USA/CIA som spionerat på EU-länderna å som buggat FN-skrapan.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:38:42 följande:
    Skattesänkningar skapar jobb precis som de gjort. Men tyvärr så har invandringen varit större så att arbetslösheten har ökat ändå. Vårat asylsystem och invandringspolitik kostar långt mkt mer än dessa skattesänkningar. Underskottet i statens finanser väntas även går med brakförlust även nästa år, trots en hel del skattehöjningar i år.

Så du behöver inte idiotförklara mig utan att du själv egentligen inte har någon koll på läget som det verkar.
    Det är inte konstigt heller att staten går med brakförlust även nästa år, när staten har sålt ut en hel del utav sin inkomstbärande andel för en struntsumma, till skillnad från vad samma verksamheterna sedan köptes upp för, ett tag senare, enbart för att några få fick möjligheten att bli rika på vårat gemensamma sammhällsbärande medel.

Kom inte och snacka långsiktighet nu, när det enda ni tänker på är quick fixes...

Invandringen är en investering inför framtiden även om vi tycker att det är en bra idé att sälja ut verksamheten till lägsta bud för att enbart göra kortsiktiga vinster och sedan skylla ifrån oss på någon annan.
  • MrFahrenheit

Jag blir mer och mer övertygad för var dag som går om att populistiska bench-luvers verkligen tror på att  reklambilder inte heller är retuscherade...

"I Beleibe the extremist to the right is the untouched image!"

• ölburk2

Om nån tror att skattesänkningar skapar jobb.., ledsen, men så är det inte.
    Om ni inte tror på det, så ställ er då frågan.., skulle ni producera mer, om ni inte vet vad ni skulle göra av det producerade?

Svaret är, antagligen inte, verker inte direkt smart, å det håller nog det flesta med om..
    Vi har gjort så, låtit t.ex överproducera jordbruksprodukter för att vi inte riktigt vetat hur vi skulle/ska behålla jordbruket levande.
    Inte alls fel, just då, men knappast hållbart i längden, det blir konstigt om vi vill ha låga priser i butik, men samtidigt via skatten betala producenterna för överskottet som hamnar i lager..

Vem kan då skapa bestånde jobb?
    Bara vi själva är svaret, bara vi själva med våra skattepengar, alla andra jobb måste vi låta marknaden sköta, inte tjafsa vad som är bra för marknaden, det fixar dom på egen hand utan att vi låter oss luras på skattepengar.

Utan att krångla till det.., vi med våra skattepengar (staten) ska ta hand om det som utgör ryggraden i varje land, resten kan vi lämna över till marknaden.
    Det betyder att grundskola, vård, omsorg, energiförsörjing å infrastruktur, ska vi själva äga å ha hand om å utveckla, för att bli så bra som möjligt.
    Självklart ska det betyda att vi ska leverera billig å stabil till alla, inkl alla de företag som är i stort beroende av el.

Därmed inte sagt att inte privata aktörer ska få agera, inte alls, det ska vara fritt, men vi ska inte ge bidrag från skatteintäkterna, intäkterna ska vi själva ta hand om å placera där dom gör mest nytta för alla.
    Kan privata aktörer göra det bättre vi själva.., kanon, då får vi pengar över till annat.

• ölburk2
    MrFahrenheit skrev 2015-01-16 16:44:14 följande:
    Det är inte konstigt heller att staten går med brakförlust även nästa år, när staten har sålt ut en hel del utav sin inkomstbärande andel för en struntsumma, till skillnad från vad samma verksamheterna sedan köptes upp för, ett tag senare, enbart för att några få fick möjligheten att bli rika på vårat gemensamma sammhällsbärande medel.

Kom inte och snacka långsiktighet nu, när det enda ni tänker på är quick fixes...

Invandringen är en investering inför framtiden även om vi tycker att det är en bra idé att sälja ut verksamheten till lägsta bud för att enbart göra kortsiktiga vinster och sedan skylla ifrån oss på någon annan.
    Den största skitstöveln som Sverige haft är utan jmf Maud Olofsson, hon har sålt ut det mesta av värde som våra förfäder arbetat ihop.., nu står vi där.., å har inte ens ägande å makt över vår egen elförsörjning.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-15 20:41:57 följande:
    Du har fått dina källor, både från SCB och DN samt en av dem från just Tino sanadajis sida. Men enligt dig så duger inte det som källor. Just för att de satte den svenska invandringen i dålig dager.

För dig gäller väl bara Aftonbladet eller liknade som bra källor.
    Dina källor verifierar helt inte det du påstår. De verifierar annat såsom hur många som invandrade, men de samband du påstår finns verifieras inte av någon av dina källor.

Dina "observationer" är ganska allmänt off.
  • nihka
    Molle1981 skrev 2015-01-15 22:10:21 följande:
    Rasismen mot svenskar och invsvandrare emellan är troligen större än den som riktas mot invandrare från etniska svenskar. Men enligt media och pk-politiker så existera inte denna rasism och är inget som ses som ett problem.
    Jag tycker du ska undvika att använda dina egna fördomar som underlag för vad andra tycker och tänker.
  • MrFahrenheit
    ölburk2 skrev 2015-01-16 17:14:40 följande:
    Den största skitstöveln som Sverige haft är utan jmf Maud Olofsson, hon har sålt ut det mesta av värde som våra förfäder arbetat ihop.., nu står vi där.., å har inte ens ägande å makt över vår egen elförsörjning.
    Eller som Maud utryckte det när det gällde SAAB: "De gör helt enkelt inte tillräckligt bra bilar"

Maud var dessutom en utav de främst ansvariga för att Sverige köpte upp Nuon som  har resulterat i inget.

Vad gör politiker som förespråkar ansvarsfullhet (utan att ha ens växt upp med begreppet) samtidigt som de säljer ut landet? Jo, de skyller ifrån sig när resultatet blir minus! (förvånande)
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?